Wat zouden jullie doen...? Zal t ff in t kort uitleggen.. Oktober 07 ben ik na 7 jaar gebruik met de pil gestopt, alleen werd ik niet zo snel zwanger en een jaar later werd er pco geconstateerd.. Uiteindelijk wel een prachtige dochter gekregen na 3 rondes clomid! Maar goed in die tijd heb ik dus altijd gezegd: ik ga noooit meer aan de pil oid, wil geen hormonen meer in m'n lijf! Maar nu lijkt t er toch op dat m'n cyclus weer op gang komt, eerste ongie 6 maand na de bevalling, toen 60 dagen en nu ineens 38 dagen.. Nou zit ik dus beetje met een dilemma aangezien ik per sept weer een studie begin waarvan ik het eerste jaar sowieso in 1 keer moet halen en stel dat ik zwanger raak weet ik niet of ik dat wel red.. Studie duurt overigens 3 jaar maar de laatste twee jaar zou ik evntueel wel vertraging kunnen hebben.. Dus nu mijn vraag, wat zouden jullie doen, wel of niet aan de anticonceptie..?
Ik zou wel aan de anticonceptie gaan maar dan niet de pil. Misschien is een koperspiraal iets voor je? Dan krijg je geen hormonen in je lichaam maar ben je wel beschermd
ja ook al aan zitten denken... maar (t klinkt heel stom, weet het) heb gewoon ff geen zin in gehannes aan mn lijf, dan moet nu dat ding erin en waarschijnlijk volgend jaar zomer er weer uit.. en t zou niet echt uitkomen nu, een zwangerschap, maar om t nou helemaal tegen te gaan... ik wet t niet aaahhhhh
Een vrouwen condoom (Persarium) of het gewone mannen condoom gebruiken? Of beide? Kijk anders hier eens op en doe de test Homepage
Heb ik gedaan maar kom uit op een spiraal.. En dat zie ik dus niet zitten.. Zit nog steeds te twijfelen of ik wel of niet aan de anticonceptie ga.. Miss maar gewoon rubbertjes gebruiken of niks..
Is dit geen goed onderwerp om met je huisarts te bespreken. Zij zouden op de hoogte moeten zijn van alle ins en outs mbt anticonceptie. Wie weet heeft hij/zij wel een goede oplossing voor je. In de tussentijd zou ik inderdaad gewoon condooms gebruiken
Ik heb ook PCO en heb een cyclus van gemiddeld 90-120 dagen. Na de geboorte van de eerste (ook met behulp van Clomid) hebben we de gok dus gewoon maar genomen (onder het motto van: de kans is zóó klein...). Nou, het resultaat wordt morgen 1 jaar oud... Als je het komende jaar zeker niet zwanger wil worden, dan zou ik gewoon aan de pil gaan. Ik heb overigens voor de Mirena-spiraal gekozen na de tweede. Bevalt hartstikke goed; voor mij geen pil meer.