Mijn zoontje heeft een paar dagen koorts gehad en dronk een stuk slechter, dit had als resultaat dat hij maar op 5 voedingen kwam en dat ik met erg volle borsten zat. Mijn zoon drinkt inmiddels weer normaal (haalt de schade nu zelfs in met veel voedingen), maar ik krijg m'n borsten niet leeg. Rechts heb ik nu harde pijnlijke stukken zitten die hij niet wegdrinkt en die ik ook niet weggekolft krijg. Ook niet met masseren/borstcompressie oid. Ook zie je echt hele dikke (harde) aders lopen die pijnlijk zijn. Dit herken ik alleen van m'n 1e zoontje toen ik stopte met bv. Ik heb wel vaker harde stukken in mijn borsten als hij ineens iets minder drinkt of na regeldagen, maar dan drinkt m'n zoon ze goed weg. Wat kan ik hier aan doen? Zit namelijk niet echt te wachten op borstontsteking, of kan je dat hier niet van krijgen?
Ga lekker onder een warme douche staan, zet de niet te hete straal zachtjes op je harde borsten, of ga met je borsten onder water in een lekker warm bad zitten. Als je borsten goed warm zijn de harde stukken richting tepel masseren, en met de hand je borsten leegkolven, klinkt toch wel als een verstopping, en dat kan als het niet leeg komt tot een ontsteking leiden.