ervaringen prikpil

Discussion in 'Anticonceptie' started by val, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. val

val Bekend lid

May 16, 2007
    963
    0
    0
    Ik heb vandaag na overwegingen en onderzoek de prikpil laten zetten..De gewone pil kan ik niet tegen, de mirena heb ik er helaas ook weer uit moeten laten halen en ons gezin is compleet, vandaar nu de prikpil
    Zijn er mensen met ervaring met de prikpil? hadden jullie veel last van bijwerkingen, gewichtstoename, etc?

groetjes

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Helaas geen ervaringen, mar ik wil wel graag meelezen...
    Ik ben vooral ook nieuwsgierig naar de menstruatie, hoe dat verloopt...

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn advies, nooit aan beginnen.

Ik heb er erg last van gehad, vooral van een nerveus gevoel. Ik voelde me steeds alsof de dag erna mn verstandskiezen getrokken zouden worden.

Ik heb maar 1 prik gehad en werd 6 maanden niet ongesteld. En toen hij bijna uitgewerkt was kreeg ik huilbuien, heel vervelend.

Voor mij geen prikpil meer!

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Als je geen kinderwens meer hebt is het de ideale anticonceptie. Ik voelde me er vrij goed onder, wel pijnlijke borsten, maar dat komt bij mij door Masthopatie. Dat reageert sterk op hormonen. Verder geen rare bijwerkingen en mijn menstruatie bleef uit, vond ik ideaal. Het enigste nadeel dat ik kan noemen is dat als je nog wel een kinderwens hebt dat het ontpillen heel lang duurt. Toen ik ben gestopt met de prikpil heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik weer eens ongi werd. Daarna was het wel redelijk regelmatig.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Maar ik wil dus absoluut niet meer zwanger worden...mijn gezinnetje is klaar met 2 prachtige dochters! Dan zou het dus wel een goed idee zijn, Puck? Je wordt dus ook (bijna) niet meer ongesteld? En de veiligheid, neem ik aan net zoals de gewone pil?

Share This Page