ervaringen primen en inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door lillibit, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi hoi,

Vanavond wordt ik opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg een slaapmiddel, zodat ik uitgerust ben voor morgen. Morgen gaan ze me primen omdat mijn baarmoeder nog niet verstreken is. Zodra dit is gebeurd, word ik ingeleid!

Zijn er mensen die ook eerst geprimed zijn en vervolgens ingeleid? Hoe lang duurde dit allemaal bij jullie, vanaf het begin tot je je kind had? wat zijn jullie ervaringen? Ben heel benieuwd, want mijn gyn is niet zo spraakzaam, hahaha!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb geen ervaring met primen, omdat bij mij bij het inleiden er al 2 cm ontsluiting was, maar wil je wel even veel succes wensen morgen!
    Hopelijk is het kindje er snel, en kan het gewoon op de natuurlijke manier geboren worden :)

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik sluit mij even bij dit topic aan. Ze gaan mij namelijk vrijdag ook primen en daarna inleiden en ben dus ook erg benieuwd naar de ervaringen van andere dames!

Succes morgen!!

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ja ik!

ik ben ingeleid bij 37 weken vanwege cholestase
    donderdags smorgens moest ik me melden
    en kreeg om de 4 uur een tabletje ingebracht en aan het ctg gelegd
    die middag heeft het flink zitten rommelen in mn buik en vrijdagssmorgens helaas maar 1cm
    diezelfde dag ook om de 4uur, smiddags ook nog een keertje gestript in de hoop dat het zou dorzetten
    in de avond had ik lichte weeen, ze hebben me niet de verloskamer gebracht, moest wachten tot de ochtend erna
    werd weer gewekt om 6.30 ( gelukkig goede nacht gehad met slapen, eigenlijk 2 goede nachten want mn buurvrouw op mn kamer werd snachts al weggebracht)
    om 7.30 ging ik met 3 cm naar de verloskamer, daar werden mn vliezen gebroken en aan de wee opwekkers gelegd
    8.30 eerste weeen en om 10.10 had ik mn prachtige dochter al in mn armen!!
    het was zeer kort maar ook wel heel erg pittig
    ondanks alles waren we om half 2 al thuis ( we hadden moeten blijven in eerst instantie maar alles ging zo goed)

dus 2,5 dag in het ziekenhuis, tussen tijds mag je gewoon van je bed af hoor, er liggen daar meerdere vrouwen voor hetzelfde dus je kan lekker van je af klagen enzo haha

Fultimemommy vindt dit leuk.
  5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Mijn 'primen en inleiden' verhaal ken je en het prachtige resultaat heb je maandag nog gezien haha :p:p maar kom hier ff zeggen: HEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEL SUCCES!!!!!!!!!!!!! je kan het en voor je 't weet zit je, oh nee, lig je met je kleine kanjer op je buik :D en dan kunnen we eindelijk beschuit met muisjes eten (hebben we nog helemaal niet gedaan bedenk ik me nu :$, doen we gewoon pas solidair als jij ook bevallen bent!) XX

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mausi!!!!!

Jaa, daar teken ik voor, nog een paar daagjes en dan net zo prachtig resultaat op mijn buik als jou prinsesje!!!!! :D:D

En dan kunnen we ons eindelijk ziek gaan eten aan die beschuiten, hahaha!!!!

Tot heel gauw hopelijk!!!!

:):):):):):):):):):)

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik ben ook eerst geprimed, maar bij mij duurde het erg lang, kreeg woensdag eerst 2x oraal halve tabletje, kreeg daan wat weeën door, kwam op 1 cm, dag erna nog steeds 1 cm en kreeg vaginaal 2x een kwart tabletje (volgens mij is dat pas primen) daarmee gebeurde niks, behalve harde buiken, vrijdags zat ik nog op 1 cm wel wat meer verweekt, dus gestript ook dat leverder niks op, maar mocht geen tabletjes meer, dus rustdag, moest wel in het ziekenhuis blijven en zaterdags eindelijk de 2 cm, half 10 m'n vliezen gebroken, 10 uur aan het infuus veel weeën maar niet lang genoeg, 11uur opgehoogt, kreeg te veel weeën en ook rugweeën, dus om 12 uur om ruggenprik gevraagd, zat toen al op 5/6 cm, dus kreeg geen ruggenprik, maar wel mofine, die ik zelf kon bepalen, 13.50uur, gezegt dat ik dacht dat ik persweeën aan het wegpuffen was (morfine werkte niet meer) maar dat kon niet volgens hun, 10 min later toch maar gezegt dat ik persdrang had en ja hoor zat op 10 cm, dus mocht meepersen, maar na een uur raakte ik zo uitgeput en hij wou het schaambot niet onderdoor, dus uiteindelijk knip en vacuumpomp en 15:24uur lag hij eindelijk bij me ;)

Ik hoop dat het bij jou sneller gaat

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Die rustdag vind ik zo stom... Alsof je bij moet komen van een paar keer gel (of tabletjes) inbrengen... :( Ik had 2 dagen gel en toen wilden ze ook een rustdag houden.... pfff... daar zat ik echt niet op te wachten. Gelukkig werkte er toen 's avonds een hele toffe verloskundige die zei: 'ik ga eens even kijken of we door kunnen pakken'... en zij heeft met krap 1-2cm mijn vliezen gebroken (wat eerst 1,5 dag gezegd werd dat met 1-2cm geen vliezen gebroken konden worden)... na 5 uurtjes lag mijn prinsesje toen op mijn buik :D Ik was heel blij dat ik geen 'rustdag' hoefde te houden zeg!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Maar achteraf ben je die 'rustdag' en het wachten tijdens het primen allang weer vergeten!!! :D Het gaat natuurlijk om het eindresultaat!!!! :p

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Omdat ik 12 dagen overtijd liep was ik vorige week woensdag in het ziekenhuis opgenomen omdat ze wilden beginnen met primen en inleiden. Ze hadden 1 tablet ingebracht en dat gaf geen resultaat. Na een paar uur brachten ze een 2e tablet en dat gaf ook weinig effect. Mijn man en ik zaten toen tv te kijken in het zkh toen ik opeens nattigheid voelde. Om 15.50 uur braken mijn vliezen spontaan, en kreeg ik na een uur meteen weeën. Dus inleiden was gelukkig niet meer nodig. Was blij dat ze toch besloot om spontaan te komen. En 5 uur later was mijn dochtertje geboren.

In iig heeeel veel succes morgen!!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij dochter ben ik ingeleid met 42 weken dmv primen omdat er nog niets was. Ik heb 2x gel of tabletjes gekregen, `s middags om 14:00 uur de laatste keer en toen er niet genoeg gebeurde moest ik terug naar mijn kamer om de volgende dag verder te gaan. Aan het eind van de middag/avond ging het rommelen, ze wilden niets meer doen en ik kreeg een slaappil om te slapen.

De volgende dag kreeg ik nog een keer gel/pil (geen idee wat ik kreeg, ik mis stukjes van de gebeurtenissen) en braken de vliezen ineens. Daarna onregelmatige weeen en kreeg ik weeenopwekkers via het infuus. Geen succes want ik kreeg weeenstormen die nog steeds niet veel deden dus het infuus ging steeds hoger.

`s avonds om 9:00 uur was ik nog net verder dan 4 a 5 cm en werd het een ks. Waar ik zo blij mee was want ik zag het niet meer zitten.

Kortom hier een heel negatieve ervaring en zo`n groot verschil met mijn zoontje die met 39.3 spontaan begon (resultaat wel hetzelfde ook niet verder dan 4 a 5cm en wederom een ks).

Hopelijk heb jij morgen een betere ervaring, veel succes!

12. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik vraag me iets af. ik wordt over een aantal dagen ingeleid, maar als het zo lang duurt wat moet je partner dan doen. die zit daar toch ook maar een beetje te zitten niet? thuis dan kan hij nog wat afleiding zoeken maar in het ziekenhuis lijkt me dat toch anders. wat zijn jullie er ervaringen hiermee. en moesten jullie blijven na de geboorte? ik wordt ingeleid omdat ons kindje niet goed meer groeit. alvast bedankt.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook ingeleid, op vrijdag kreeg ik om 13:00 uur de eerste keer gel om de baarmoedermond te laten verstrijken, om 23:00 uur de volgende dag is onze kleine schat geboren! Mijn vriend is er al die tijd bij gebleven. Het is inderdaad best saai en wachten... ;) Maar die keuze is aan jou/ jullie, wat de partner doet.... :)

14. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Bij mij hebben ze maandag 7 feb) om 8 uur en 12 uur een tablet in gebracht die om 16.00 was niet meer nodig ik had 3 cm ontsluiting ... Savonds flinke harde buiken waren dus al wat weeen en snachts ging dat lekker door de volgende ochtend om half 8 ging ik naar de verloskamers daar had ik 4/5 cm ontsluiting na een heel klein beetje weeen opwekkers is om 13.10 onze dochter geboren ...

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij hadden puzzelboekjes mee en op dag 2 heeft hij de laptop op gehaald, geen internet, maar dan kon hij daar af en toe nog eens een spelletje op doen en mijn man rookt, dus ging hij af en toe naar buiten voor een sigaretje, maar hij is verder altijd bij me geweest

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wij hadden een laptop mee en een stapel dvd'tjes! en wat tijdschriften

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We hebben tv gekeken, tijdschriften gelezen die er lagen, de krant had manlief mee genomen. En verder werden we elke twee uur bezig gehouden door een leger met gyneacoloog, arts assistenten, artsen in opleiding en weet ik veel wat nog meer (wilde met 3x man in mij voelen, schrok me dood, bij nummer 2 heb ik meteen gezegd dat ik er maar 1 tegelijk aan mijn bed wil! gelukkig gebeurde dat en dat vond ik stukken beter).

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik deed op mn laptop , zwangerschapspagina ( t clubbie waar ik in praat ) op de hoogte houden! haha...
    webcammen met mn zoontje die bij mijn zus was
    www's op mn hyves bijhouden en spannend houden voor een boel mensen

Deel Deze Pagina