Ervaringen privézwemles 2.0

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door puzzelstukje, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb dit topic hier geplaatst omdat ik denk dat ik hier de meeste mensen vind die hier ervaring mee hebben. Schoolkinderen hebben meestal zwemles om de zwemles afgerond.

Mijn dochter is nu 5,5. Ze heeft toen ze 5 jaar was een aantal keer zwemles gehad. Dit was echt een drama. Ze is heel bang aangelegd en durft echt niet met haar gezicht onder water. Ze stond meer op de kant en de badmeester kon er niet veel aan doen. Uiteindelijk even gestopt want het ging haar leven beheersen.

Daarnaast is ze echt heel dun en heeft ze het erg koud. Ze loopt paars aan en al haar energie gaat zitten in het trillen/bibberen. Ik heb hier weleens een topic over aangemaakt.

Vandaag lag er weer een brief op de mat dat ze weer moet beginnen met zwemlessen. Helemaal hysterisch werd ze.

Ik ben gaan googlen en kwam op zwemles 2.0 uit, maar dan de privé variant. Dat is hier een dorpje verder, het water is warmer en er is dus meer tijd om haar te begeleiden (waar ik natuurlijk voor betaal).

Iemand hier ervaringen mee? Ik kan op internet zo weinig vinden.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet gewoon niet wat ik moet:(
    Bedankt voor het lezen!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Of misschien iemand andere tips waar ik wat aan heb?

3. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Onze zoon heeft zwemles bij een zwemschool gehad en niet zoals zijn klasgenootjes in het gewone zwembad.

Wij zagen hem niet slagen in een grote groep en al helemaal de eerste maanden het bad niet ingaan.

Bij deze zwemschool zwemmen de kinderen in een klein groepje.
    Het water is warmer dan in een gewoon zwembad en het was zout water met minder chloor(handig als je een gevoelige huid hebt)
    De douche en kleedruimtes zijn ook verwarmd

Wij hebben gekozen voor een pakket met diplomagarantie, zodat hij in 1 schooljaar klaar zou zijn met zijn A en zijn B. Mocht hij meer lessen nodig hebben, dan kreeg hij die gratis, maar hij had geen extra lessen nodig.

Onze zoon is 2 dagen voor zijn 6de verjaardag begonnen en is afgelopen week geslaagd voor zijn B. Hij was afgelopen augustus gestart, dus in 1 schooljaar klaar.

Wij waren zeer tevreden en gaan dit ook doen bij onze jongste.

Bij het gewone zwembad hier, zijn de kinderen gemiddeld 2 tot 2,5 jaar bezig voor hun A en B.

Het is in totaal ongeveer €50,- duurder dan het gewone zwembad, maar als ik kijk hoeveel tijd het me scheelt en ook benzine, dan is die €50,- peanuts. Ook zwemmen in een klein groepje met persoonlijke aandacht van de badjuf en badmeester vonden wij heel belangrijk.

4. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, onze zoon was echt een 'rampje' als ik het eerlijk mag zeggen, ook heel bang en voorzichtig en hij kwam gewoon niet vooruit in de lessen. Hij heeft nu twee keer privéles gehad en hij gaat nu al vooruit! Hij vindt het nu ook heel leuk en halleluja, hij durft eindelijk te springen en onder water. Waren we er maar eerder mee begonnen! Dus ja, ik zou 't doen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Als je in de buurt van Amsterdam woont, kan ik oerbron.nl aanraden.
    Watertemperatuur is op veel van de gebruikte locaties zo'n 32 graden (doelgroepbaden).

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mom2b: ik ga er ook vanuit dat mijn dochter zeker 2 jaar bezig zal zijn, ik denk alleen al met haar A diploma. Over B denk ik niet eens na. Op dit moment hoeft dat van mij ook niet.
    Wat fijn dat het bij jullie zo goed bevallen is en dat jullie het weer gaan doen! Dat zou ik dan ook zeker doen.

Farfalli: mijn dochter durft ook niet te springen en onder water, daar zou ik al heel blij mee zijn!:D Dus dat klinkt goed.

Uuz: heb even de link bekeken, maar dat is toch echt te ver weg. Het water hier is dan 31 graden. Bij mensen thuis is dit, zij hebben een gedeelte van het huis helemaal verbouwd. Alles is warmer, zelfs de kleedkamers... :)

Ik heb berekend dat wanneer mijn dochter 2 jaar lang les heeft in het 'gewone' zwembad ik 150 euro 'goedkoper' uit ben. Maar dan heb ik het natuurlijk alleen over geld... Niet alle stress en ellende. En ik ga uit van 2 jaar. Ik weet niet hoe lang het gaat duren.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook "aparte" zwemles gehad. Water was 32 graden (zwembad staat op een terrein waar verstandelijk gehandicapten hun woningen hebben).
    Kleinere groepjes met 3 a 4 ll per juf. Ik was er super tevreden over en gaat met zoon tzt daar weer zwemmen.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bedankt voor de reacties!:)

Tuc: ik kwam dat net ook tegen, wetterwille heet dat, of heette die van jou anders? Mag ook in PB hoor als je dat liever hebt.

Fijn om een aantal positieve reacties te lezen. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik anders moet doen :(

9. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik heb mijn kinderen gelijk op privé les gedaan. Met zijn tweeën op zwemles, geen andere kinderen in het bad. Paniekerige dochter is gestart met 5,5 jaar. Had na 8 maanden A en B diploma. Zoon is gestart een paar weken voor de 4e verjaardag. Heeft exact een jaar over a en b gedaan. ! keer per week 30 minuten zwemles, dus 1 keer per week omkleden , 1 keer per week wachten in het veel te warme zwembad etc. En omdat ze alleen ware geen afleiding, maar 100% aandacht van de zwemleraar.
    Ik betaalde meer, maar dat was het me zeker waard.

10. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik dit ook maar gedaan... we zijn nu bijna twee jaar verder en uit 'wanhoop' aan privéles begonnen. Ben het zat! gelukkig zit er eindelijk schot in de zaak. Wat ontzettend slim dat jij meteen zo hebt ingezet.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Farfalli: ik hoop dat t bij jullie dan ook even opschiet! Feestje bouwen als het binnen is👍😁

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou er even gaan kijken met je dochter. Dan kan zij meekijken of zoiets haar meer aanspreekt en haar een veiliger gevoel geeft. Wie weet krijgt ze er zelfs wel ineens zin in.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ze krijgt dan eerst ook een intake. Gaan ze lekker met haar zwemmen en kletsen en mag ze vertellen wat ze kan en wat ze moeilijk vindt en wat ze leuk vindt enz. Daarna krijgen we een gesprek.

14. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Ik heb dit met mijn oudste gedaan. Na 1 jaar was zij nog iedere les aan het begin aan het huilen. Kwamen er nieuwe ouders, ach ja, alle begin is moeilijk he, doen ze allemaal. Uhm , we zitten hier al een jaar. Bij mij scheelde het nog veel meer geld, maar ze zag het gewoon niet, hoe dat zwemmen moest, en maar wandelen door het water. Hier ook een klein dun ding, je kan ook nog een jaar wachten he. Dan komt het fysiek meer in de buurt van de andere kinderen. Nu 5 jaar later wordt er prima gezwommen met alleen een a diploma op zak en is er eindelijk de kracht om gewoon te zwemmen ipv jezelf net boven water houden.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Baby 2: wat fijn dat t goedgekomeb is bij jullie! Vond je dat niet vreselijk om aan te zien?

Wij hebben een groot zwembad voor in de tuin gekocht en laten haar en haar zusje heel veel zwemmen. Zonder druk gewoon lekker spetteren enz. Sinds vandaag een doorbraak! Ze durft onder water! Nu ze dit eindelijk durft (wel met duikbrilletje op) kan ze niet meer stoppen! Ik hoop zo dat dit een positieve lijn voortzet.

Ze is nu 5,5 dacht dat ze al laat was nu. Is een jaar wachten dan niet heel erg laat?

16. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    'Vroeger' ging je zelf met 6 jaar op zwemles... Ik dan in ieder geval. Het idee tegenwoordig is voor de veiligheid al met 4 of 5, maar dan duurt het wel langer, zeker als ze klein van stuk zijn. Dat onder water durven scheelt een stuk, hopelijk zet het door! Scheelt weer wat zwemlessen.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Baby 2: ik weet miet meer hoe oud ik was toen ik op zwemles ging. Zal t eens aan mn moeder vragen. Ik weet wel dat mijn dochter veel op mij lijkt... 😊😅

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ging toen ik nét 6 was op voetbal.. wat inhoud dat ik toen mijn a en b had (eerder mochten we niet) . Ik was overigens wel de 3e in het gezin. Misschien dat dat uitmaakt? Ik kan me voorstellen dat je met een eerste dingen wat langer afwacht sowieso (of nog geen erg hebt in wachtlijsten etc) .

Hier zie je soms ook kinderen die een aantal lessen priveles doen - en dan instromen (bij diezelfde juf die ook de priveles gaf) in de reguliere les. Als er een klik met de juf is gaat dat meestal wel goed. Maar het is natuurlijk altijd afwachten..

maar fijn dat het nu in de tuin al beter gaat!!

Deel Deze Pagina