Er is echt iets mis met me denk ik... Al 2 jaar gestopt met de pil en sinds 3 maanden bezig met proberen. Vorige week mijn ei (getest) en ergens de komende drie dagen al mijn ong. Heb al kramp, dus ik weet het zeker. Zo kan ik toch nooit zwanger worden? 😔😢
Hoelang is je LF? Want vorige week je ei en nu voortekenen menstruatie id nogal onduidelijk..als je vorige week maandag je ei hebt gehad en vandaag of morgen ongesteld wordt heb je een prima LF.
Je kan eens kijken hoeveel tijd er zit tussen je eisprong ( 2 dagen na positest) en de dag dat je ongesteld word. Bij mij was dit maar 7 a 8 dagen en ik mocht daarvoor bij de gynocoloog gelijk beginnen met utrogesten ( progesteron) en direct een lf van 14 dagen daarmee en al 2 keer zwanger geraakt ( 1 miskraam) Je LF kan ook nog veranderen als je eventueel nog niet zolang geleden met aniconceptie gestopt bent maar gezien je leeftijd zou ik als je een korte lf hebt daar geen jaren mee doorlopen want dat is makkelijk op te lossen
Even wachten tot je ongesteld bent geworden en dan weet je gauw genoeg of je LF te kort is. Wat hierboven gezegd wordt, als hij tekort is zou ik ook gauw een verwijzing vragen.
Dan blijft er écht niks over... Het voelt echt alsof ik vandaag of morgen aan de beurt ben. Over drie weken moet ik sowieso naar de huisarts, dus dan neem ik dit meteen mee. Heb het al eerder gemeld, maar hij wuift het een beetje weg...
Hé Crossedfingers, wat naar he ik heb hetzelfde probleem. Zeer korte LF en een arts die het wegwuift. Voor nu wacht ik gewoon nog af, ik kijk over 4 maanden hoe het zit (dan is zoontje 1 jaar). Is het daarna nog steeds zo ben ik echt niet van plan het zo te laten, probeer op je strepen te staan! Al ben ik daar ook niet goed in
Het is jou in ieder geval al 1 keer gelukt 👍🏻😄 Ik ben zo bang dat ik helemaal niet zwanger kan worden, maak me zorgen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit is sinds mijn bevalling... Daarvoor had ik een normale LF. In jouw geval (leeftijd) zou ik zeker niet lang afwachten en je niet laten afschepen!
Als je huisarts moeilijk doet mag je altijd een second opinion vragen bij een andere huisarts en desnoods bel je een ziekenhuis in je buurt om je vraag voor te leggen en om te zeggen dat je huisarts niet meewerkt. Laat je niet zomaar onder de tafel lullen.
Je hebt het gevoel ongesteld te worden dus... Maar ook iets van spotting? Want ik heb altijd snel het gevoel ongesteld te worden, en zeker toen ik zwanger was. Progesteron zorgt voor dit gevoel. Ik gebruik nu utrogestan en nu heel erg gevoel ongesteld te gaan worden Dus pas echt gaan rekenen bij bloedverlies. Krampjes en zeurende pijn en zeggen niets.
Ja ervaring mee maar meid je bent 3!! maanden bezig. Zoiets moet je echt uit je hoofd halen hoor. Weet dat je nog 9 maanden te gaan hebt en dan pas na moet gaan denken over bepaalde dingen. En t gevoel hebben ongesteld te worden kan prima passen bij de aanmaak van progresteron ( maak je aan na eisprong) Zolang je geen helder rood bloed verliest in normale hoeveelheid van een menstruatie is er niks aan de hand! En moet je je zorgen proberen te voorkomen. Ik ga niet zeggen je maakt je druk om niks wat zo werkt t gewoon niet. Maar je maakt je wel drukker dan nodig in ronde 3.. Besef jezelf dat als je nu zwanger raakt dat uitzonderlijker is als dat je niet zwanger bent.
Bedankt allemaal! Ik maak me geen zorgen omdat ik nog niet zwanger ben, maar meer om het feit dat ik een cyclus heb van 23 dagen met een ei op dag 16 (deze keer zelfs wat later nog). En ook schildkliermedicijnen, dus hormonen zijn al een gevoelig onderwerp. Ik wil er vroeg bij zijn als er iets niet in de haak is, ben "al" 37 😉 Ik heb nu nog geen bloedverlies, dat verwacht ik morgen of maandag. Ik ken mijn cyclus heel goed en het voelt nu hetzelfde. Ik wacht geduldig af... Had al zon stomme early test van kV gedaan, maar was niks. 😕😅 Lief dat jullie zo meedenken 👍🏻😘
Vandaar ook mijn zorgen, ook al ben ik pas 3 maanden bezig. Over drie weken moet ik sowieso naar de ha, dan gooi ik meteen dit balletje weer op.