Hoi dames, heeft er iemand hier ervaring met Provera? Wij zitten nu in ronde 24, nu dag 31 en heb een ei-loze cyclus dit keer jammer genoeg. Na een paar maanden geen hormonen gebruikt te hebben, heb ik gister eindelijk groen licht gekregen van de gyn om weer opnieuw te beginnen met Puregon, Pregnyl en Utrogestan. Ein-de-lijk weer kansen!! Maar goed, dan moet ik eerst wel ongesteld worden. Nu moet ik een paar dagen afwachten of ik uit mezelf ongesteld word en zo niet start ik met een Provera kuur. Heb de hele mikmak al in huis. Hoe hebben jullie dit ervaren? En waar ik ook erg benieuwd naar ben: kan je ook gewoon spontaan gaan menstrueren tijdens de kuur, of wordt dit dan tegengehouden? En wat waren jullie bijwerkingen? Ik heb heel erg de neiging nu vast te starten, stuk ongeduld
Hoi! Ik heb één cyclus provera geslikt en kan me niet herinneren dat ik ergens last van heb gehad... Wel had ik in mijn eigen cyclus daarna een stuk sneller dan normaal mijn eisprong. Tijdens de kuur geen bloeding gehad, kwam gewoon op gang nadat de tp dus niet was blijven plakken. Hier niks geks of bijzondere dus!
Het lijkt er bij mij nu trouwens ook op dat er geen eitje komt, voor het eerst dat dat bij mij gebeurt. Echter wel dik bms. Had jij dat ook?
Hoi @nvbr! Ik heb net mijn eerste pil Provera geslikt. Ben benieuwd wat het gaat doen. Kan op dag 3 van de nieuwe cyclus weer beginnen met injecties. Ja bij mij dit keer ook geen eisprong gehad en mijn bms was laatst 7 mm terwijl hij met eisprong vaak wel de 12 (of zelfs nog veel dikker) aantikt. Heb het idee dat er zonder ei wel verschil inzit bij mij. Bedankt voor je ervaring!
Ik kreeg een kuur provera na overstimulatie. Ik slikte 10 dagen provera en werd dan 4 dagen na de kuur ongesteld. Volgens mij geen bijwerkingen gehad van de provera. Succes met de behandeling!
Hallo! Ik heb pcos en word de laatste paar jaren niet eens ongesteld uit mezelf ook niet met hormoonkuren. Ik kreeg dan ook elke keer provera voorgeschreven om een ontrekkingsbloeding te krijgen. Ik heb kuren van 7 en 10 dagen gehad. Waar je tussen de 2-4 dagen na de laatste pil hoort te bloeden gebeurde dit bij mij pas bij de 8 a 10 dagen na de laatste pil. Bijwerkingen verschilde wel een beetje maar was wel minimaal en leek voor mij op gewoon “ongesteldheids klachten” of die je ervoor al krijgt.