foto's bewaren

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Misschien ben ik wel veel te voorzichtig maar ben soms zo bang om mooie foto's te verliezen. Nu heb ik dus de mooiste afgedrukt, op de externe harde schijf staan en het liefst brand ik ook nog alles op CD-rom, beetje overdreven misschien...............hoe doen jullie dat?

Vinden jullie alleen externe harde schijf voldoende? Ik moet daar nog eventjes aan wennen om het niet ook nog es allemaal te branden.

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik zet ze op een externe harde schijf. gisteren alles weer overgezet. ook foto's van vroeger scan ik zolangzamerhand allemaal in en zet ik over op de harde schijf. dan denk ik: als er brand uit breekt dan moet ik er voor zorgen dat ik die schijf heel uit huis krijg dan heb ik de foto's nog ;)

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ik heb hetzelfde.... zo bang om ze kwijt te raken. Ik heb ze dus op mijn pc staan, op dvd/cd, en ook nog op alle kaartjes van het fototoestel. Ik heb de kaartjes naast mijn bed voor het geval er brand uitbreekt. Ben benieuwd ook hoe anderen dit doen

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

noem me een controlfreak, maar ik heb alle foto's/documenten/films van mijn zoon, man, en mij op 3 harde schijven, alles op dvd's, EN op alle (5) pc's en bij mijn ouders ook nog op dvd en de pc, just in case..

stel er is brand bij mij thuis en alles is verwoest, dan ligt het alsnog veilig bij mijn ouders :)

5. SeaShell

hihi, ik heb ook alle oude foto's van vroeger ingescant ( stuk of 500 :p)

6. SeaShell

oh en ik zou het altijd sowieso op schijfjes zetten. je hoeft maar 1x de harde schijf zachtjes te stoten/vallen en hij is kaduuk

ook moet je je harde schijf ALTIJD goed verwijderen en niet zomaar het usb stekkertje eruit trekken want dan heb je kans dat in 1 x alles verdwenen is, dus goed loskoppelen totdat de pc zegt '' u harde schijf kan nu veilig verwijdert worden''

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Bij ons staat ook alles op een externe harde schijf en is alles gebrand. Plus hebben wij op internet een of ander account waar je alles op kan zetten. MOcht er inderdaag brand uitbreken dan ben je inderdaad je dvdtjes kwijt maar ook je harde schijf dus daarom staat alles ook nog eens op dat account.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou dat is echt niet overdreven hoor! Ik heb een paar maanden geleden de schrik van m'n leven gehad namelijk. Alle foto's van begin zwangerschap tot bijna een jaar daarna stonden nog op de laptop en vriend en ik hadden al een paar keer tegen elkaar gezegd dat we een backup moesten maken just in case. Maar je kent dat wel, je zegt iets maar je doet het vervolgens maar niet... En toen deed de laptop het niet meer. Hij maakte een raar geluid en we kregen hem niet meer aan. Laptop dood! Nou ik wist me geen raad!!! Het zou toch niet zo zijn dat mijn dochter "niet geboren" zou zijn? Dan zou ik alles kwijt zijn!!! Ik was er behoorlijk ziek van maar gelukkig heeft een wizz-kid de foto's nog kunnen redden van de harde schijf! Nou dat overkomt mij dus noooooit meer!

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    heel herkenbaar:D:D

ik ben ook zo bang om ze kwijt te raken bij een brand:(
    Mn spullen interesseert me niets als wij, onze diertjes en FOTO's maar gered worden

de negatieven van mn jeugdfoto's liggen bij mn vader in een brandkluis dus redleijk veilig..
    Alle andere foto's staan idd ook op een externe harde schijf en op een CD-rom
    De meeste heb ik ook op mijnalbum.nl gezet
    wel afgeschermd ;) dus bij brand of wat dan ook zullen die in ieder geval nooit verdwijnen:D

nadeel is wel dat je er niet heel veel foto's op kan zetten, of je moet gaan betalen, dus misschien een tip ;)

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik was ook van plan die vraag een keer te gaan stellen haha..

De geboortefotos heb ik op mijn laptop en de geboortefoto's + de rest op een harde schijf.
    De vraag is alleen hoe lang zo''n harde schijf goed blijft.
    Het is allemaal leuk die moderne snufjes, maar het kan gauw kapot gaan en je raakt het snel kwijt.

De ouderwetse dingen lijken nog het beste..foto's in album plakken dan raak je het niet zomaar kwijt en dingen op dvd branden vind ik ook 3x niks, 1 krasje en je hebt er niks meer aan. De oude videoband blijft tenminste goed, al gebruiken we dat nu niet meer.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben de foto's op de harde schijf van de pc, die boven staat. Verder nog op de harde schijf van de laptop en ik zet alle foto's en filmpjes op twee cd-roms.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben alles op een externe harde schijf en op Livedrive. Daar kan je voor een paar euro's al je bestanden opslaan en hij wordt elke dag bijgewerkt. Dus ook al staat straks hier alles in de hens, mijn foto's zal ik altijd hebben.

13. SeaShell

nee hoor, na verloop van tijd is echt ALLES van de videoband verdwenen en staat er niets meer op. komt volgens mij omdat het iets had te maken met het rolletje waar alles opstaat binnenin. de kwaliteit is na enkele jaren ook steeds slechter en na verloop van tijd is dus alles weg.

hetzelfde als dat je bijv nu een bon krijgt uit de winkel.. kijk maar eens naar diezelfde bon over 5 jaar en je zult zien dat de inkt bijna verdwenen is. wij hebben alle videobanden overgezet op dvd en dus op harde schijf, dvd, en op alle pc's staan

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb alle foto's op mijn laptop, op de vaste computer, op een externe harde schijf en op de computer van mijn moeder.

Ik heb juist geen goede ervaringen met CD's, vaak zijn ze niet goed gebrand en dan kun je ze later niet meer uitlezen. Daarom brand ik foto's niet meer op CD of DVD.

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Wij hebben 2 extrene HD's. De ene staat altijd aan de computer en is netjes ingedeeld, daar gebruiken we da foto's ook van. Daarnaast zet ik ze altijd ook op de andere, die staat in de kast. Als er ééntje stuk gaat, hebben we de andere nog, die moet dan ook gered bij brand....

Deel Deze Pagina