Meerdere kindjes die nec hebben gehad?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Dianannana, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dianannana

22 mei 2014
    18
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zou graag in contact komen met moeders waarvan hun baby ook nec (necrotische enterocolitis) heeft gehad.
    Mijn zoontje is in 2011 via een spoedkeizersnee met een zwangerschapsduur van 32 weken ter wereld gekomen vanwege HELLP en een loslatende placenta.

Hij kreeg na 12 dagen nec en is hiervoor meerdere keren geopereerd.

Nu zijn we 2 1/2 jaar verder en is mijn zoon een heerlijk vrolijk, ondeugende peuterpuber. Maar heeft medisch gezien nog steeds veel tegenslagen. Hij is kleiner dan een gemiddelde peuter, is erg mager(eet ook slecht) en heeft nog steeds dunne ontlasting. Hij krijgt bijvoeding Nutrinidrinks en Fantomalt. Helaas heeft hij ook een erg slechte weerstand en heeft al 2 ziekenhuisopnames gehad betreft dehydratie tgv buikgriep.
    En natuurlijk niet te vergeten de vele afspraken in de ziekenhuizen.

Nu ben ik dus benieuwd hoe het andere kindjes is vergaan die nec hebben gehad. Er is namelijk zo weinig informatie over terwijl het wel veel voorkomt bij premature baby's.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Groetjes,

Diana

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats jou topic naar het forum onderdeel "aangeboren afwijkingen".

3. Dianannana

22 mei 2014
    18
    0
    0
    Ok, dank je!

4. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hoi Diana,

Geen reactie op je vraag helaas maar ik vraag me wel waarom je topic verplaatst is naar dit forumgedeelte. NEC is geen afwijking en zeker niet aangeboren maar een complicatie bij vroeggeboorte, veroorzaakt doordat de onrijpe darmen onvoldoende bloedvoorziening hebben nog om de aangeboden voeding te verwerken.

Ik denk dat je topic in het forumonderdeel 'prematuur' meer herkenning oproept en dat je daar dus meer reacties zult krijgen.

Succes en sterkte met jullie kereltje. De zorgen zijn nog niet over lijkt me.

5. Dianannana

22 mei 2014
    18
    0
    0
    Ja ik weet maar al te goed wat het is, maar Blis gaf aan dat het beter was om mijn verzoek hier te zetten. Ik ben nieuw hier en snap niet echt hoe dit werkt, dus nam aan dat zij wel weet hoe het werkt.

Maar kun jij mij misschien uitleggen hoe ik mijn berichtje dan bij het prematuur forum kunt plaatsen?

Alvast bedankt!

6. Dianannana

22 mei 2014
    18
    0
    0
    Laat maar het is me al gelukt!

Deel Deze Pagina