Ervaringen puckababy 4 seasons

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 9 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Wie heeft er ervaring met deze slaapzak? Ik denk toch echt dat mijn dochter wakker wordt van de kou in de nacht. Rond 5 uur wordt ze dan wakker. Vannacht nog wat warmer aangekleed en sliep tot 6. Ze heeft een pyjama, romper korte mouwen en winter slaapzak aan. Zo een van prenatal. Vannacht gevoeld en nekje is lauw. In de ochtend zijn de beentjes ook gewoon koud. Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn? Het is wel even €100,-. En kunnen ze er echt in tot 2,5?

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil nooit meer zonder! Onze tweeling ligt nooit koud en voor elk seizoen/temperatuur een slaapzak.
    Elke cent waard!

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Is de herfst ook echt nog voor nu? Haar kamer is overdag 17 graden en in de nacht 16.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
  5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja dat las ik ook al. Heb gekeken naar die ergo pouch alleen is dat ook 4 seizoenen?

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    En welke tog heb jij dan?

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee. In voorjaar en zomer gebruiken wij andere (goedkope) katoenen slaapzakken. Als je meer informatie wilt hebben, bel dan eens met de dame achter de site ikbenmama.nl, zij staat je met liefde te woord en kan je goed adviseren over al die slaapzakken.

Edit: Ergopouch 3.5 tog. Als je kind het nu al koud heeft ga je het met de puckababy zeker niet redden.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik gebruikte in het najaar, winter en voorjaar de ergpouch 3,5 tog. En ik wisselde dan van alleen pyjama shirt naar pyjama en evt dikkere pyjama of romper lange mouw en pyjama, afhankelijk van het weer.
    In het late voorjaar, zomer en vroege najaar gebruikte ik de goedkopere slaapzakken van bijv hema.

Mogelijk als ik eerder was gestart met ergopouch dat ik andere slaapzakken erbij had gekocht, maar financieel gezien heb ik bovenstaande keuze gemaakt.

Ik betwijfel of je bij nu al koud voldoende hebt aan de puckababy.

9. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    De ideale slaapzak, kan hem niet meer missen. Mijn zoontje slaapt er echt heerlijk in! Zomer en winter. Doordat je kunt aanpassen in dikte echt fijn :) mijn zoon is nu 25 maanden en heeft nog voldoende ruimte over in de slaapzak dus 2,5 jaar kan makkelijk.
    Qua prijs: ik heb m van Mp met alles erop en eraan voor 35 euro dus zou daar ook even kijken...

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ligt echt aan je kindje hoor

Hier is het in de winters soms maar 13°c op haar kamer en mijn dochter heeft het lekker warm in de puckababy slaapzak.
    Nu is het er 16°c en ze heeft het winterdeel aan, ideaal met de mouwtjes

Ik heb 'm 2dehands gekocht, zag/ziet er nog gelijk nieuw uit en heb 'm al meer dan een jaar in gebruik

Denk wel dat ze er tot 2,5 jaar in passen ja

11. rums

rums Niet meer actief

De slaapzak is 100% katoen.

Wij zijn er echt super tevreden mee.

12. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel blij mee. Heb een kind die in de winter snel koud heeft en in de zomer snel heel warm, maar ik heb nooit die twee gedeeltes aan elkaar vast gemaakt. Teddy gedeelde was warm genoeg bij 16graden net als bij 19.
    Ik heb ook goedkopere zomerslaapzakken gehad als het gewassen werd, maar er is zo veel verschil in. In pucka nooit gezweet maar goedkopere altijd bezweet uit bed gehaald. (Zogenaamd zelfde tog waarde)

Schrijf je even in voor hen nieuwsbrief, ze hebben paar keer per jaar 20% korting op alles.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vond 'm echt heerlijk, voor beide dochters gebruikt. De jongste past er nog makkelijk in, maar ligt inmiddels onder een dekbedje.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De buitenzak is idd 100% katoen. De binnenkant echter niet, dat noemt men teddy/microfiber.
    Microfiber is een duurzame, synthetische mix van polyamide en elasthaan.

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mosterd, Averlhach heeft t al gezegd.

16. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier toevallig gister een ergopouch 3.5 besteld met vestje. Krijg hem komende week binnen ben zo benieuwd! Vestje erbij gedaan omdat hij altijd korte mouwen rompers draagt en dan met pyjama maar 1 laagje op zijn armen en met vestje lekker twee. Heb ook een merino wollen pyjama dus hopelijk komt hij de winter warm door!

17. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb er 3 voor onze jongste en ben heel tevreden. Hij slaap alleen in een slaapzak met lange mouwen en dit was de een van de enige die ook een dunne zak had met mouwen.

Onze oudste van 2.5 past er nog net in maar hij is wel bovengemiddeld lang.

18. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Oehhhhh lastig :) verschillende meningen lees ik wel. Ik heb gekeken bij de ergo pouch. Lijkt mij ook een heerlijke slaapzak. Nog maar een nachtje over slapen. Heb mijn dochter nu een dekentje over gedaan. Wordt vannacht ook koud.

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook laagjes zelf toevoegen.
    Nu is het 17 graden op hun kamer. Romper+pyjama+herfstgedeelte en ze liggen heerlijk warm.
    (Wonen aan de kust en de nachten zijn over algemeen wat mi der koud dan landinwaarts)

20. Pioenroos28

2 jun 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook erg tevreden.

Bij ons is het ook vrij koud. Ons kleintje van 7 maanden ligt nu met een lange romper en pyamabroekje in het herfstgedeelte. Kamer schommelt nu tussen 17/18 graden.
    En dat gaat prima

Als het zou koud blijft (nachtvorst)ga ik denk ik wel het winterslappzakje maken. Ze slaapt altijd beter als het lekker warm is :)

Deel Deze Pagina