Wat trek ik mijn zoontje aan in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mibow, 4 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ik ben heel erg benieuwd hoe andere moeders dit doen want ik vind het zó lastig!
    Kijk met 30 graden weet ik wel dat ik mijn zoontje (9 maanden) alleen in zijn luier en misschien nog een lakentje kan laten slapen, maar nu met deze temperaturen... ik vraag me steeds af of hij het niet te koud heeft of anders weer te warm en of zoveel laagjes niet gevaarlijk is.. ik zou heel graag jullie opties willen lezen!
    Ik heb mijn zoontje vanavond het volgende aangetrokken: een rompertje zonder mouw, een dunne pyjama (broek + shirt lange mouw), zomerslaapzakje zonder mouw, lakentje en daarover een wollen dekentje.
    Nu lag ik net in bed en ging me afvragen of het wollen deken niet te warm zou zijn, dus heb die vervangen door een minder dik wollen dekentje. Het is 18 graden op zijn kamer nu. Wat denken jullie? Zijn nekje voelt trouwens wel aangenaam, niet overdreven warm ofzo

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

mijn dochter (5.5 maand) slaapt nu in een romper lange mouwen, dun broekje en daarover een gevoerde slaapzak zonder mouwen. haar nekje is wel koel als ik voel maar als ik haar warmer aankleed gaat ze zweten. als ik de slaapzak open rits en aan haar beentjes en voetjes voel zijn die wel lekker warm.

3. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Inderdaad afgaan op zijn nekje, voelt die lekker warm, dan heeft je kleintje het als het goed is ook niet te warm of te koud.. Het is zoiezo verstandig om bedtextiel te gebruiken dat voor 100% uit katoen bestaat, dat ademt goed. Mijn zoontje slaapt nu in een romper met korte mouw, een pyjama-onesie en daarover heen een laken en een ledikantdeken van 100% katoen, maar wel dubbelgeslagen. :)

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik denk dat die wollen deken nog even teveel is. Een pyjama incl broek met een slaapzak en een lakentje zal voor nu eigenlijk wel geneog zijn als zijn kamertje 18 graden is. Blijft hij er ook onder liggen? Of ligt hij snachts alleen in z'n slaapzak.
    Ik zou de wollen deken bewaren voor moment als het echt kouder wordt.

Mijn zoon slaapt met een romper, pyjama shirt, slaapzak en laken en als ik om 22.00 bij hem kom als ik ga slapen dan is hij echt warm zelf soms zweet op z'n hoofd. Hij ligt dan al niet meer onder het lakentje.

5. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt in een dunne pyjama in winterslaapzak met afgeritste mouwen. Ca. 20 graden op de kamer.
    Ze heeft t niet te warm of te koud.

6. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Hier alleen een rompertje, pyamashirtje en zomerslaapzak zonder mouwen (geen dekentje). Vannacht was het 19 graden. Zodra het buiten nog wat kouder wordt pak ik de winterslaapzak.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou hier is het sinds een paar dagen echt koud in huis vooral savonds en sochtends. Mijn zoon heeft ondergoed aan en daarover een pyama met lange mouwen en een dekbed.
    Mijn dochter heeft sinds gister ook een pyama over haar romper en slaapt al zo'n 2-3 weken met een winterslaapzak.
    Wij wonen wel 4 hoog en zijn de bovenste verdieping dus misschien dat dat ook meespeelt dat het snachts zo koud is. Overdag is de woonkamer wel gewoon warm.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat veel mensen op temperatuur afgaan. Maar ik merk wel dat het per huis verschilt. Als het bij mijn vriendin 21 graden is in huis dan lijkt het net een sauna terwijl het in mijn huis wel fris aanvoelt.

8. Cjkm

Cjkm Actief lid

24 sep 2015
    136
    7
    18
    Goh, ik loop al een paar dagen met dezelfde vraag :)
    Lees al dat het afhankelijk is van de woning, dat is denk ik ook wel zo. Wij wonen in een huis van 3 jaar oud, goed geisoleerd dus. Geen idee wat de temperatuur op onze kamer (hij slaapt bij ons in z'n eigen bedje).
    Vannacht had hij een romper met lange mouw en dun broekje aan, redelijk dunne slaapzak (met de armsgaten dicht genaaid), lakentje en gebreid dekentje over zich heen.
    Ik voel idd ook vaak even in z'n nek, die voelde gisteravond niet koud aan maar ook niet heel warm...

9. River733

River733 Lid

11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Mijn zoon slaapt in een romper met lange mouw, een dunne pyjama en een gevoerde, niet al te dikke, slaapzak. Hier is het wel koud 's nachts. Ik vraag me wel af waarom jullie een lakentje over de slaapzak doen? Meende altijd dat het of een lakentje met deken was, of een slaapzak:)

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is het 's nachts rond de 19/20 graden op z'n kamer en hij slaapt in ondergoed, pyjama lange mouw en sinds maandag in een dunne winterslaapzak zonder mouwen, verder geen dekentje of iets dergelijks.
    Nekje is inderdaad een goede graadmeter.
    Maar ik bouw altijd heel langzaam op in lagen omdat ik genoeg achter de hand wil hebben voor als het vriest, dus ik doe vaak pas wat extra's aan als ik het idee heb dat hij door kou wakker wordt of onrustig is in z'n slaap.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom je kiest voor een zomerslaapzak zonder mouw en een laken en een deken en niet gewoon dan een 'tussenslaapzak?

12. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ja dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed. Dat lakentje uit gewoonte denk ik. Ik heb m na het lezen van jouw bericht overigens wel weg gelaten.

Op advies van mijn schoonmoeder heb ik nu eens geprobeerd een rompertje met korte mouwen en winterslaapzak met mouwen.
    Hij voelt nu lekker warm. Eens kjken hoe dit gaat vannacht. Wie weet slaapt hij ineens door :D

13. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ja daar heb je wel een punt, want ik vind ons huis echt koud. Heb sinds gisteren de verwarming alweer aan omdat het zo koud was. Ik slaap zelf ook alweer onder mijn winterdeken en vind het zo fijn, 2 nachten terug lag ik echt te bibberen in bed

14. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hier is het 19 grAden en schrik niet maar mijn zoontje draagt een rompertje en pakje met voetjes. Beide wel van dun stofje, redelijk dunne slaapzak, laken en dun wollen dekentje. Nu de laatste nachten heb ik een fleece dekentje over zijn beentjes heen. Maar ik heb ook wel een echte koukleum...

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hier is het rond de 20 graden snachts en mijn dochter heeft een romper aan met korte mouwen en een pyjama met een "tussen"slaapzak.
    Ze heeft het gewoon lekker warm en een dekentje of lakentje doe ik niet meer aangezien ze heeel Veel draait in dr slaap dus dat vind ik te gevaarlijk worden.

Als het echt kouder word en we meer richting winter trek ik haar dr winterslaapzak aan van de hema.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ze geven het wel aan als ze het te warm of te koud hebben denk ik. Of idd aan nekje voelen.

Mijn dochter (20 mnd) draagt momenteel 's nachts : Romper lange mouw en puckababy winterdeel v/d 4seizoensslaapzak. Dun dekentje over haar maar dat stampt ze weg. 16°c op kamer

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Beide kinderen (6 en 22 maanden) dragen een romper en Hema winterslaaapzak met mouwen.

18. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    "Die van ons" slapen in puckababy slaapzakken, 4 seizoenen variant.
    Ideaal, altijd een passende slaapzak bij elke temperatuur.

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier een romper, pyjama, laken en deken. Als het kouder wordt gaat er een andere deken op welke warmer is. Ik merk dat wanneer hij het te koud krijgt hij meer wakker wordt tijdens de nacht. Als dit vaker gebeurd dan een normale nacht dan gaat de dikkere deken er op.

20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Zoon draagt ondergoed,piyama,tussenslaapzak en avonds als ik fa slapen leg ik een dekentje over hem heen.

Deel Deze Pagina