Naast tripp trapp met babyzitje ook wipstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hakoek, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Goedemorgen!

    Wij willen sowieso voor een tripp Trapp met babyzitje gaan.
    Maar, voor de dames met ervaring; hebben we daarnaast ook nog een wipstoel ‘nodig’? Gebruik je dat dan nog ergens voor?

    Hoor het graag, bedankt!
     
  2. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Nodig? Nee. Handig? Ligt aan je baby.
    Mijn vorige 2 wilde echt alleen maar bij mij zijn, dus daarvoor hebben we nooit het wipstoeltje kunnen gebruiken. Maar als je een baby hebt wat wel even rustig "alleen" kan zijn is het wellicht wel handig als je niet steeds de hele tripp trapp hoeft te verplaatsen of handig als je ergens op bezoek gaat.
     
  3. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    #3 zeilbootje, 22 sep 2019
    Laatst bewerkt: 22 sep 2019
    Ik heb nooit een wipstoel gebruikt. Bij ons aan tafel zaten ze in de newbornset van de tripp Trapp. En anders lagen ze ergens te spelen, meestal in de box. Ik vond het vooral niet nodig om een baby rechtop te zetten (ivm slecht voor de rug), maar goed, ze hadden dan ook geen reflux enzo.
     
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Wij hadden er wel een wipstoel bij, die namen we mee als we op visite gingen, en soms als we op de bank zaten. Dochter vond vooral de boog met speeltjes erboven heel leuk.
    Echt nodig was het niet.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet aangeschaft, en ook niet gemist.
     
  6. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Wij hebben hem aangeschaft voor op visite, makkelijk voor daarin hapjes te geven, voor de rest zit hij er nooit in.

    Beter als de stoel mee te nemen ;)
     
  7. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik zit er ook over te denken om hem aan te schaffen, lijkt me ideaal zo aan tafel met zn allen en de kleine erbij te betrekken.

    Er is nu een kleine korting bij prental (mama mazzeldagen).
     
  8. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik gebruikte voor op bezoek gaan gewoon de maxi cosi. Is toch ook een soort van wipstoel. Heb deze ook thuis daarvoor wel eens gebruikt dus heb de wipstoel niet gemist.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb wel een wipstoel (2ehands) en die ga ik boven gebruiken.
    Als ik dan de andere 2 douche of zelf moet douchen kan de baby daar in.
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind een wipstoel persoonlijk wel handig ja, maar verschilt wel per situatie of het zin heeft om er 1 aan te schaffen vind ik.
    In het geval van @Lotion bijvoorbeeld snap ik het heel goed en zou ik het net zo doen.
    Wij zelf hadden geen TripTrapp dus gebruikten de wipper als de kleine erbij wilde aan tafel (in de box op het kleed vonden ze niet fijn omdat ze dan te weinig zagen).
    Ook de wipper wel in de box gezet voor als toen onze jongste wakker was, maar zo niet omver gelopen kon worden door grote broer.
    In de zomer heb ik m vaak buiten gebruikt. Hebben wel kunstgras en een boxkleed kon daar natuurlijk prima op, maar ook dat was niet altijd handig en haalbaar met een grote broer erbij.

    Op visite hadden wij m echter nooit mee. Had dan de kleine op schoot of op een boxkleed.
     
  11. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Onze kleine meid vond de wipstoel fantastisch. Die had meteen door hoe hij werkt en heeft heel fanatiek gewipt. Ook de maxi cosi ging door de hele kamer heen. Wij hadden ook de tripptrapp newborn set, maar dat was voor hapjes.
     
  12. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook een wipper om makkelijk mee te nemen op visite. Wel die van baby Björn, die is heel plat en licht en makkelijk mee te nemen.
    Thuis gebruiken we vooral de Tripp Trapp aan tafel. De wipper straks denk ik soms voor bij de televisie, als hij niet meer op de bank wil/kan liggen.
     
  13. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Nou, ik kreeg dus geen meldingen van reacties en lees nu pas jullie berichten!
    Bedankt voor alle meningen en ervaringen.
    We hebben sowieso bij prenatal met leuke korting de tripp trapp met babyzitje en newborn kuipje gekocht :)
    Maar de meningen over een wipstoel zijn dus erg verdeeld lees ik wel..!
    Op visite was ik niet van plan er een mee te nemen, maar voor bij opa en oma (1 dag oppas per week) lijkt het me dan wel weer verrekte handig!
    Dus ik denk dat we er gewoon 1 aanschaffen, dan kijken we of we hem thuis gebruiken, nemen hem 1 keer per week mee naar opa en oma en als we hem thuis niet gebruiken, laten we hem daar achter!

    Bedankt dames!
     

Deel Deze Pagina