Ervaringen puckabag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by elisabethbas, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,886
    2
    38
    't Gooi
    Wie heeft er ervaring met de puckabag? Ik vind hem prachtig, maar best wel duur.
    Vanaf welke leeftijd sliep je kindje erin? Wat heb je als alternatief voor als hij in de was is? Hoe bevalt hij?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Vind hem geweldig!!! Liza slaapt er al in sinds ze 6 mnd. is. Nu 1 jaar dus. Hij is mooi en blijft mooi. Ja hij is duur, maar je kunt hem het hele jaar gebruiken.
    Ik was hem 1x per week. In de ochtend en dan is hij 's avonds weer droog, dus heb geen andere nodig.

3. allanieew

allanieew Actief lid

Jan 5, 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb hem ook mijn mannetje slaapt er al in sinds hij 4 maanden was (hij was een beetje groot voor zijn leeftijd)
    ik was hem 2x per week (hij krijgt 's ochtends nog pap in het ding en gaat dan terug naar bed de slaapzak zit dus onder de papvegen na 2 ochtenden)
    Hij blijft idd super mooi.
    Als alternatief heb ik momenteel een slaapzak van de hema, die gebruik ik voor de slaapjes waarbij de slaapzak in de was zit (twee slaapjes overdag) die is ook okee maar blijft minder lang mooi en ik vind de mouwen aan de krappe kant terwijl we toch een grote maat hebben gekocht (tot 110 ofzo) bij de puckabag zijn ze veel ruimer en er zitten wantjes bij in de winter voor als je nog een kleintje hebt. (de mouwen zijn wel aan de korte kant voor mijn mannetje met maat 86 das het enige nadeel)

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als de mouwen eraf konden (wintergedeelte) had ik hem gehouden. Onze dochter sliep dus niet omdat ze last had van de mouwen. Dus voor ons was het een TE dure investering..

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ik lees ook mee, twijfel ook nog ivm de prijs.

Is het met de bag ook zo dat je geen deken meer gebruikt?

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook sinds ongeveer 6mnd in gebruik. Ik was hem elke week. De ene week gebruik ik lente deel met dikke pyjama, de andere herfstdeel met dunne pyjama. Mouwen slaan idd nergens op, was bij eerste begin al te kort!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb hem ook gehad, maar dat zachte warme gedeelte was voor ons goed geïsoleerde huis al snel te warm, ook met alleen een rompertje er onder. Verder vond ik hem geweldig, hij blijft mooi, sluit goed aan etc. Ach, en je kunt hem straks ook weer voor een aardig bedrag verkopen, er staan er namelijk maar heel weinig van op MP.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben hem weer verkocht, hij was te warm. In 't herfstdeel had dochtertje zweet op dr benen als ze er alleen ng maar in romper in sliep. In katoenen slaapzak hier geen moeite mee, hoewel ze dan wel meer laagjes aan moet.

9. allanieew

allanieew Actief lid

Jan 5, 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    mijn zoontje slaapt nu overigens ook alleen in een rompertje met lange mouwen in de herfstzak, het combineren van de twee zakken is nog nie t echt nodig geweest, al had hij het vannacht wel wat koud. (maar das ook niet zo gek)

10. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Nee ik gebruik geen dekentje.
    Liza slaapt met korte mouwen romper of hemdje en onderbroek in de Puckabag. En dan nu alleen nog maar het herfstdeel.
    De mouwen zijn inderdaad aan de korte kant, maar heb er geen last van.

11. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de bag vanaf 3,5 maanden (mijn zoontje lag eerst in de puckababy mini). Ik vond hem idd duur, maar zeer mooie kwaliteit, lekker zacht en warm! Wij hebben een koud huis, maar mijn zoontje heeft het nu in de wintereditie zeker niet koud. Ook werkte de bag bij mij goed qua overgang van puckababy naar slaapzak, omdat het een dikke en zware slaapzak is.
    Ja, hij is zeker duur, maar als je andere slaapzakjes koopt moet je er ook 2 per seizoen kopen en dan ook een wintereditie, herfst en zomereditie. Ben je denk ik net zo duur uit! Ik heb geen droger, dus het duurt hier zeker 4 dagen voordat hij goed droog is, dus ja...ik heb er 2 :)

12. Tyra

Tyra Actief lid

Jul 18, 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Vind het een van de beste investeringen ever!
    Onze zoon is van de puckababy in de bag gaan slapen. Vind het een ideaal ding. Hij slaapt in de herfst/winter in een romper met lange mouw in de winterzak en in de zomer in een romper zonder mouw in de zomer zak. Grappig trouwens dat onze zoon erg lang is voor zijn leeftijd en ik lees hier over korte mouwen, maar ik heb de mouwtjes zelfs nog omgeslagen :)

hij is zijn geld dubbel en dwars waard. Geen deken nodig en hij heeft het heerlijk warm. De kwaliteit vind ik ook top. De ritsen zijn degelijk en de stof blijft mooi.

Afijn, echte aanrader dus!

Share This Page