Succesverhalen IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Diligo Ergo Sum, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diligo Ergo Sum

Diligo Ergo Sum Bekend lid

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Hoi dames,
    Mijn man en ik starten, na drie jaar, in oktober eindelijk met het eerste IVF traject! We zijn enorm blij en kijken ernaar uit, maar het is natuurlijk ook super spannend!

Graag hoor ik van jullie de succesverhalen, want ik denk dat ik en anderen met mij, hier wellicht steun uit kunnen putten in moeilijke tijden.
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, foto van mooie babby's ;) en ervaringen!

Liefs!

2. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Wij begonnen na 3 jaar waarin we 6 iui's hadden gehad met IVF.
    De eerste poging werd afgebroken ivm overstimulatie, 2de poging werd een escape iui omdat er lange tijd niets wou groeien en er uiteindelijk maar 1 ei wou groeien.
    De 3de poging ging goed en had 11 eicellen. Hiervan werden er 6 bevrucht en 1 werd er terug geplaats. De overige 5 konden ingevroren worden :). 1 week na de terugplaatsing deed ik een test en deze was posirief!!! Inmiddels ligt dat resultaat heerlijk in zn bedje te slapen boven <3.

Heel veel succes en hopelijk hebben jullie net zo snel positief resultaat als wij

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij begonnen na drie jaar en 8 iui's aan ivf.
    De eerste poging (stimulatie) ging niet makkelijk. Alle follikels groeide. In een ander tempo en het was de vraag of er wel iets over zou blijven en of de punctie wel door zou gaan.
    Uiteindelijk 6 embryo's, waarvan 4 van top kwaliteit.
    Drie werden ingevroren en 1 kreeg ik teruggeplaatst.
    Deze eerste terugplaatsing werd onze oudste dochter.
    9 maanden na haar geboorte gingen we terug voor een cryo.
    De eerste cryo-terugplaatsing werd onze middelste dochter!
    9 maanden na de geboorte van de tweede gingen we wederom terug voor een cryo.
    Deze derde terugplaatsing mislukte doordat een muts in opleiding het embryo verkeerd in de baarmoeder plaatste.
    Een maand later kregen we onze laatste cryo terug geplaatst.
    Van deze cryo ben ik nu 19 weken zwanger.
    Dit alles dus ontstaan uit 1 ivf-poging!
    Heel veel mooier kan ik dit succes-verhaal niet maken!!!
    Heel veel sterkte/succes met jullie poging!!!

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Spannende tijd meid!!
    Wij hebben geen IVF maar ICSI gedaan, mijn man had geen zaad, dit is in 2010 operatief uit de bal gehaald, er is veel zaad gevonden. In 2011 begonnen met ICSI (bevruchten ze handmatig een eicel met een zaadcel, bij ivf laten ze het zaad zelf het werk doen)
    Gestart met medicatie in jan 2011, eerste poging mislukt, 1 verse embryo en geen cryo's. In mei 2011 tweede poging gestart, verse embryo tp mislukte, twee cryo's over. De eerste kregen we in juli 2011 teruggeplaatst, twee weken later was ik zwanger, en hebben nu een prachtige dochter. De tweede cryo hebben we in 2013 teruggeplaatst gekregen, helaas mislukt. Dit jaar weer opnieuw gestart, erg tegenop gekeken. Gestart in mei en nu 5 weken zwanger van onze verse embryo!!

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Zie mijn onderschrift. Eerste terugplaatsing. We hebben er nu nog 3 in de vriezer.
    Het verhaal van Merah spreekt mij ook wel aan. Behalve van die verkeerd geplaatste embryo. Dat is zuur zeg.

6. elvira1984

12 jun 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diligo, wij staan op de wachtlijst, om rond september voor de intake te gaan bij de ivf arts, hierna zal er meteen gestart worden met het traject.. ik vind het ook erg spannend en lees graag mee!!

7. violetta

violetta Niet meer actief

Wat een spannende tijd!
    Wij zijn na 2,5jaar in zkh gekomen door zaadkwaliteit kregen we als enigste optie icsi. Rest viel gelijk af. Was ff heftig nieuws. Vooral omdat kans lukte met icsi ok erg klein werd geschat door artsen.
    Nu zwanger van de eerste icsi behandeling. Kon verder niks ingevroren worden, maar gelukkig een wonder in m'n buik..
    Dikke knuf. En sterkte. Was een emotionele achtbaan. Waar ik nu soms nog last van heb ondanks positieve resultaat ;)

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier nu zwanger van onze laatste cryo van de eertse ivf-poging :D
    Het hele verhaal staat in mijn blog ;)

Heel veel succes!

9. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Meiden, wat leuk om jullie verhalen te lezen! Echt heerlijk!

Elvira, leuk dat je meeleest..spannend he!

10. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Wat een goed bedacht topic! Hier haal ik mijn hoop uit! :)

11. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn na 2 jaar mmm, waaruit bleek dat de zaadkwaliteit van ml slecht was, de trotse ouders geworden van een prachtige dochter!

Eerst 3 iui's gehad, daaruit bleek dat de zaadkwaliteit toch te slecht was voor IUI, terwijl bij het eerste zaadonderzoek wel goed was.
    De eerste ivf behandeling eindigde in een escape IUI ivm weinig follikels.
    Toen bij de volgende poging op het laatst toch ICSI gedaan, omdat het het zaad te weinig was. Van de 9 eicellen waren er 5 bevrucht, daaruit ontstonden 3 embryo's. Van de verse tp zwanger geworden en daaruit is onze dochter geboren. We hebben nog 1 cryo in de vriezer.

12. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Na 2 jaar en 9 maand .. zijn wij van ons 2e kindje zwanger ..
    eerst hadden we 9 iui gehad ... sloegen niet aan toen IVF en ja dat sloeg aan de eerste behandeling werpte zijn vruchten af :D .. hopelijk gaat het bij jullie ook zo snel ...

Wens jullie veel succes.

13. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Dank jullie wel dames! Super om te lezen! :)

Is het vaak een reden voor IVG, zaadkwaliteit van de man? Is zomaar nieuwsgierigheid van mijn kant. :)

14. violetta

violetta Niet meer actief

Hoi bij icsi is vaak zaadkwaliteit.
    Bij ivf doen ze namelijk eitje en zaadje in bakje en moet zaadje zelf na eitje zwemmen en na binnen dringen. Bij icsi worden het eitje en zaadje geholpen door de laborant. Die prikt dan een uitgekozen zaadje in het eitje. Hopelijk duidelijk zo?
    Ivf kan dus ook meerdere redenen hebben ook bij vrouw. Icsi is eigelijk een laatste kans om te laten slagen.
    Wij hadden icsi omdat zaad 0 beweeglijk was dus niet in staat was zelf na eitje te gaan.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Icsi hoeft niet zaadkwaliteit te zijn. Soms is ondanks voldoende zaad een bevruchting niet mogelijk. Dat probleem kan bij het zaad liggen (verkeerde vormen, waardoor minder functioneel), of bij de eitjes (schil te hard en daardoor moeilijk doordringbaar voor de zaadjes.

Hier ivf ivm verminderde zaadkwaliteit aan mans kant en afgesloten eileiders aan mijn kant (door een infectie na HSG. Die op dat moment nog geen afwijkingen liet zien, snik).

16. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Mooi topic.
    Ik blijf het bijzonder vinden dat er zwangerschappen ontstaan uit deze behandelingen. Blij dat dit kan!
    En voor alle zwangere dames: geniet van jullie zwangerschap,
    Ik hoop ook snel mee te mogen genieten!

17. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Na HSG, 6 X IUI : IVF 1e poging 9 eitjes, 8 goed bevrucht, 7 goede kwaliteit.
    1e terugplaatsing raak! Trotse ouders van een zoontje:D.
    In februari 1e cryo terugplaatsing voor een brusje en raak!! Nu 24wk zwanger:D:D

Heel veel succes en geluk bij jullie poging

Bij ons door verdenking verkleving bij mij, na 9 mnd zelf proberen, in de mmm gekomen en toen bleek kwaliteit ook niet zo geweldig te zijn. Dus bij ons ook van beide kanten.

18. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Fantastisch Babbel! Dat is pas een succesverhaal!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

19. Diligo Ergo Sum

26 aug 2012
    885
    0
    16
    Babbel,
    Kijk, dat is ongeveer hetzelfde als bij mij. Ze weten niet zeker of er verklevingen zijn, maar just in case toch IVF. Mooi om te horen dat dit goed is gegaan. Bij ons is kwaliteit van man erg goed, dus dat is dan wel fijn :)

Ik ben zo benieuwd!

Super om jullie verhalen te lezen!

20. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Wat een mooie hoopgevende verhalen. Ik heb een ander soort hoopgevend verhaal.
    Ik heb icsi gehad. De eerste keer meer dan 20 follikels, waaruit 11 bruikbare eitjes, 5 bevruchtingen, 1 tp van goede kwaliteit en geen cryo's. Ik zat op het randje van overstimulatie, maar toch niet. Ik ben 2 avonden naar het zkh geweest vanwege hevige pijnklachten en het feit dat ik niks binnenhield, geen druppel water. Ik kon me niet eens meer alleen aankleden. Helaas geen succesverhaal. Ik heb een aantal maanden nodig gehad voordat ik poging 2 aandurfde.
    Icsi 2: andere medicatie. Slechts 6 follikels aangeprikt, waaruit 3 bruikbare eitjes zijn gehaald. Ik had op dat moment weinig goede hoop. Van de 3 eitjes zijn er 2 bevrucht, 1 topkwaliteit terug geplaatst, waarvan ik nu in verwachting ben. De andere was goed genoeg om in te vriezen.
    Verlies de hoop dus niet wanneer je weinig follikels of bevruchtingen hebt, soms is dit beter voor de kwaliteit. Toen de arts dit tegen mij zei kon ik haar wel slaan overigens (ik wilde de poging afbreken in verband met de teleurstellende opbrengst, geen poging verspillen). Maar ze had gelijk. Als de eerste keer niet zo lekker gaat, vol goede moed op naar poging 2.
    Succes met je traject!

Deel Deze Pagina