Hoi Mya, Vandaag in het VU geweest! Goed gesprek gehad, ze gaf aan dat ik voorrang krijg bij het ivf centrum dus ik dan half september ongeveer zou kunnen starten. Alles is nog wel onder voorbehoud want als het te druk is die maand kan ik nog een maand opschuiven. Maar laten we nou eens van het positieve uitgaan Heb 4 september de intake bij het ivf centrum. Ben nu dan ook helemaal overgedragen daar heen dus hoef voorlopig niet bij de polikliniek te zijn. Ze zei nog wel dat ik als de zwangerschap en bevalling achter de rug zijn ik dan nog een afspraak bij mijn arts moet maken om het vervolg te bespreken. Dat is best gek om te horen, komt het opeens heel dichtbij! Iets wat we al zo lang willen..! Ik vroeg nog naar mijn kansen, snap dat ze dat niet in cijfers kan uitdrukken ofzo en het is absoluut geen garantie, maar ze schat in omdat ik jonge eitjes heb en verder nog geen serieuze poging op een zwangerschap heb gehad (stellen waarbij de doorgang niet geblokkeerd is hebben thuis natuurlijk al een tijd kunnen proberen) verwacht ze dus dat de kans bij mij een stuk hoger ligt. Uiteraard hangt het er ook vanaf hoe mijn eitjes reageren op de stimulatie etc etc. maar opzich wel lekker om te horen dat mijn kansen hoger liggen dan het gemiddelde natuurlijk. Die ligt rond de 40% gaf ze aan. Zijn jullie toen ook naar de info-avond geweest? Moest jij nu morgen bloedprikken? Spannend hoor!! Krijg je dan gelijk de uitslag of hoe werkt dat?
Oja, was een dagje in de war Wat fijn dat het geprek goed is gegaan, nu iets meer vertrouwen in hun? Je kan vast gewoon in sep beginnen hoor, je hebt lang genoeg gewacht. Maar fijn zeg dat jullie zo hoge slagingskans hebben Ja wij zijn zelfs 2x samen heen geweest, eerste keer was voor de eerste poging waar mijn dochter uit is gekomen. En tweede keer afgelopen juni nog, omdat we een nieuwe poging gingen doen, en we het traject niet meer helemaal wisten, en het was zeker weer zinvol. Wij zijn beide keren tot het eind gebleven. Velen gaan ook naar de pauze naar huis, maar juist dat tweede deel is erg intressant, dan kan iedereen vragen stellen, en dus als jullie nog vragen hebben wordt dat beantwoord. Maar ook de vragen van anderen vond ik ook intressant. Ja, ik moet morgenochtend tussen 8.00 en 9.00 bloedprikken. Dan wordt ik tussen 13.30 en 16.00 gebeld met de hcg uitslag. Blijft spannend. Vanmorgen was de test weer ietsjes donkerder.
Ik hou toch ook natuurlijk nog in gedachten dat het mis kan gaan bij ons hoor... realiseer me heel goed dat het nog wel degelijk mis kan gaan ondanks mijn leeftijd etc. We zijn er nog lang niet in ieder geval! Maar wel weer een stapje dichterbij! En ik moet positief denken, dat scheelt vast een hoop hihi! Ben je zenuwachtig voor morgen? Kan toch haast niet meer mis zijn?? Spannend, duim voor je! Laat je even weten wat de uitslag is?
Ja dat moet je ook wel in gedachten houden hoor, je weet nooit, maar na de tp, ben je tot het tegendeel bewezen is zwanger, zo stond ik er altijd in. Positief blihven denken helpt ook idd. Wacht nu op de uitslag in spanning, maar had vanmorgen nog een echte knaltest ineens, streepje was net zo donker als controlle streepje. En bij de bloedtest kregen we ook nog goed nieuws, al de overgebleven 6 embryos zijn ingevroren, verdeeld over vier rietjes, dus 2 zitten alleen in een rietje, meestal worden ze samen per 2 ingevroren, dus extra goede uitslag zo . Uitslag per brief had vertraging opgelopen, was iets fout gegaan met versturen, dus volgt later. Wel fijn dat ze dat ook gewoon eerlijk vertellen.
Kan niet meer mis zijn toch! Iemand die geen ivf zou hebben gehad zou met zo'n knal test gewoon zwanger zijn nu! Dus jij vast ook! Ben je inmiddels al gebeld? Netjes dat ze dat ook gewoon toegeven ja. Ik ben ook echt wel tevreden over het vu hoor.. merk alleen dat ik het wachten soms ff minder goed en soms heel goed kan hebben. Hoe gaat het dan nu verder? Ga je dan vanaf nu naar je eigen gynaecoloog of verloskundige?
De uitslag was prima, hcg waarde van 224, was erg mooi zeiden ze . Klopt, maar moet ook zeggen dat vu 1 van de weinige is die bloedtest doet. Het gaat nu als volgt, echo had vandaag al gepland kunnen worden, vanaf 5 sep mag ik echo. Maar we hebben vanaf 25 aug tot 15 sep vakantie, bewust nog niks geboekt, vanwege deze poging. Dus dit weekend vakantie regelen en dan maandag echo afspraak maken. Dus eerste echo mag vanaf 7 weken zwangerschap, is in het ivf centrum. Tweede is rond de 10 weken ook in ivf centrum. Daarna mag je naar je verloskundige, of eigen ziekenhuis, wat je wilt. Wij hadden ervoor gekozen om alle echos bij vu te houden, wij hadden ook de combinatie test gedaan daar, dat was dan wel bij de verloskunde in t ziekenhuis. En ook de 20 weken echo hadden we daar gedaan, ook bij de verloskunde afdeling. Gewoon omdat dat een goed gevoel gaf, en gaan we nu weer t zelfde doen, vanuit gaande dat deze zwangerschap goed blijft gaan.
Hey Mia Hoe is het met jou?? Gaat alles goed tot nu toe? Wij gaan as vrijdag de twaalfde starten! Heb om 8 uur de uitgangsecho en krijg daarna nog ff prikinstructie. Krijg deca en 150eh gonal f. Wat spoot jij? Gaan donderdag ook nog naar de info avond dus slapen in het gasthuis, moeten een uur rijden nl dus leek me wel handig. Eindelijk gaat het beginnen, kijk er echt naar uit! Heb je nog gehoord of jullie nog cryos hebben?
Hallo Willeke, Alles gaat goed hier hoor . Gisteren terug van vakantie gekomen, en vanmiddag de echo gehad. Een mooi kloppend hartje gezien . Een boontje met al beginnende armpjes en beentjes . Volgende echo is de 26ste. Dan ben ik precies 10 weken zwanger als alles goed gaat. We hebben nog 6 super kwaliteit cryos in de vriezer . Wat fijn dat jullie ook eindelijk gaan beginnen . Handig dat jullie daar kunnen blijven slapen zeg. Een uurtje rijden is best veel, voor ons is t zonder files 25 minuutjes, met files, dan dik een uur. Ik spoot ook deca, en ook gonal f, de hoogte bij mij was 75. En na de eerste controlle terug naar 35. Bij de poging die mijn dochter geworden is, had ik zware overstimulatie, spoot toen 125, dus vandaar dat ik zo laag zit. 150 is t meest gebruikte dacht ik. Ik hoop zo dat jullie ook meteen de eerste poging goed zwanger zijn
Oooh wat fijn joh!! Het ziet er dus goed uit!! Super fijn!! Ja ik hoop ook dat onze eerste poging gelijk een happy end heeft Spannend dan weer de 26e! Ben benieuwd hoe mijn 'schema' eruit gaat zien. 12e echo en meestal toch 14dgn later de punctie toch? Zou ook de 26e zijn dan Hangt ook wel weer van de groei af natuurlijk. Eerst maar eens flink gaan broeden hihi! Jeetje heb jij zo weinig gespoten joh?? Jij had natuurlijk zo veel eitjes! Is ook wel weer gevaarlijk inderdaad. Maar de arts die ik afgelopen donderdag had zei wel dat de meeste vrouwen die overstimulatie hadden vaak wel zwanger werden. Ben heel benieuwd hoe ik ga reageren op de hormonen. Ben natuurlijk wel een beetje gewend om hormonen te spuiten (6 mnd lucrin gehad) maar toch spannend wat het met de eitjes gaat doen. Weet je wat ik trouwens gek vind, ik ga 150eh spuiten, maar ik heb ook 450 en 900 gonal f gehad! Staat op het doosje! Of zou je dat later in het stimulerings proces moeten gaan spuiten? Ik heb nog geen prikschema gehad ofzo.
Hoi Willeke, Dankje wel, wij zijn ook erg blij !!! Donderdag wordt er vast een hoop duidelijk voor jullie. Maar wat betreft de dosis gonal, er zit een draaipen bij, die moet je dan op de 150 draaien elke dag opnieuw. Of als de dosis aangepast wordt, kun je elk gewentste hoeveelheid instellen. Wat betreft de punctie datum, is heel wisselend, ik had de punctie beide keren bijna een week eerder dan de gedachte datum. Je kan vragen wanneer de punctue verwacht wordt, deed ik ook altijd, heb je datum om naar toe te leven.
Hoi Willeke, Hoe gaat het nu met jou? Hoe vond je de info avond van het vu? En ben je nu inmiddels begonnen met het spuiten?
Hi Mya, ja ben inmiddels begonnen met spuiten! As vrijdag had ik de echo (de cyste was gelukkig weg) en ze zag een hoop eiblaasjes klaarliggen. Daarom heeft ze de dosis gonal f bijgesteld naar 125eh (Ipv 150eh), ze was bang dat het anders te hard zou gaan. Vrijdag dus de eerste deca gespoten en vanaf zaterdag dus ook gonal f erbij. Dus nu 2 x gespoten, vanavond om 22 uur spuit ik de volgende dosis. Ik voel eigenlijk nog niets. Heel soms een zeurderig/trekkerig gevoel maar dat had ik hiervoor ook. Vanaf wanneer begon jij iets te voelen? (Opgeblazen/zeurderig gevoel wat je vaak hoort omdat de follikels groeien) Infoavond was opzich goed maar eigenlijk wist ik alles al wel al zoveel op Internet en het ivf boekje gelezen! Wat ik wel 'prettig' vond was om te zien wat voor mensen er op af kwamen, natuurlijk wat oudere stellen (eind 30 bijv) maar ook gewoon jonge stellen net zo als ik (ben zelf 27) je weet wel dat je niet de enige bent maar het is wel fijn om dat nog even echt te zien. Vrijdagochtend in die wachtruimte was het ook mega druk, denk dat er wel 10 stellen zaten! Bizar hoor hoeveel mensen hiermee worstelen. As zaterdag om 9.30 heb ik dan weer een echo Hoe is het met jou?
Hoii Willeke, Ja ik verbaas me ook elke keer hoeveel mensen er wel niet zitten te wachten in de wachtkamer. Fijn dat je nu echt begonnen bent hoor. Al enig idee wanneer punctie planning is? Ik had nooit last van zeurderig of opgeblazen gevoel eigenlijk, pas na de ovitrelle spuit, een piep klein beetje opgeblazen buik gevoel. Hier gaat alles goed hoor . Vandaag weer voor t eerst aan het werk na vakantie. Even wennen dat weer vroeg opstaan nog. Morgen weer.... Dus zo maar naar bed. En vandaag was moeders voor moeders geweest, ga nog ff paar weekjrs meedoen. Ondanks dat vu geen pregnyll meer gebruikt, maar zijn genoeg andere ziekenhuizen die t nog wel gebruiken ook. Hoop dater zaterdag een mooie groei is .
Hi Mya, neee dom van mij, helemaal vergeten te vragen! Had van te voren nog bedacht dat even te doen, maar voordat ik het wist stond ik alweer buiten Maar ik ga dat zaterdag natuurlijk wel even doen. Ik gok zelf eind volgende week, 24/25/26e. Natuurlijk totaal afhankelijk hoe het daar van binnen aan toe gaat nu Voel soms wel wat steekjes hier en daar (gyn had gezegd dat dat waarschijnlijk ook komt door de endo want alles gaat nu natuurlijk een beetje uitzetten enzo) en heb ook het gevoel dat mn buik opgeblazen is (mijn vriend zei net nog dat hij niets zag haha dus ik denk dat dat meer gevoelsmatig is). Heeeel benieuwd naar zaterdag! Oh das even wennen dan weer na je vakantie! Nu zit je vast al weer helemaal in het ritme? Ik weet nog dat dat bij mij ook zo snel na de vakantie weer ging (ben nu zelfstandig ondernemer dus bepaal zelf mijn tijden dus vroeg opstaan skip ik meestal) Wat houdt dat in dat moeders voor moeders? Ik zie er wel eens wat over voorbij komen maar heb geen idee wat het inhoud.
Hoiii Willeke, Spannend zaterdag dus, ben ook erg benieuwd. Wat betreft werken viel nogal tegen vandaag. Ik werk in kinderopvang trouwens, heb nu al 5 jaar dezelfde groep. Een babygroep tot 18 maanden ongeveer. Was erg druk hectisch dagje... Zelfstandig ondernemer, das handig, ja dan zou ik ook de vroege tijden skippen . Waarin als ik vragen mag? Moeders voor moeders, is plas sparen voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. In urine van zwangeren zit tot 16 weken een hcg hormoon, daar wordt pregnyll van gemaakt. Vu gebruikt dut nu niet meer, nu gebruiken ze ovitrelle, maar veel andere ziekenhuizen zijn nog niet over, en aangezien ik pregnyll nodig heb gehad om mijn dochter te krijgen, zal ik altijd meedoen eraan, zolang t kan. Nu helaas laat begonnen, omdat t vorige keer snel misging nadat ik meedeed al. Dus nu wilde ik eerst goede echo hebben.
Hey Mia, Heb een webshop in woon- en mode accessoires Dus veel achter de pc. En daarnaast 2 shop in shops in Loods5 (Zaandam en Sliedrecht, misschien ken je het?) Maar het gevaar van achter de pc werken nu is dat ik snel afgeleid ben en op het forum ga lezen Maar goed, ik vergeef mezelf dat maar in deze weken! Hier alles goed, steeds meer last van steekjes/trekkerig/zeurderig gevoel. Hoop maar dat dat goed komt maar zal hopelijk wel. Vanaf wanneer begon jij meestal wat te voelen? Ooh werkt dat moeders voor moeders zo! Ik had er wel eens van gehoord maar wist niet wat ze deden. Jij volgende week ook een echo he! Spannend! Ik kan ook niet wachten totdat het zaterdag is zeg, wat gaat de tijd langzaam
Hoii, ja loods5 ken ik heel goed, die van zaandam vooral. Sterker nog heb daar best wel wat gekocht inmiddels, erg leuke winkel. Ik voelde eigenlijk nooit wat van de stimulatie, pas na de pregnyll of ovitrelle spuit pas, dan leek t wel pasen in me buik... Ja nog paar nachtjes en dan je echo, blijft idd spannend. Ik heb de 26ste weer een echo, kan niet wachten, tijd gaat idd veel te langzaam
Leuk!! Wij staan er nu 2 jaar en loopt lekker Haha Pasen in je buik? Gezellig ook niet met die overstimulatie? Ik voel het, zeker als ik achter mn pc zit of op de bank zit eigenlijk heel vaak! Hoop maar dat het goed zit.. Morgen weten we dat Had jij tussen de echo op 8 dgn (die ik morgen heb) en de punctie nog een echo? Of denk je dat ik morgen al de punctie datum te horen krijg?
Hoii, voelde echt pas iets nadat de pregnyll was gezet, maar is niet raar hoor dat jij t wel voelt, de meeste voelen het wel hoor, ik heb appart lichaam . Bij mij ging t heel snel, punctie was ong week eerder dan gepland. Ik moest ook om de dag en soms elke dag terug, vanwege dat het de eerste keer zo mis ging, hadden ze dat besloten. Dus heel anders, en ook t verschil dat jij kort protocol hebt, wel fijn hoor, gaat t lekker snel. Maar je hebt kans dat je maandag of dinsdag weer terug moet komen als de punctie nog niet gepland wordt, ze laten je vast niet nog langer stimuleren zonder controlle. Heel veel succes morgen
Hey Mia, nou ik ben geweest vanmorgen, ze zag rechts (waar de cyste zat) 1 grote (+/- 15 mm) van 3/4 kleintjes en links zag ze 1 grotere (+/- 9 mm) en een stuk of 7 kleintjes... maar ik ben bang. Ik ben er niet gerust op. Waarom zijn die kleintjes zo klein nog..? Is dat normaal?? Ze zei dat dit niet een abnormaal beeld was, ook zo lekker vaag, 'niet abnormaal'. Maar de dosis gonalf is niet verhoogd ofzo, gewoon 125eh blijven spuiten. Ze zijn als die kleintjes gewoon mee gaan doen dan is en prima! Moet as dinsdag weer terug voor de meting.. Heb er een beetje een rot gevoel bij, denk dat dat een beetje overdreven is hoor, maar zo voelt het nu...