Beste dames, Wij zijn helaas in Nederland (EMC) uitbehandeld na een tese-icsi traject. Deze eindigde in een miskraam en een tweede tese was niet succesvol.l. Omdat er een aantal dingen zijn die vragen oproepen en ook na veel research op internet willen we graag een second opinion in het buitenland. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. Wij zoeken een ziekenhuis dat zeer uitgebreide sperma analyses doet (dus eventueel uren zoekt, soms vinden ze dan toch een paar cellen). In het Erasmus hebben ze nooit opnieuw willen kijken wat ik vreemd vind namelijk. Ook zouden we willen bespreken of er mogelijkheden zijn voor hormoonbehandelingen. Zijn er mensen die met een soortgelijk verhaal naar het buitenland zijn gegaan en zo ja, naar welk ziekenhuis? Ik zou graag even van gedachten willen wisselen. en hoe pakten jullie dit aan? Nam je eerst zelf contact op met het ziekenhuis om je verhaal uit te leggen of vroeg je eerst een doorverwijzing? alvast bedankt.
Wat een vervelende situatie! Wij zijn van het EMC richting het UZ in Gent gegaan. Ik kan je niet vertellen hoe het precies werkt met uitgebreide sperma analyses, maar weet wel dat ze in dit ziekenhuis qua onderzoeken sowieso een stuk verder gaan dan hier in Nederland. Wij hadden vanuit het EMC eigenlijk een verwijzing naar het UMC/AMC (vanwege een PGT-traject) maar hebben diezelfde verwijzing gewoon mogen gebruiken richting Gent. Mogelijk kun je ook via de huisarts gewoon een doorverwijzing vragen! Wij hebben gewoon een aanvraag gedaan tot een intake en binnen 2-3 werkdagen kreeg ik reactie met een afspraakvoorstel.