hernia & operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door julia6, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie heeft ervaring of ervaringen gehoord? Ik zit met veel pijn en beperkingsproblemen door een oude hernia. Manuele therapie lijkt tot nu toe niet te helpen en moet nou gaan strijden bij de huisarts voor een verwijzing orthopeet/MRI. Een operatie waarmee ze de boel lossnijden (alles zit ontzettend verkleefd) zou eventueel een optie zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe lang ben je daarna uit de running (als je dat al bent, of kan je redelijk snel weer aan de slag), nog meer weetjes die ik misschien mee kan nemen in een eventuele beslissing?

Dank! :)

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Waar zit je hernia? In je nek of je rug?

Mijn moeder heeft een operatie gehad aan haar nekhernia, vandaar dat ik het vraag.

3. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mijn mannetje is in maart geopereerd aan een rug hernia

4. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik ben in december geholpen aan een rughernia.
    Ben vrijdags geopereerd en mocht op maandagochtend al weer naar huis. Het is me 100% meegevallen, bijna geen pijn gehad aan de wond. Je moet 6 weken echt rustig aan doen en liggen en daarna alles weer rustig opbouwen. Tijdens de nacontrole heeft de chirurg mij verteld dat ik maar snel moest vergeten dat ik geholpen was, omdat het allemaal zo goed ging.
    Ik heb nadien zelfs geen fysiotherapie gehad.
    De eerste tijd merk je snel genoeg wanneer je iets te veel hebt gedaan, dit word langzaam aan steeds beter.
    Nu een half jaar later kan ik zeggen dat ik helemaal nergens last meer van heb. Dat is nu al zeker anderhalf maand zo. :)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    In mijn rug.
    @Miza heb je echt 6 weken gelegen na je operatie? Ik werk namelijk net bij een nieuwe werkgever, mocht het ervan komen die operatie dan is dat niet zo'n goede binnenkomer ;) Natuurlijk; gezondheid gaat voor, maar toch..

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Het is idd erg verstandig om na een hernia-operatie 6 weken erg rustig aan te doen.. Wanneer je te druk bent, kan er littekenweefsel ontstaan die uiteindelijk dezelfde klachten als de hernia veroorzaakt, maar volgens mij niet weggehaald kan worden..

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb 6 weken gelegen op een bed in de woonkamer, maar wel afgewisseld met veel lopen. 3 a 4 keer per dag een blokje om en telkens ietsjes verder.
    Dat mocht in het ziekenhuis al de dag na de operatie en dat heb ik braaf opgevolgd, haha.
    Na 2 weken mocht ik ook weer in de auto en zijn we af en toe even naar de intratuin of het winkelcentrum geweest.

Er lag bij mij op de kamer idd iemand die weer geholpen moest worden. Daar wisten ze van te voren niet bij of het om weer een hernia ging of littekenweefsel, dit laatste dus wel het geval.
    Ze hebben haar iets tussen de wervels geplaatst om de kans op terugkeren kleiner te maken.

Deel Deze Pagina