3e trimester en vage klachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jorko94, 18 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorko94

    Jorko94 Lid

    18 nov 2022
    11
    22
    3
    Vrouw
    Hallo!
    Net nieuw en ik kom meteen met de boot in huis vallen.
    Ik vroeg mij af of meerdere dames mijn klachten die ik nu heb herkennen.
    Ik zit nu in het 3e trimester van mijn zwangerschap (morgen 32 weken) en heb in het 1e en 2e trimester niet veel klachten gehad. Alleen rond week 8 maar één weekje goed misselijk geweest en hier en daar last van bandenpijn.
    Zodra ik in het derde trimester stapte kwam er ineens veel klachten bij kijken. Zo ben ik (meestal alleen in de ochtend tot de vroege middag) goed misselijk en gaat mijn hart wat sneller. Ook heb ik soms een licht gevoel in mijn hoofd en een drukkende 'pijn' aan de zijkanten van mijn hoofd. Ook heb ik al weken last van pijn tussen mijn schouders.
    Ik heb dit uiteraard al besproken met de vk maar die weet het ook niet echt. Mijn bloeddruk is altijd mooi op pijl en mijn urine schoon. Ook ben ik al bij de huisarts geweest en heb ik mijn longen laten controleren en een crp prik gehad maar er waren geen gekke ontstekingswaarden. Het is dus een heel raadsel voor mij wat het nou is. Herkennen jullie deze klachten in het derde trimester? Ik ben er niet gerust op maat daarnaast kan ik dan ook wel weer hypochonder zijn en van het ergste uitgaan wat ook niet zo goed meehelpt...
     
  2. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    ben je al nagekeken door een cardioloog/ hartfilmpje bij jou? Pijn tussen je schouders, misselijk/maagproblemen, hoofdpijn zijn allemaal tekenen van mogelijk hartproblemen bij vrouwen. dus daar zou ik eens achteraan gaan. Voor de zekerheid om uit te sluiten. Zeker omdat je er zelf niet gerust op bent.

    Verder is een gedeelte ook gewoon herkenbaar, ik ben in 3de trimester ook altijd misselijk, licht in mijn hoofd. Dat komt gewoon omdat een baby bouwen veel vergt van jou. en duwt tegen je maag aan wat klachten kan veroorzaken. Je kan proberen om maagzuur remmers te nemen (rennie's bv) dat zou de misselijkheid kunnen verminderen.
     
  3. Jorko94

    Jorko94 Lid

    18 nov 2022
    11
    22
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Heel erg bedankt voor jouw reactie :)
    De dokter heeft ook tweemaal goed naar mijn hart geluisterd maar kon daar ook niets geks in opmerken.
    Misschien dan toch spanningspijn? Ik ga dinsdag naar de fysio die alles los gaat maken, als het dan nog niet beter word dan ga ik zeker weer langs de HA
     
  4. Main2

    Main2 Bekend lid

    15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Gekke vraag, maar hoe is het met je borsten? Zijn die heel veel groter? Ik heb namelijk 4 maten groter inmiddels, en dat is al een tijdje flink zwaar. Spieren in mijn nek zitten snel vast waardoor ik hoofdpijn krijg etc. Ook tussen de schouders veel spierpijn. Buiten adem. Heb inmiddels een andere bh die de zwaarte wat opvangt. Maar prettig is anders.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik heb in derde trimester bij mijn zoon ook last gehad van vage klachten, hoofdpijn, misselijk, algeheel 'niet lekker' gevoel, buikpijn, kokhalzen, aanvallen van hyperventilatie en soms overgeven. Ben 2 keer op eerste hulp door gynaecoloog nagekeken, heb 2 keer een nacht ter observatie in ziekenhuis gelegen, maar echt verklaring was er niet.

    Achteraf gezien bleek het oververmoeidheid te zijn, toen ik structureel iedere middag 2-3 uur ging slapen zakten deze klachten weg en zijn ze niet meer terug gekomen.

    Ik heb om die reden in tweede zwangerschap in derde trimester al snel een middagslaap toegevoegd toen ik me weer 'niet goed' voelde worden.
     
  6. Knut10

    Knut10 Bekend lid

    16 mrt 2022
    749
    901
    93
    Vrouw
    Oef wat vervelend. Ik herken de pijn tussen de schouderbladen wel; helpt het als je rennies neemt? Soms is het enige symptoom van brandend maagzuur -> pijn tussen de schouderbladen. Bij mij helpt het zeker iets. De suggesties van extra rust nemen overdag, klinkt voor mij ook heel bekend. Bij mij helpt het om meer rust te nemen; veel symptomen verdwijnen dan naar de achtergrond.
     
  7. Jorko94

    Jorko94 Lid

    18 nov 2022
    11
    22
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties
    De pijn tussen de schouderbladen is de laatste twee dagen gek genoeg verdwenen
    Ik ga zeker meer rust nemen, ik doe eigenlijk ook gewoon te veel op een dag...
     

Deel Deze Pagina