Wat kan het zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al vele topics geopend maar hier weer 1.
    Zouden jullie met me mee willen denken?

Mijn dochter wordt aanstaande zondag 7 maanden.

Op onze vakantie (14-7 tm 18-7) hebben we de laatste fles van 23:00 weggelaten omdat we haar steeds wakker moesten maken. Mijn dochter bleef de nachten lekker doorslapen dus daardoor besloten het zo te laten. Krijgt dus haar laatste fles om 19:00.

Sinds eind juli wordt ze in de nacht steeds wakker, terwijl ze sinds haar derde week de hele nacht doorsliep. Als we haar haar speentje geven valt ze wel in slaap.

Is dit een fase? Is dit het bekende 26 weken sprongetje?

Iemand enig idee hoelang dit gaat duren? Het slaaptekort breekt me behoorlijk op :) Steunende woorden mag ook hahaha

2. eierkoek

eierkoek Niet meer actief

Wat gebeurd er als je haar laat rommelen? Wordt ze dan wakker?

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heel normaal met 7 maanden lijkt me. Hier een meisje van 2.5 die 's nachts ook nog steeds wakker wordt omdat ze haar doekje of dekentje kwijt is. Het went.
    Hopelijk is het bij jouw kindje een fase.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ook één die opeens wakker word weer 's nachts, het is geen honger want met een speen slaapt ze weer door.. Uitzingen lijkt me..helaas ;)

5. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yupz helaas wel :)

6. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms ben ik bang dat het honger kan zijn maar dan zou speentje idd niet genoeg zijn denk ik.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Die perioden ga je vrees ik nog vaker krijgen :) Hier sliep ze aan het einde van de kraamweek al door, tot 8 maanden, toen was het wekenlang raak, tig keer wakker. Na een week of 7 was het opeens weer voorbij, en nu is het alweer een paar dagen prijs. Ik ga troosten, wieg eventjes en leg haar weer terug in bed. Meestal gaat ze dan weer rustig slapen. En soms niet, haha! Het helpt om te beseffen: het is een fase, die ook weer overgaat.

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 7,5 maand en die zit ook in een onrustige periode. Bij 6 maanden begon ze ineens weer heel veel te huilen en kregen we haar met geen mogelijkheid 's avonds in bed. 2 weken later ging dat huilen gelukkig weer over dus misschien was dat het 6 maanden sprongetje. Maar nu begint ze 's nachts onrustiger te slapen. Vanaf 8 weken sliep ze door, maar nu wordt ze soms wel 3x per nacht wakker. Ik denk dat het een combinatie is van doorkomende tandjes en het toenemen van de indrukken die ze op een dag opdoet en die ze 's nachts gaat verwerken (droompjes?). Rond deze leeftijd gaan veel baby's immers de wereld verkennen in de vorm van tijgeren/kruipen en dan komt er ineens wel heel veel op hun af wat 's nachts allemaal verwerkt moet worden.
    Zomaar wat theorieën van mijn kant :D

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Dat heeft mijn zoontje ook gehad rond die leeftijd. Ik kwam toen ook in de verleiding om hem toch dan maar die fles te geven snachts. Maar heb het gelukkig toch niet gedaan:) Het ging na een tijdje vanzelf over!

Deel Deze Pagina