Ervaringen quinny speedi(y) SX

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mily, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hallo

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze wagen, kan er iemand mij ook vertellen tot hoe lang de buggy hiervan gebruikt kan worden?

Groetjes

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi wij hebben de speedy en zijn er erg tevreden over. wat wil je allemaal weten?

3. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Hoi

Ik vroeg mij af tot welke leeftijd je de buggy kan gebruiken, en of hij goed wendbaar is?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar uitzet.
    Elmo

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ving het een heerlijke wagen erg wendbaar en met 1 hand te besturen.het buggy gedeelte gebruik ik nog niet maar kennissen van ons gebruiken hem nog steeds en die kleine is nu2,5

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier wordt ie waarschijnlijk pas volgende week gebruikt ;) maar tot nu toe ben ik er al blij mee: hij klapt makkelijk in en uit, past in mijn auto (moet er 1 wiel afklikken, maar dat is echt 2 sec. werk) en ik vind 'm stabiel en stevig eruit zien. wisselen van wieg naar maxicosi gaat ook simpel (past op dezelfde adaptors).
    buggy-inzet zijn wij nog lang niet aan toe, maar ligt al wel fris schoongemaakt (wij hebben 'm via marktplaats gekocht) klaar. met de stoomreiniger was dat zo gepiept.
    de rest heb ik gewassen (dekentje, matrasje, voetenzak, etc.) en dat ging prima. nette kwaliteit dus!

onze motivatie voor juist deze wagen waren:
    -grote luchtwielen ivm. met hond naar bos willen
    -wendbaarheid
    -stevigheid wagen
    -past in auto
    -gebruiksgemak (in-uitklappen, onderdelen wisselen)
    -duwstang (zijn beiden nogal lang)
    -hoogte wagenbak (bijv. bij de bugaboo zit dta ding haast op de grond, waardoor je steeds erg diep moet bukken als je lang bent).
    -uiterlijk wagen (wij hebben de topline Papillon, en die vind ik gewoon érg gaaf om te zien).

bedenk goed wat jullie belangrijk vinden aan een wagen, en baseer daarop je aankoop. het zijn toch dure dingen waar je een poos mee wilt doen. wat voor de buurvrouw prima is, kan voor jou een onding zijn. succes!

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij zijn zeer tevreden over de Speedi! De buggy is vrij groot en kn je dus heel lang gebruiken. Wat wij 1 nadeel vinden is dat de rugleuning (als je hem als buggy gebruikt) niet helemaal recht kan. De speedi is erg wendbaar en rijdt heerlijk.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier ook erg tevreden!

Ook ff een vraagje direct...als ik hem uitklap hoor ik telkens een "knak", heb het idee dat er iets breekt ofzo...hoort dit? Heb de wagen nagekeken en het lijkt er niet op dat er iets gebroken is. Is dit bij jullie ook zo?

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik vind idd ook het nadeel dat de rugleuning niet helemaal omhoog kan!
    Verder is het een fijne kinderwagen!

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    ik heb m te koop staan aangezien mijn mannetje echt helemaal rechtop wil zitten dus bugaboo gekocht maar is echt een fyne wagen eigenlijk

dat knakken deed ie hier in begin ook

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vond het zo'n rot ding dat hij na 4 maanden de deur uit is gegaan! Wat een groot naar niet wendbaar en lastig ding.

Wel heel fijn dat hij makkelijk in en uit elkaar ging, want de mutsy gaat minder snel, maar ik vind het een onding! Zou er nooit meer 500 euro voor over hebben, heb er nu 1 via mp voor 40 euro aangeschaft omdat mijn ervaring is dat ik alleen de dreami gebruik.

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Knakken is al opgelost ;)
    Zit een zwart lipje aan de linkerkant, die je opzij moet schuiven :oops:

13. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Wij vinden het ook een ideale wagen. Hij is wel vrij breed, dat is in winkels niet altijd even fijn maar zelfs mijn vriend die 2 meter lang is kan er goed achterlopen. Dat was voor ons een belangrijke overweging. We gebruiken sinds 2 weken de buggy, met een zitverkleiner en een voetenzak. Hij kan bijna plat liggen wat nu nog ideaal is. Ik denk dat het idd wat lastiger is als je kindje ouder wordt en echt rechtop wil zitten want hij heeft geen hele stevige rechtop-zitting, maar dat zien we dan wel weer.

14. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

las dit bij iemand anders op een ander stukje van deze site,

d8 plaats het hier nog ff:

Slechtste aankopen:
    Quinny speedy sx driewieler (kantelde met tas eraan gewoon om, dochter viel op haar hoofd!)

15. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden :D
    Ben nu in ieder geval al een stuk wijzer geworden.

Wij kunnen er ook 1 via marktplaats krijgen, en ik vond de uiterlijk al heel erg aanspreken (Deep Red)

Wat wij erg belangrijk vinden is :
    Wendbaarheid
    dat het een niet te groot ding is
    Makkelijk in en uit klapbaar
    dat de maxi cosi makkelijk op te bevestigen is

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Groot is ie wel hoor ;)

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Slechtste aankopen:
    Quinny speedy sx driewieler (kantelde met tas eraan gewoon om, dochter viel op haar hoofd!)[/quote]

het is ook niet de bedoeling dat je er tassen aan hangt...

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ga gewoon eens naar een babywinkel en test er eentje uit, dan weet je wat meer en kun je hem alsnog via marktplaats kopen. ;)

Ervaringen met een wagen is voor iedereen verschillend. Iedereen steld weer andere eisen aan een wagen. Ik zelf ben er niet echt een fan van en verkoop hem bijna nooit. En dat verhaal van die vrouw waar de buggy omkantelde hebben wij ook een keer meegemaakt met een klant. Ze kwam een andere wagen kopen omdat hij op een hobbelig bospadje was om gekanteld. Sinddien ben ik er niet zo'n fan meer van. Maar wat ik zeg ik lees hier ook genoeg goede ervaringen over. Dus als jij hem fijn vind, gewoon kopen die wagen.

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hier een goede ervaring met de speedy sx. Ook het buggy gedeelte. In het bos en op het strand ook ideaal. Je moet dan alleen wel het voorwiel vastzetten anders kan ie omklappen bij onevenheden. Me de sneeuw was de wagen ook ideaal. Ik vond het ook prettig dat je dezelfde adapter kon gebruiken voorde MC en de dreami. En hij past bij mij makkelijk in de auto wel op zn zij.Ik heb een kleine auto. Heerlijke wagen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het op zich een fijne wagen. Lekker wendbaar (ook met 1 hand) en rijdt erg lekker. En het is fijn dat de Dreami en Maxicosi er zo opgeklikt kunnen worden. En hij past op z'n zij in de achterbak van mijn Citroen Saxo, met de wielen eraan en de Dreami er ook nog bij!

Wat ik echt heel erg jammer vind, is dat de rugleuning niet helemaal rechtop kan. Eva zit nu regelmatig naar voren geleund om alles goed te kunnen zien. Ligt gewoon erg aan je kindje, sommige kinderen zitten altijd lekker te relaxen in de kinderwagen en andere kinderen willen juist alles goed zien ;).

Deel Deze Pagina