Maxi-cosy Mura

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Skatje, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben op zoek naar ervaringen met de Maxi-cosi Mura 3 of 4.

Is dat wat?

Ik heb al een paar keer staan kijken en het ziet er allemaal heel gelikt uit.
    Een maxi-cosi autostoeltje heb ik al dus ik wilde de wagen, de reiswieg en een voetenzak kopen.

Zijn die wagen handig? En stabiel? Is die Mura 4 nou zoveel handiger dan de 3?

Wat zijn de voor- en nadelen?

Van mijn ouders mag ik namelijk een nieuwe kinderwagen tussen de 400 en 500 euro uitzoeken. De reiswieg wilde ik er dan zelf bij kopen.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb de mura nog niet gekocht, maar hij staat nog steeds in mijn top 3.
    In de winkel heb ik een aantal (lompe) rondjes gemaakt met de 3 en 4 en voor mijn gevoel is de 4 gewoon wat stabieler. Op internet heb ik wel weer verhalen gelezen over rammelende voorwielen bij de mura 4... dus de twijfel slaat weer toe haha.

3. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    ik heb de mura 4 gekocht! leek ons veel stabieler dan de 3 wieler! Het is volgens mijn omgeving een geweldige wagen!

en ze zijn er in mooie kleuren!

s6 met beslissen!

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij hebben de Mura 3 besteld.
    In de winkel met de 3 én de 4 stukjes gelopen en wij voelden weinig verschil.
    En omdat we de 3 iets stoerder vinden, hebben we die gekozen!

Kan niet wachten totdat 'ie binnen is :p

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben de mura 3 blue berry slice, kleur 2008. We vinden hem erg mooi en rijdt en stuurt goed.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wij hebben de Mura 4 inmiddels in huis.
    En behalve de rondjes in de woonkamer verder nog geen ervaring.
    We hebben de kleur grey slice. Stoere kleur en stoere wagen waar ook mijn man graag mee gezien gaat worden (zijn woorden).
    We hebben de 4 gekozen omdat die ons stabieler leek dan de Mura 3.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij hebben de mura 3... top wagen.. zou niet anders meer willen

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb een Mura 3. Ik heb al flink wat boodschappen met de wagen vervoerd (in een tas aan de duwstang), maar hij is superstabiel hoor. Volgens mij net zo stabiel als de Mura 4.
    Ook is de bak van de reiswieg groter dan van andere wagens, waardoor je kindje er langer in kan liggen. En dat is beter voor zijn ruggetje dan de maxi cosi. Hij rijdt ook heel soepel en comfortabel. Ik kan 'm met 1 vinger door de supermarkt manoeuvreren :)

Wat ik wel een nadeel vind, is dat het onderstel megazwaar is. En ik vind 'm ingeklapt ook best nog wel groot. Ik heb zelf een klein autootje, en als ik het onderstel meeneem moet ik de twee achterste wielen eraf halen, anders past hij niet in de kofferbak :( Nu zijn de wielen trouwens wel supermakkelijk los te maken: je drukt de knop in het midden in, en het wiel is los. Maar het is wel weer een extra handeling...

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere wagens, dus misschien zou je even in de winkel moeten navragen of de Mura ingeklapt inderdaad groter is dan andere wagens, of dat ze dit allemaal hebben.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, hardstikke bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een ruime mazda 323 hatchback dus dat gaat wel passen denk ik :)

Ik vind zelf de mura 3 ook wat mooier, ook niet zo groot inderdaad. En wat stoerder!

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij gaan de Mura 4 bestellen.
    Onze buurvrouw heeft hem ook en die is er super tevrede mee.

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij moeten sowieso ook een goeie stabiele wagen hebben, omdat die ook goed moet rijden als ik de hond uit ga laten.
    Ons bakbeest weegt 66 kg dus ik moet de wagen met 1 hand kunnen besturen.
    Bij Babypark hebben we de Mura 3 en 4 getest op diverse ondergronden en stoepje op en af en ook dat ging prima met 1 hand :thumup:

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hier een ervaren Mura4-rijdster! Ben nog iedere dag superblij met deze wagen. Hij is echt perfect om lange wandelingen mee te maken. Mijn meisje zit echt als een prinses! De reiswieg idd erg lang gebruikt.

Maar, nadeel is wel dat hij groot en zwaar is. Voor ons is het niet erg omdat alles op loopafstand is van ons huis maar ja, als je een kleine auto hebt adviseer ik je om even te kijken of alles wel past. Gelukkig kunnen de wielen er gemakkelijk vanaf maar toch.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben de mura 3, en ik ben er heel erg tevreden over!
    Hij is superstabiel, je wilt niet weten hoeveel boodschappen ik meekrijg en ook aan de duwstang hang (grote tas, vol netje en dan nog een boodschappentas aan de duwstang vastbinden) en hij valt absoluut niet om!
    Hij is idd zwaar, maar ik hoef hem gelukkig niet zo vaak op te tillen.
    En de reiswieg is nog steeds in gebruik. Ze past er nog makkelijk in (al is mijn meisje dan ook niet zo heel lang)

14. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Wij hebben de mura 4 grey slice en we zijn er echt superblij mee. Hij is erg stabiel (dat moet ook wel met onze lompe Boxer ;) ) en hij rijdt erg fijn!
    Wel vind ook ik hem erg zwaar en dat vind ik achteraf toch wel een groot nadeel...
    Maar als je dat niet echt een probleem vind, is de maxicosi mura 4 een echte aanrader!

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook een mazda 323 hatchback :) :)
    Probeer 'm anders eerst even uit in je auto, als dat mag van de winkel...

Deel Deze Pagina