videocamera, om alle mooie babymomenten vast te leggen!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Madelon84, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

voor ons staat er ook een videocamera op het uitzetlijstje.
    het lijkt ons geweldig om veel "live"-beelden van ons kindje (en onszelf, vakanties etc) te hebben en te maken ipv alleen maar foto's.
    helaas kost zo'n ding toch behoorlijk wat en ik wil wel kwaliteit!

wie heeft ook een videocamera gekocht en welke?
    zijn er ook meiden met kindjes die zo'n apparaat veel gebruiken of juist niet?

zelf kijk ik altijd graag videofilms van mij en mn broertje terug toen we klein waren, mn vader heeft altijd veel gefilmd!

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb een jvc Hdd 20gb dit was 1 van de eerste(betaalbare) maar ik vind het beeld tegenn vallen, dus die zou ik niet aanraden

de aneloge van jvc was geweldig helaas werd die niet meer gemaakt of verkocht.

3. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik heb, om dezelfde reden, samen met mijn vriend een aantal weken geleden een videocamera gekocht... Een Sony DCR SR 55...
    Hij was wel prijzig maar als ik nu al zie hoeveel pret ik ermee heb met onze neefjes en nichtjes...! Tis overigens eentje met harde schijf; we kunnen 27 uur filmmateriaal opslaan en kan gewoon op de PC gezet worden.. Geen gekloot met bandjes of what so ever. :)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja is echt lastig, je hebt zoveel verschil met die dingen wij hebben een JVC en dan HD bandjes (wilde eigenlijk met harddisk maar jemig die prijzen!) laat jezelf eens goed informeren bij verschillende winkels, lees testen en reviews op internet, dat helpt wel wat!

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij hebben een goed fototoestel gekocht waarmee je ook kan filmen.
    Kwaliteit is prima en zo kunnen we en foto's en filmpjes maken.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Wij hebben een canon. Prima kwaliteit voor kinderfilmpjes. Wij gebruiken gewone hd-kaartjes, dus lekker makkelijk en ook nog betaalbaar, geloof zo rond de 300 euro.

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij hebben een fototoestel gekocht waarmee je ook goed filmpjes kan maken. Het mooie is dat deze ook nog onder water kan en tegen een stootje kan. Echt ideaal ding!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja das een mooi ding idd!

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben nu onze 2e videocamera. En wat een verademing is zo`n klein dingetje zeg vergeleken bij zo`n "grote". We hebben nu de Canon FS100.
    Het voordeel vind ik dat je hem even makkelijk meeneemt in je tas en zo onbewust hele leuke filmpjes maakt.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je een HDR-tv hebt, zou ik ook een HDR-camera kopen!

11. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hier ook de Sony DCR SR 55. Idd ideaal met filmpjes zo hupsakee op de pc zetten en kijken. Of aansluiten op de tv. Harde schijf van 40MB dus daar kan veel op. Opslagkaartjes van Sony zijn wel duur. Kan nl geen gewone SD kaart oid in. Wij hebben m gekocht voor ongeveer 350 euro dus viel best mee qua prijs vind ik.
    Owja, je kunt er ook nog eens foto's mee maken, maar daar gebruiken we m niet voor dus weet niet wat daar de kwaliteit van is.
    We gebruiken m iig best veel sinds de kleine er is dus als je erover twijfelt of het de moeite is zou ik niet langer twijfelen hoor!

12. Madelon84

bedankt voor jullie reacties!
    ik heb idd al veel goede dingen gelezen over de sony dcr sr55 en ik zit nu te denken om de dcr sr57 te kopen. deze is van januari 2009 en de 55 van 2008. hij heeft 2x zoveel opslagruimte, betere zoom etc.
    alleen nog geen reviews..
    prijs valt idd wel mee, voor 350 heb ik er een.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een digitale foto camera waarmee ik ook films mee kan opnemen ideaal

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij willen ook een nieuwe camera kopen voor de geboorte van onze kindjes. We hebben er nu een met bandjes en ik wil er toch echt een met harde schijf.

Die Sony ziet er goed uit (heb gegoogled) we hebben nu ook een Sony en ook een Sony fototoestel. Vind het altijd erg goede kwaliteit.

Ben wel erg benieuwd waar jullie ze vinden voor 350... Dat is me nog niet gelukt. (pb is welkom ;) )

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Kijk eens bij http://www.foka.nl/site/ hier hebben wij onze fototostellen en camera vandaan. Hun zij over het algemeen goedkoper dan de meeste winkels.

16. Madelon84

ik zoek bij kieskeurig.nl en dan krijg je automatisch een lijst met de prijzen.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Bij Expert staat er nu een in het krantje voor 299 euro van JVC
    Mijn man werkt daar, en ze hebben daar best veel van die grote aanbiedingen.
    Wij hebben een paar maanden geleden er ook een gekocht van Sony.

18. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Deze heb ik ook gekocht. Simpel te bedienen en je steekt hem zo bij je.

Deel Deze Pagina