Pakjes uit 1 stuk

Discussion in 'De babyuitzet' started by Feetjes, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Een vraagje aan de ervaren mama's hier... ;)...
    Die pakjes uit 1 stuk (dus een shirtje met broekje in één; zijn die handig? Ik vind ze vaak helemaal niet mooi, en het lijkt me ook heel lastig met bijvoorbeeld het verschonen.
    Waar zijn ze handig voor?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    nee joh, helemaal niet nodig!

Gewoon losse broekjes en truitjes kopen!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had de pakjes aan 1 stuk toen Tycho maat 68 ging dragen. Ik gebruikte ze vaak als pyama. Zit niet opgefrommeld als ze per ongeluk gaan draaien of in de slaapzak en het is warm doordat het shirt dus niet omhoog kan. Wat ik alleen wel onhandig vond: aan sommige pakjes zaten ook voetjes vast en eigenlijk kwamen die voetjes nooit op de goede plek hahaha. Als ik Tycho uit bed haalde, waren zijn voetjes altijd uit die voetjes (snap je het nog)

Je kan zo ook gebruiken als boxpakje. Dan heeft je kleintje geen gedoe met afzakkende broekjes of shirtjes die in de weg zitten, maar dat heb ik geloof ik ook nooit gedaan..

Overigens deed ik het Tycho wel aan als we gingen wandelen toen het dus zo heet was (tycho is van juni).... dan ging hij gewoon in dat pakje en een luier en verder niks. Als hij dan zou omdraaien dan kan er niks omhoog of omlaag gaan

xxxx

4. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ooh god... Mijn dochter heeft ze zoooooo veel gedragen.. tot een jaar elke dag wel. Maar alleen thuis hoor. Zoals ik graag thuis een joggingpak draag als ik nergens heen hoef en geen visite verwacht, droeg zij altijd van die boxpakjes enzo. Maar het is maar net wat je fijn vind hoor. De een vind het echte ondingen, de ander zweert erbij. Ik vond ze heel prettig, en m'n dochter vond ze heerlijk zitten. Maar het is niet nodig hoor. Ik zou zeggen probeer gewoon uit wat jou het beste bevalt.

liefs...

5. Bessy

Bessy Actief lid

Jan 18, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond ze in het begin ook heel fijn; lekker warm en shirtjes kruipen altijd zo omhoog bij die kleintjes als je ze vasthoud of optilt en dit blijft goed zitten

6. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pakjes uit 1 stuk met voetjes vind/vond ik helemaal niets, dat zat nooitr goed. Zonder voetjes kan wel goed zijn, ik vind die pakjes altijd zo schattig als ze gaan tijgeren/kruipen. Maar ik deed mijn zoontje vooral shirtjes met aparte broekjes aan.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    boxpakjes heb ik wel gebruikt, zit volgens mij echt fijn bij zo'n kleintje. Inmiddels gebruik ik het niet meer, ik vind ze in mt 62 niet echt schattig meer.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind ze vreselijk vooral bij een ouder kindje, je ziet er nog weleens een bijna 1-jarige ermee. Had zelf ook die dingen aan na mijn 1ste jaar, zelfs op mijn verjaardag geen leuk jurkje maar een oranje met bruin boxpak. Hier komt mijn trauma waarschijnlijk vandaan ;)

De mijne kregen het ook altijd voor elkaar om zichzelf onder te spugen of te poepen en bij een los setje kun je dan of het truitje of het broekje vervangen, bij zo`n boxpakje moet alles weer helemaal uit.

Ik heb er wel een paar in mt62 en die draagt zoonlief heel af en toe als pyjama.

9. emje

emje Niet meer actief

ik weet nog niet of het handig is maar heb ze wel gekocht. maar niet met die voetjes eraan. ik moet bekennen dat ik zelf ook tot een jaar of 12 met een pyjama aan 1 stuk heb geslapen. vond dat altijd lekker slapen :p

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

ooohhh hou op die pyamas mis ik nu noggggggg hihi:)wat zaten die lekker zeg!!!!;):D

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    vreselijk. vooral die dingen met knoopjes op de rug. wie verzint dat! en dan dat afschuwelijke velours....
    had er een paar, gekregen, mss 1tje 1 keer aangehad. daarna in de tas voor weeshuis. terwijl ALLE andere kleertjes gewoon bewaard zijn.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Oh, als gewoon pakje vind ik het voor een baby tot maat 68 ofzo nog wel leuk.
    Mijn zoontje draagt nog van die katoenen pakjes aan 1 stuk van de H&M als pyjamaatje, blijft goed zitten en hij ziet er zo poepig uit als hij zo uit bed komt. Met voetjes vind ik niets, had wel een paar van die pakjes gehad, maar of die voeten zaten te los, of te strak en op een gegeven moment zaten er zelfs 2 benen in 1 broekspijp. Nee, dat was geen succes.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Alleen als pyjama vond ik ze handig. Dan schoven de kleertjes niet omhoog onder de deken of de slaapzak.
    Ik zorgde dan wel voor pakjes zónder voetjes eraan vast. Want die pasten vaak niet helemaal goed.

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ha, ha een herinnering komt boven.
    Mijn moeder had er een gekocht met wel 1000 knoopjes.
    In de kraamweek hebben we zo staan klungelen met zijn 2en.
    Het was het zeker waard, god wat hebben we gelachen!
    Dat pakje was dus geen succes.

Ik ben erg fan van de Prenatal lijn extra soft.
    Niet duur en zó lekker zacht!
    Stiekum zou ik ook wel een extra soft lijn voor mama's willen....hi hi

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er wel een stuk of drie, maar ga ze meer gebruiken als pyjama. Vond ze zo leuk met bloemetjes enzo :D

16. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    toevallig heb ik afgelopen weekend zo'n pakje aangedaan bij mijn dochter. Ik weet niet of het toeval is maar ze sliep die nacht heel slecht, lag allemaal te draaien en te huilen. Heb haar dus midden in de nacht verkleed en daarna sliep ze verder als een roosje:D

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik heb ze altijd gebruikt en gebruik ze nog voor mijn meisje, maar wel alleen als pyjama.
    Ook al zijn er hele leuke te koop ik zal er nooit de deur mee uit gaan.
    Het voordeel van deze pakken is dat ze, mits ze goed passen, lekker zitten, geen knellende elastieken banden hebben, geen geklooi met sokjes die steeds uitgetrokken worden enz.

18. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vond ze wel heel fijn :), maar je moet wel even goed kijken of er een opening bij de benen is. Meestal heb je daar drukkertjes en dan kun je dus verschonen zonder alles uit te trekken.

19. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik gebruik ze als pyama bij mijn dochter en mijn zoon heeft ze ook als pyama aangehad. Ik vind het ideaal.

20. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja hier veel gebruikt! Wel zonder voetjes trouwens en met drukkertjes tussen de beentjes voor het verschonen. Geen elastieken die knellen, geen opkruipende truitjes.. ideaal!
    We gebruiken ze nog steeds, ze staan ook erg leuk (geen velours trouwens en felle kleurtjes :D Scanidavische merken hebben erg leuke exemplaren)

Share This Page