Hallo, Ik heb net de babywas helemaal weg gewerkt maar twijfel toch of ik wel genoeg heb. Ik heb het het volgende: 3 setjes maat 50 + een extra shirtje maat 50 4 setjes maat 56 + een extra shirtje maat 56 3 setjes maat 62 + een extra shirtje maat 62 2 rompertjes maat 50 7 rompertjes maat 56 5 rompertjes maat 62 Adviseren jullie mij nog iets bij te kopen en zo ja wat? Alvast bedankt! Kleintje
Ik denk dat je zo om te beginnen voor de eerste dagen/week wel genoeg hebt. Je krijgt van het kraambezoek waarschijnlijk ook nog een heleboel kleertjes en een paar nieuwe outfits zijn zo bijgekocht .
Ik zou denk ik nog wel een paar rompertjes in maat 50 en misschien ook vast 56 bijkopen! Pakjes bijkopen zou ik na de bevalling doen als je weet hoe groot je baby is. Maar bijna alle baby's zitten in 't begin in maat 50 en dan zijn 2 rompertjes wel erg weinig vind ik. Heb je verder wel genoeg sokjes en mutsjes?
Ik zou persoonlijk nog 2 setjes van maat 56 kopen. Rompertjes heb je voldoende. Ik kreeg van het kraambezoek allemaal grotere maten, dan is het fijn dat je zelf genoeg hebt.
Ik heb ook maar 2 rompertjes en 2 setjes kleding in maat 50. Ik hoor juist vaak dat pasgeborenen niet in maat 50 passen en dan vind ik het zonde om er veel van te hebben. Mocht ik toch nog meer nodig hebben dan vraag ik wel of mijn moeder wat wil halen.
heb je een jasje voor als je naar buiten gaat? die mis ik in je lijstje. iets van een vestje voor de koudere dagen is misschien ook handig? verder zou ik idd iets meer in maat 50 kopen, de eerste weken heb je echt geen zin om 6 wassen op een dag te draaien. verder afhankelijk van je beeb, ik heb hier een mini die veel spuugt, dus heb heel veel 50 moeten bij kopen, omdat alles vrij snel in de wasmand verdween. wij hebben van de kraamvisite alleen maar 62/68 gekregen, dus houd er geen rekening mee dat je veel kleine dingen krijgt! en mocht je beeb uiteindelijk groter zijn en niet in 50 passen, kun je altijd nog ruilen.
ik zou hiermee beginnen, het is toch moeilijk in te schatten hoeveel je nodig hebt, want je weet niet hoe snel je kindje gaat groeien... en hoe groot het is bij de bevalling. je kan altijd nog bijkopen, toch! maar je hebt al een mooie begin voorraad, volgens mij!
Ik zou zowiezo nog wat rompers bijhalen (50/56 iig) enook nog wat meer setjes maatje 50 (of evt 50/56) 3 setjes klinkt als 1 aan, 1 in de was en 1 in de kast. Maar je zult maar een spugertje krijgen, dan ligt alles binnen een dag in de was. Nu had ik dankzij m'n moeder idioot veel kleertjes in alle maten maar 1 setje per dag vind ik zelf geen overbodige luxe (en dan nog wat meer rompertjes) dat hoef niet zo duur te zijn, koop een paar echt mooie setjes en de rest van de zeeman of de wibra zodat je bij ongelukjes nooit misgrijpt, die hebben best leuke dingetjes voor weinig geld en ze dragen het maar zo kort dat het niet de kans krijgt om te slijten of verwassen te raken. volgens mijn VK passen ze tot 4 kg makkelijk in 50. Ik had een 7 ponder met de groei er goed in en die heeft echt een maand in 50 gezeten (en was toen echt de 4 kg al voorbij), 56 was echt nog te groot, dat flodderde om haar heen. 62 begonnen we pas met 2 maanden aan dus tenzij je een 9 ponder verwacht zou ik me daar nog niet teveel mee bezig houden. Vaak krijg je van het kraambezoek inderdaad ook nog een hoop in die maat.
62 en 68 kregen we heel veel van de kraamvisite. Omdat we specifiek hadden gevraagd om kleine kleertjes kregen we ook een paar kleine maatjes. Dochter was maar 2890 gram en 48 cm ipv een 7 ponder dat de gyn had geschat. Ik zou nog wat bij halen in 50 50/56 en/of 56. Kijk ook goed hoe het valt! Sommige dingen maat 56 vallen meer als 62 en soms valt 50 net zo groot als een 56. Zeeman valt bijv ook zo gigantisch groot terwijl wibra juist klein valt. H&M ook groot en Hema wisselt enorm.
Die van mij zat met 2 weken al in 62.. 50 heeft ie maar 1 week aangehad..en dus 1 week 56.. Achteraf dus zonde wat ik allemaal gekocht heb ik 50/56! Je hebt echt wel genoeg hoor! (en ik hoor iedereen over; je krijgt nog heel veel...hier dus niets noppes nada aan kleertjes...alleen maar stapels knuffels..)
ik heb haar nooit mt 50 aangedaan. Oké, ze was redelijk groot maar van mt. 56 gewoon mouwen omgeslagen en ze zat supersnel goed in die maat. ik vind het een prima lijstje, je krijgt vaak ook nog wel wat en ze groeien er zo snel uit.
ik zou rompertjes nog bijhalen in maat 50 . Of in 50/56 . Dat kan vrij hard gaan, zeker als het even wennen is met de luiers en er nogal eens naast gepoept word. Dan heb je soms meerdere rompers op een dag nodig. Verder kleertjes wel voldoende, wel zou ik -als je kindje geboren is- specifiek zijn en aangeven welk maatje je prettig zou vinden om te krijgen van kleertjes. En verder: Veel ouderen (mijn moeder en andere toekomstige oma's) hoor ik zeggen: Ach 50 heb je niet nodig! Mt 56 ook amper, mt 62, dat moet je genoeg hebben... Terwijl bijna alle kindjes écht nog wel in mt 50 passen. En zeker kleding -zoals rompers- die op de huid gedragen word, is wel fijn als dat goed past en niet dubbel zit onder de kleertjes.
Komt me inderdaad bekend voor. Mijn moeder roept ook keihard dat wij allemaal metteen in maat 62 zaten. En nu hebben we gisteren ook te horen gekregen dat ons kindje vrij klein is. Hij is nu met 36 weken 2300 gram. En loopt dus een beetje achter qua groei. Dus ik denk niet dat het een 8 ponder wordt. Eerder een 6 ponder.
Ik zou ook nog wat kleine rompertjes erbij halen. die gaan soms wel erg snel met n paar kleine ongelukjes. en verder: je vriend is toch zo even naar de winkel gegaan als je nog wat meer pakjes van een bepaalde maat wilt hebben en e niet krijgt. mn dochtertje had maatje 50 (soms zelfs 46) bij de geboorte en iedereen kwam hier aan met 68/74/80 hihi Liefs mij
Zoals er meerdere hier zeggen zou ik zeker nog wat rompertjes erbij halen. Ik zou een combi maat nemen. Die van de Hema vind ik zelf erg fijn. Van de kraamvisites heb ik op één iemand allemaal kleding maat 68 of 74 gehad.
Ik zou ook wat meer rompertjes kopen, ik vind zelf de combimaat 50/56 van de hema erg fijn. Verder is het een prima lijstje, alles wat je later nog nodig hebt kun je altijd nog bijkopen. Onze kleine man is nu bijna 5 weken oud en ik merkte vandaag dat het broekje die hij na zn geboorte aan had (en die toen echt ruim zat) nu te kort is. Hoewel het eigenlijk nog te groot is draagt en droeg hij ook regelmatig truitjes en broeken in maat 56, de mouwen en broekspijpen zijn zo omgeslagen! Maat 62 is voor ons echt nog toekomstmuziek, misschien dat hij daar van de zomer eens in kan.
Ik zou er verder niks meer bijkopen eerst. Wacht eerst de bevalling maar af. In totaal heb je eerst kleding genoeg en mocht maat 50 allemaal in de was zitten dan pak je maat 56 toch uit de kast. Niet te moeilijk doen hoor. Als je kindje geboren is weet je precies welke maat je nodig hebt en dan stuur je manlief of een ander familielid naar de winkel om eventueel nog iets in die maat te halen. Wij zouden een groot kind krijgen maar dat viel heel erg mee. (3770 gram was ze) Dus ook al zeggen ze nu dat het een kleintje is ze zitten er erg vaak naast met meten. Ik heb zelfs groeiecho's gehad en ook daar kun je niks van afleiden blijkt wel. En anders kun je misschien even rondvragen of er nog mensen zijn die tweedehands nog iets hebben liggen. Dan hoef je het nog even niet te kopen, maar blijft er ook geen kleding ongedragen in de kast liggen.