Welk 'nachtschema' wenselijk en hoe omgaan met 'mama-honger' in de vroege ochtend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LieveMamaTrix, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Een beetje een lange titel, maar ik zal het zo kort en helder mogelijk proberen uit te leggen.
    Onze kleine krijgt volledig borstvoeding en slaapt bij ons op de slaapkamer in een hangwiegje. Dat ter informatie.

Nu slaapt ze sinds dik 2 weken de nachten zo goed als door. En sinds een week maakt ze ook haar uren in de vooravond, dus eigenlijk gaat dat hartstikke goed.
    De laatste avonden twijfel ik echter of ik haar wakker zal maken voor de voeding om 22:30/23:00. Ze ligt dan vanaf een uur of 21:00 zo intens tevreden te slapen...
    Dat hebben we nu overigens een paar nachten geavonturierd... Dan komt ze rond 02:00 voor een nachtvoeding, waar ze met een late avondvoeding nu niet meer voor komt.
    Maar in beide gevallen is het zo dat ze rond een uur of 5:30/06:00 wat begint te morren in haar slaap... Ik heb haar de laatste weken bij me genomen en ze slaapt dan nog dik 2 uur door, hoewel ik haar nu om 7:00 wakker maak omdat mijn borsten op springen staan.

Is heb ook wel eens bij dat eerste morren de borst gegeven. Die drinkt ze dan op zich wel, maar niet meer of minder graag dan de borst een uurtje later. Terwijl als ik die dus om 6:00 geef haar ochtendtuk niet echt een succes is... Oftewel, haar dagschema is dan veel grilliger en onrustiger.
    Ik gok dus dat het echte mama-honger is die in de vroege ochtend de kop op steekt... of heeft ze het misschien koud?
    Is het 'slecht' om voorlopig aan die mama-honger toe te geven of went ze op den duur aan dit 'knuffeluurtje'? Gaat ze op een gegeven moment vanzelf dat uurtje meepakken in haar eigen bedje?

Kort samengevat:
    Ik heb 2 opties voor de nacht.
    Optie 1 is slapen van 20:30/21:00 tot 23:00 ( ze slaapt half tijdens deze voeding ) en wordt tegen 5:30/6:00 wakker om het laatste uurtje naast mij te slapen

of Optie 2 is slapen van 20:30/21:00 tot ze zelf wakker wordt voor de voeding ( meestal rond 2:00 ) en haar dan alsnog bij me nemen rond 6:00. Deze optie is natuurlijk alleen maar fijn als ik zelf tegelijk met haar naar bed ga, want anders heeft het voor mij zelf geen meerwaarde... mijn nacht wordt er iets meer door onderbroken, maar zij kan in eerste instantie wel doorslapen tot een nachtvoeding.

En hoe zouden jullie omgaan met dat uurtje mama-honger in de ochtend?

Het is geen groot probleem, want ze slaapt natuurlijk al erg goed... maar toch zit ik hierover in een dilemma!

Vertel!

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    ik zou gewoon om 6 uur aanleggen. Ze is nog zo klein en dan zijn ze nog niet zo goed in een schema te vatten. Goed voor de kleine en goed voor je productie. Als je gaat forceren kan die nl. onderuit gaan.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op avonden dat je zelf rond 22.30/23.00 nog wakker bent, zou ik dan lekker even voeden, zodat je vervolgens door kunt slapen tot 6 uur. En als je zelf vroeg op bed wilt, lekker zelf laten komen voor een voeding.
    En die mama-honger: als bij je nemen en nog even slapen, voor rust verder op de dag zorgt, zou ik dat dus lekker zo doen. Ze gaan vanzelf langer slapen :)

Deel Deze Pagina