Utrogestan, lutinus of crinone gel

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Blosje89, Apr 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

Jan 12, 2016
    1,325
    242
    63
    hallo dames,

Vanwege een te korte LF (6-9 dagen), is ons voorgesteld om met behulp van progesteron de LF te verlengen.

Nu moeten we een keuze maken welke variant we willen gebruiken.

Utrogestan hoor ik veel over, maar lutinus en crinone gel nog nooit van gehoord??

Zijn er dames die ervaring hebben met progesteron toedienen en welke variant zou jullie voorkeur hebben?

Alvast bedankt,

2. Bootje123

Bootje123 Lid

Jan 13, 2018
    5
    1
    3
    Female
    Utrogestan en crimineel gebruikt, ik vind crinone het fijnst. Dit breng je 1x per dag met een soort van clisma achting ding in dan even 10 min. blijven liggen. Nadeel is dat er 42 euro eigen bijdrage aan zit, ik krijg dit vergoed via mijn verzekering. Utrogestan vond ik ect een smeerboel en vond het lastig om het op gelijke tijden in te brengen of überhaupt in te brengen op werk ofzo.

3. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Ik heb alleen ervaring met utrogestan. Kreeg wel een andere aangeboden maar daarvan was de eigen bijdrage enorm.

Kijk ook goed naar je verzekering of je iets qua eigen bijdrage terug krijgt en zo ja, hoeveel op jaarbasis.

4. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

Jan 12, 2016
    1,325
    242
    63
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb besloten voor de gel te kiezen, vooral omdat je dit maar 1x daags hoeft in te brengen.

Hopelijk niet teveel bijwerkingen. Hadden jullie daar veel last van?

5. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

Jun 2, 2017
    345
    57
    28
    Female
    Beide gebruikt en idd de crinone is maar 1x. Ik kreeg zowel van de utro als de crinone elke keer vaginale infecties. Nu gebruik ik inspuitingen maar deze zijn wel een pak duurder ongeveer 50 euro voor 7 dagen maar wel eindelijk geen infecties meer!

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Houdt er rekebing mee dat lutinus een hele hoge eigen bijdrage heeft!

7. Haticehellie

Oct 29, 2017
    49
    14
    8
    Female
    De gel gaf mij geen bijwerkingen, alleen wel rare sorry voor de smerigheid proppen zooi tijdens het vegen. Nogmaals sorry

Share This Page