ik ben niet blind voor goedbedoelde adviezen, ik lees ze wel en met sommige kan ik wat en sommige niet... ik ben niet iemand die na het proberen van iets wat geen zin heeft (wat hier gezegd word) er daarna nog eens een poging aan waagt... dus daar ben ik niet bang voor. sta sterk in mn schoenen wat dat betreft. kilo's erbij dat gebeurd me niet anders was ik al 100 kilo geweest. ik hang altijd op 74... vroeger voor mijn 2 zwangerschappen woog ik tussen de 60/65.... dat is mijn streefgewicht weer en dan vind ik het best. ook doe ik dan mijn best om dat te behouden door mijn eetpatroon aan te passen en daar hoort ook ontbijten bij. wat snackjes tussendoor zoals komkommer, en tomaat, crackers, broodje, stuk fruit.....
Het kan zijn dat je niet meer op die 60/65 kilo komt. Je lichaam verandert na die 2 zwangerschappen. Dus pin je niet vast op die getallen.
Succes.. Ik eet zelf ook niet veel hoor.. Denk zelfs minder als hierboven beschreven, maar inderdaad de ongezonde dingen gaan makkelijker.. Ik vind tussendoor rijstewafels wel lekker, die zullen vast wel mogen..
Je kan er nu wel een punt van maken, maar ik reageer gewoon normaal hoor, je wilt alleen bepaalde dingen niet horen.. Ik geef je de bijwerkingen en je doet er niks mee. Zeg dat je op de site van het voedingscentrum moet kijken en je doet er niks mee. Je hebt je beslissing al genomen en wil er daarom gewoon niks negatiefs over horen. Ik weet heel toevallig een klein beetje wat af van dit onderwerp en klets echt niet uit mijn nek. Ik ben dan ook helemaal niet geineresseerd over hoeveel je kwijt ben over een maand, maar over een jaar. Zorg goed voor jezelf.
Ik ben het helemaal eens met Zogelukkig. Je eet al tijden zo weinig dat je het normaal vind anders ga je niet in de aanval. Maar het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Het is superslecht om s'middags pas iets te eten, want inderdaad, je lichaam gaat in spaarstand met de minimale hoeveelheden wat jij eet. Als ik jou was zou ik 6x per dag wat eten te beginnen met een goed ontbijt. Je eet dan meer, maar grote kans dat je af gaat vallen. Ook geef je dan een goede voorbeeld aan je dochters. Allemaal plus situatie's dus. Het is echt goed bedoelt maar denk ook aan de toekomst, want wat zeg je tegen je dochter als ze straks ook geen ontbijt en lunch meer wilt? In ieder geval succes!
Idd bloem82, als je af wilt vallen moet je ontbijten om je stofwisseling op gang te brengen. Eigenlijk is dat het belangrijkste van het hele dieet. Waarom pillen slikken als er maar een beetje van af moet????? Ik snap ook niet helemaal waarom je deze topic hebt geopend als je beslissing al hebt genomen... Je slaat alle andere adviezen in de wind? Denk goed na wat je doet en veel succes.
van mij mag deze op slot want dit gaat een hele andere kant op dan ik had gehoopt... niemand heeft het recht te zeggen dat ik geen goed voorbeeld ben voor mijn dochters! jullie kennen mij nieteens. alleen omdat ik niet ontbijt ben ik een slecht voorbeeld? wat een onzin sorry hoor. hoeveel van jullie die dit zeggen roken er? of zijn zelf veel te zwaar? of doen andere dingen die niet kunnen? zeg nou eens eerlijk? dat is dan allemaal wel een goed voorbeeld zeker! voel me echt aangevallen hierop en nee niet omdat ik vind dat jullie gelijk hebben maar ik vind het zeer beledigend om te horen. mijn gezin leeft gezond en vooral als het om voeding gaat. ik ben daar heel serieus mee bezig dat mijn dochters gezond eten elke dag en dan word hier even gezegd door een dame die ons niet kent dat ik hun een slecht voorbeeld geef? zij hebben toch niet door dat ik een 30 dagen kuur doe? want dat wil ik ze zeker niet meegeven nee... en een ontbijt nuttigen is voor mij ook een punt die ik aanpak. maar dat ik al heeeel lang zo leef? ik ben net 2 dagen bezig met deze kuur.... voel me eigenlijk best lullig dat ik me hier probeer te verdedigen maar toch doe ik het.
wat moet ik met het lijstje bijwerkingen doen volgens jou dan? voedingscentrum site heb ik allang bekeken... mijn beslissing staat inderdaad vast en ben al 2 dagen geleden begonnen met de kuur dat klopt! over een jaar is mijn gewicht weer als voorheen en leef ik vrolijk verder zoals ik altijd doe hoor... is is voor mij niet een enorm punt die paar kilo's maar wel fijn dat het er nu af gaat. thats it. als de pillen niet werken (wat ik niet geloof want merk het nu al) dan ga ik zonder pillen na 30 dagen gewoon verder.
Volgens mij wil ze in dit topic graag ervaringen lezen van mensen die ook dat pilletje hebben gebruikt of gebruiken. Kan me vergissen hoor, maar zoiets zegt de titel wel
ja dat klopt, er was er eentje en de rest weet niet eens hoe het werkt maar halen teksten van internet en zeggen daarna dat ik slecht bezig ben.... waar ik echt niet van gediend ben is om mijn dochters hierin te betrekken. alsof hun er wat mee te maken hebben.. daarbij laat ik het dan maar want het is echt zinloos....
Waarom blaas je alles zo op? Ik heb niks lelijks gezegd. Het is een feit dat de manier van hoe jij met voeding omgaat niet zo zinnig is. Ik heb niet gezegd dat je niet goed met je dochters omgaat! Gelukkig geef je je dochters goed te eten, daar ben ik heel blij om. Maar een goed voorbeeld op voedingsgebied ben je echt niet. Dan zou je nl. gewoon twee volkorenboterhammen met gezond beleg mee-eten. Je hoeft niks van mij aan te nemen, maar ik weet een hoop. An gezonde voeding en heb met jonge mensen met eetproblemen gewerkt. Blijf dus niet zeggen dat ik onzin uitkraam, want ik weet wel waar ik het over heb. Kinderen kopieren onopgemerkt heel veel van hun ouders en zeker wat voeding betreft. Wat ik zo jammer vind is dat je goede adviezen in de wind slaat. Als jij gewoon gezond mee zou eten met je dochters zou je wsl nog afvallen ook. Normaal was: koffie als ontbijt, vaak kaasbroodjes voor lunch en avondeten en nog geen liter vocht per dag. Nu: ontbijtkoek, melk, appel en avondeten. Echt, dit is niet gezond! 74 kilo bij jouw lengte is prima! Je weegt maar 4,7 kilo meer dan je ideaal gewicht. Ga toch lekker sporten meid om dat buikje kwijt te raken! Je kan vast wel 2 uurtjes per week vinden. Ik las ook dat je ook al andere dieetpillen hebt geprobeerd, je bent er dus wel heel erg mee bezig. Pillen zijn niet gezond en deze zeker niet. Ik wil je niet kwetsen, maar wel waarschuwen en adviseren naar een dietiste te gaan die een op maat gemaakt dieet voor jou kan maken. Doe er je voordeel mee.
Mijn advies : laat 'r lekker d'r pilletjes slikken en reageer niet meer, alle advies is toch verspilde moeite ze doet er niks mee. @TS : je vindt dat mensen zeuren etc. maar ehh... als je zo'n topic opent kan je dit soort reacties verwachten. Advies aan jou : doe lekker wat je niet laten kan!