Mag je daar tegen bezwaar maken Zonder pardon ben ik ontslagen Was net een week aan het werk daar en werd net gebeld met deze mededeling. Ze waren me nog volop aan 't inwerken dus dat ze dan al beslissen mij te ontslaan,vind ik wel erg radicaal(dit zal ik dan ook in een eventueel bezwaarschrift zetten ivm WW enzo) *baalt*
ik denk dat als je ontslagen word, als je nog in je proeftijd zit, je geen bezwaar kan maken, daar is proeftijd namelijk voor..
het mag inderdaad, en zelfs zonder opgaaf van redenen (door beide partijen, overigens). netjes om het zonder onderbouwing te doen is het niet, natuurlijk.
't Enige wat je kunt doen, is checken of je proeftijd wel geldig was. Langer dan 1 mnd bij tijdelijk contract van minder dan 2 jaar: mag niet. Langer dan 2 mnd bij andere contracten: mag niet. Proeftijd niet schriftelijk overeengekomen: mag niet. Proeftijd verschillend voor beide partijen: mag niet. Proeftijd gaat later in dan het moment waarop je arbeid bent gaan verrichten voor deze werkgever: mag niet. In die gevallen is de proeftijd in z'n geheel nietig, en kun jij niet zomaar ontslagen worden. maar als de proeftijd volgens de regels is, kun je er niets tegen beginnen.
Ze zien geen toekomst in me. (nee duuuuuuh,als je nog lang niet iedere bewoner van die zorginstelling kent,en onzeker bent en faalangst hebt) Zou gaan werken als Verpleeghulp niveau 2.
Jeetje wat balen zeg. Ben bang dat je niks kunt doen, daar is proeftijd voor. Als ze jou niet bevallen kunnen ze je zo op straat zetten
Dit is mij ook overkomen. Met als zeer belangrijk verschil dat ik binnen de eerste week die hele baan al niet meer zag zitten (of dan toch vooral: de nieuwe afdelingsbazin die blijkbaar tegelijk met mij aangesteld was, zodat ik onder totaal iemand anders werkte dan dat ik zelf had verwacht). Het boterde vanaf dag 1 niet tussen ons, maar het was een dikke mep in mijn gezicht toen zij mij zonder pardon binnen proeftijd ontsloeg. Het was voor mij een tussenbaan (dat wisten zij niet), en achteraf ben ik blij dat het gebeurd is. Je kan het niet aanvechten denk ik. Afhankelijk van je arbeidsverleden kan het wel zijn dat je recht op WW hebt - waarom stel je deze vraag niet bij het UWV Webcare team hier op het forum? Ik had zelf al heel snel een baan (waar ik eigenlijk toen ook nog voor in de procedure zat, ik had wat achter de hand dus) - en heb anderhalve maand op spaargeld geleefd. Sterkte ermee hoor! Het was voor mij vooral een deuk in mijn spaarpot en een kras op mijn hoogopgeleide ego , maar je kan echt niet werken in een kring waar ze je liever zien gaan dan komen, om wat voor reden dan ook. Aan de onzekerheid en faalangst die jij noemt, daar zou ik wel aan gaan werken. Bij mij werden zulke dingen ook genoemd, maar het was onzin omdat het puur een wisselwerking was tussen mij en de superdominante en vinnige afdelingsbazin (zo'n type dat ongeduldig over je schouder op je vingers kijkt als je achter je pc iets voor haar moet doen, gek werd ik van dat mens). Ik weet niet wat voor cultuur het is bij zorg, maar onzekerheid en angst zijn slechte 'raadgevers' in je werk. Misschien is het zinvol om een vorm van coaching te zoeken, en een werkkring waar men hier iets gevoeliger en tactischer mee omgaat. Succes!!
echt balen voor je, maar hier is helaas de proeftijd voor... ze hoeven geen gegronde reden te geven, ze mogen je zo op straat zetten! sterkte!
Heb je een schriftelijk contract? En heb je dat al ondertekend? Zo nee, kan je het aanvechten. Zo ja wat staat er in je contract over de proeftijd?
"De eerste maand na indiensttreding zal gelden als wettelijke proefÈijd als bedoeld in artikel 7.652 van het Burgerlijk wetboek "
Dan is er idd niets aan te doen, dat is gewoon geldig, behalve als je al eerder bent begonnen met werken dan op de datum van indiensttreding.
Je hebt hem ook ondertekend en weer ingeleverd? Hoe lullig het ook is. Maar als ik jouw was zou ik zo snel mogelijk dit vergeten en snel op zoek naar een nieuwe plek.
Dat zien ze al snel dan! Waar ik werk hebben ze geen blik met personeel dat ze kunnen optrekken. Daar dus blijkbaar wel Balen meid, succes met verder zoeken.