Nee, we waren niet bij Proreva. Zaten beide niet in de buurt. Het was een orthopedisch centrum en naar eigen zeggen maakten ze al meer dan 12 jaar redressiehelmpjes. Kon mij niet voorstellen dat de medewerker die wij hadden zolang ervaring had. Vond het maar een gekluns, mens belde nooit terug als ik een vraag had. Is tot 5 keer toe gebeurd. Word er nog boos om. Ik vond ook dat het helmpje achter te kort was. Volgens haar maakte ze de helmpjes altijd zo. Toen ze een collega van een andere vestiging erbij had uitgenodigd, na 2,5 maand dus, zei hij ook dat het helmpje achter langer moest. Maar hij haastte zich nog wel erbij te zeggen dat haar destijds huidige helmpje niet slecht was gemaakt. Pffffff!! Niet slecht gemaakt??? Het is verdorie geen proeflapje ofzo wat je maakt, het gaat om het hoofdje van een kindje! Goed genoeg erover. Ik heb over Livit ook erg goede dingen gelezen. Het komt vast helemaal goed. Maar moet je wel waarschuwen, die helmpjes zijn best hard als je kindje kopstoten gaat uitdelen. Doet behoorlijk zeer.
Wat iedereen ook zegt, de werking van zo'n uberdure helm is nooit bewezen! Bij 9 van de 10 kinderen trekt het nlk. Rond het eerste levensjaar vanzelf weer bij als ze niet meer zoveel liggen. Zo'n helm laat het sneller bijtrekken, meer doet het niet. Ik heb er heeeeeeel veel over gelezen en de werking is nooit en te nimmer aangetoond. Mijn zoon had het heel extreem en zijn bolletje is zonder helm toch echt kogelrond
Klopt inderdaad dat het nooit bewezen is. Maar het is ook niet te bewijzen. Dan zou je 2 precies dezelfde kindjes moeten hebben met dezelfde afplatting. En dan de 1 wel een helm en ander niet. Maar dat kan niet. Als we ook maar het idee hebben dat het niet genoeg helpt of onze zoon heeft er teveel last van, dan wordt het wat anders. We merken wel hoe het gaat.