ervaringen relatietherapie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Roema, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die met hun (in geval van dit forum hun ex) partner in relatietherapie zijn gegaan en wat daar de aanleiding van was en wat daar uiteindelijk uit is gekomen.
    x

2. Dane82

Dane82 Lid

3 mrt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roema,

Mijn ex en ik hebben relatietherapie gehad. Sinds ons zoontje is geboren is de relatie bergafwaarts gegaan. Het hele gebeuren benauwde hem. Toen ons kindje 6 maanden was wilde hij er definietief een punt achter zetten maar ik kon dat niet accepteren en wilde er alles aan doen om de relatie te redden! Dit heeft helaas maar voor korte duur "geholpen" want uiteindelijk (2 maanden later) heeft hij toch zijn spullen gepakt en is hij vertrokken... Een flinke klap maar ik heb er "vrede" mee, ik heb er voor gevochten maar je kunt een ander niet dwingen.

3. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hoi dane82,
    Erg jammer dat de therape bij jullie nie lang heeft mogen baten.
    Heftig met zo'n kleintje lijkt me. Al helpt het wellicht dat je vrede hebt met de situatie.
    Mijn jongste is 10 maanden. Dus ja, liever zou ik ook gewoon een happy family zijn en een helft van een gelukkig stel.
    Maar ook ben ik het met je eens dat wat er niet (meer) in zit je er niet zomaar in krijgt.

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    hoi,

ik was hier even aan het neuzen omdat vrienden van ons op het punt van scheiden staan.

zo'n 4 jaar geleden ging het bij ons totaal niet goed. ik wou al in therapie maar mijn vriend vond het overdreven. tot het moment dat ik vreemd gegaan ben. toen wou die wel maar ik niet meer, want ik was er helemaal klaar mee.

maar toen 1 week later bleek ik zwanger. om wille van het kindje zijn we toen wel in therapie gegaan en het ging steeds beter tussen ons. ons probleem was voornamelijk respect en comunicatie.

maar bij de 20 weken echo bleek dat ons kindje een hartafwijking had. na veel praten hebben we besloten de zwangerschap af te breken.

ik was erg blij dat we in therapie zijn geweest want hierdoor konden we nu wel goed communicerenen dat heeft er voor gezorgt dat we sterker dan ooit zijn.

ik sta dus heel positief tegenover therapie. ondertussen hebben we een schat van een meid en zijn we gelukkig

als ik vragen mag, waarom heb je deze vraag hier gesteld

5. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    ik hoop voor jullie dat het zo goed zal gaan. het nadeel veel scheiden als je kinderen hebt is dat je toch nog met elkaar om zult moeten gaan.

hoe jij over je ex vriend denk is een beetje het zelfde als hoe ik toen tegen mijn vriend aan keek, alleen ging hij niet vreemd.
    9 van de 10 keer is het gewoon comunicatie. op de juiste manier aangeven wat jij wilt en hij moet daar dan weer goed op reageren. want jij kunt wel heel hard je best doen, maar als jij dat doet op eenmanier die bij hem niet aan komt dan is dat verspilde energie

ik wens je veel sterkte in deze tijd

Deel Deze Pagina