aankomen door hormonen... zucht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lillyenco, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey meiden,

ik ben 1,5 jaar geleden flink afgevallen met sonja B. 22 kg in totaal!
    Helemaal trots gingen wij toen op vakantie en ik ging in bikini.
    Ik heb daar in zee nog staan huilen omdat ik nogsteeds niet die platte buik had die ik wou ( zit niet in de familie)...

Ik moest van mijn man na de vakantie stoppen met lijnen, gewoon omdat ik doorsloeg. Een vriendin van mij begon ook door te slaan, en trokken elkaar steeds meer in de richting van anorexia.
    Elke kcal gingen we tellen, sonja b schrijft gemiddeld 900 kcal per dag voor ( je ik weet het een crash dieet) en wij gingen op een gegeven moment steeds meer eten op een dag schrappen en steeds meer bewegen. Heb dit eerlijk tegen mijn man gezegt en hij heeft gelijk gezegd dat ik moest stoppen. Na veel huilen heb ik gelukkig geholpen.

Vlak daarna ging ik de medische molen in. Met clomid kwam ik weinig aan... daaarna een paar maanden vol met stress, ik eet/at bijna niks.. en toch kwam ik aan ( reserve stand na het dieet waarschijnlijk)

Nu ging ik pas geleden weer de medische molen in. Ik spuit puregon wat velen van jullie weten.... en sinds deze week kom ik een kg per dag aan!!!

Ik eet over de dag verspreid: 1 kom yoghurt ( smiddags of s avonds), 2 boterhammen met licht beleg en gewoon avond eten. Als tussendoortje eet ik ontbijtkoek/fruit of een liga.

Meiden ik vind hierdoor de hele mmm niet meer leuk.. ik wil er niet 100+ kg uitkomen.

Bewegen doe ik genoeg, we hebben een hondje en ik loop smiddags een uur met hem en s avonds nog een keer een uur.

Ik ben radeloos... :(

Nu is mijn vraag aan jullie hoeveel zijn/komen jullie aan door hormonen?

2. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    oww wendy...wat klote zeg...heb zelf nog geen ervaringen met hormonen (eerst tese nog afwachten)...maar ik ben ook heel erg bang om er van aan te komen...en kan me zo goed voorstellen hoe verrot dat is en voelt!!!

Hopelijk komen er veel postieve reacties van mensen dat of de kilo's er niet aankomen (daar hoop ik op;) en dat de kilo's er na de hormonen zo weer afvliegen (hoop ik voor jou op!!!)

sterkte!!!

liefs

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik was voorheen 65 kilo en nu 67,5 kilo, dus na 1 maand hormonen 2,5 kilo zwaarder.. maar moet zeggen dat dat misschien ook komt omdat ik niet meer zoveel sport als voorheen (zere eierstokken door de stimulatie, opgezette buik en emmy die ik niet wil los springen tijdens de lessen)..

Nu sport ik nog steeds niet omdat ik me niet lekker voel omdat mijn ongi niet op gang wil komen..

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat vervelend voor je!
    Misschien kun je eens informeren naar een dietiste die ervaring heeft met vrouwen die deze behandelingen ondergaan?

Ik ben zelf in de tijd dat ik hormonen gebruikte 7 kg aangekomen en die 7 kg ook in diezelfde periode weer kwijtgeraakt.
    Bij mij had het meer te maken met emotie eten.

Ook zou ik dit zeker met je behandelend arts bespreken, want wat je beschrijft over een kg per dag vind ik wel erg extreem!
    Kan overigens ook vocht zijn. Ik hield ook vocht vast bij hoge doseringen Gonal-F.

Succes en sterkte ermee!

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja dat zou een optie zijn, ben ik ook van plan, morgen moet ik weer naar t ziekenhuis namelijk.

Ja een kg per dag pfff... die 100 komt wel steeds dichterbij en dat wil ik verdorie niet!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je werkelijk een kilo per dag aankomt, dan moet je aan de bel trekken. Dan kun je namelijk een extreme reactie op de hormonen hebben, zoals overstimulatie. Dit kan best gevaarlijk zijn, dus het ziekenhuis bellen!

Ik was 6 jaar geleden ook 22 kg afgevallen, daarna twee jaar Clomid gebruikt en vervolgens vier jaar hormonen gespoten, IUI-behandelingen en IVF/ICSI gedaan, twee zwangerschappen. Alle kilo's er weer aan... Ik ben nu weer bezig met afvallen en dat lukt gelukkig redelijk goed.

Verder zou ik gewoon gezond blijven eten en blijven bewegen. Want als je ook nog eens gaat snoepen, dan vliegen de kilo's er helemaal aan.

Succes!

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik heb ze al gebeld en ze zeiden me gewoon morgen te komen.
    Snoepen doe ik niet/ heb ik niet in huis.

Wat doe jij om af te vallen?

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    1 kg per dag kan zeker overstimulatie als reden hebben.....ff goed in de gaten houden of jen og andere klachten hebt die bij overstimulatie passen en idd ff aan de bel trekken als je het niet vertrouwd.

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Wat vervelend voor je.

Ik ben door de Clomid ook ongeveer 5 kg aangekomen, terwijl ik hetzelfde als voorheen at en ook gewoon sportte. Volgens mijn fa kan het een bijwerking zijn , maar zoveel als jij momenteel aankomt, lijkt me toch echt te veel. Ben benieuwd wat ze hierover dan ook in het zh zeggen.

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    volgens mijn Fa niet.. maar ik hoor meer verhalen... :(
    ben ook erg benieuwt!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wendy Ik eet zo gezond mogelijk en niet snoepen. Ik was bezig met SB, maar ik geef er steeds meer mijn eigen draai aan. Verder sta ik zes avonden in de week een uur op de Wii-Fit (steppen, joggen, boksen). Ik ben nu bijna 13 kg kwijt, ik wil nog 11 kg afvallen.

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    netjes! Ik ga juist niet meer aan SB... ik sloeg daardoor helemaal door, andere kant op....
    Ik loop iedere dag een uur met de hond, dus daar kan het niet aan liggen...

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Raar dat de artsen elkaar wat dat betreft tegenspreken, heb ik ook al meer gehoord. De mijne zei dat door de veranderingen in je hormoonhuishouding je meer vocht ging vasthouden en buiten dat ook wat gewichtstoename kon krijgen.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Stoppen met de pil--> Kilo's erbij :x
    Beginnen met hormonen-->Kilo's erbij :x
    Afgelopen September gestopt met roken--> Kilo's erbij :x

Totaal over 3 jaar 15 kilo zwaarder.
    Ja jammer hoor.
    Ik heb t al zwaar zat, dus afvallen gaat toch niet lukken bij mij.
    En ik vind stoppen met roken belangrijker dan afvallen op t moment.

Ik denk maar zo:'' Als de beeb er is kan ik er echt aan gaan werken, dan ben ik weer in mn hoofd rustig, en kan ik aan mn lichaam gaan werken''
    En wie weet gaat t met BV wel HEEL ERG snel eraf bij mij.
    Zou mooi zijn..... ;)

Eerst mn doel bereiken, en dan ga ik wel weer ertegen aan.
    Nu geen zin in eerlijk gezegd.

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje wat naar zeg, kan me voorstellen dat het ontzettend frustrerend is. Het is al zo'n onzekere periode en dan voel je je ook nog eens niet prettig in je eigen lichaam!

Als ik zo jullie verhalen zo lees, dan houd ik mijn hart vast.
    Vier jaar geleden ben ik 15 kilo afgevallen met SB. In de daaropvolgende jaren schommelde ik tussen de 68 en 73 kilo, maar kwam er nooit onder of boven en kon eten wat ik wilde.Een half jaar geleden ben ik ivm. onze kinderwens gestopt met mijn medicatie en in 4 maanden tijd woog ik 86 kilo! Inmiddels ben ik er 4 kwijt, maar daar blijft het bij, meer krijg ik er niet vanaf, ook erg frustrerend! Ik sport ongeveer 6 uur in de week, maar word gewoon niet slanker. Ik heb me er voor nu maar bij neergelegd, als ik straks aan de hormonen moet kan ik er toch ook niets aan doen. Ik hoop dat het zwanger worden mag lukken, dan kan ik daarna weer aan de medicijnen en hoop ik dat ik mijn oude broeken na een tijdje weer pas!

Ik ben niet dik hoor, maar wel een stuk flinker dan voorheen en daar baal ik van. Ik weeg 5 kilo te veel voor mijn lengte en een gezond bmi. Veel mensen vinden me er nu juist goed uitzien, terwijl niemand wat zei toen ik zoveel was afgevallen!

Sterkte ermee en hopelijk ben je de kilo's binnenkort weer kwijt. Of krijg je er juist nog veel meer, maar dan door een klein beebje in je buik! ;)

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik hoop het ook, eerst maar een beebje in mijn buik!
    Ik denk dat lijnen niet veel zin heeft aangezien ik vrijdag mijn fm3 krijg... hopelijk is er nu wel iets gegroeid en wordt ik volgende week geinsemineerd... en dan mag je natuurlijk in je wachtweken niet lijnen.. zucht..

Ik probeer wel zoveel mogelijk naar buiten te gaan met de hond, zodat ik wel lekker veel beweging krijg.
    Ik ben ook niet dik, ook flink...maar wil niet dik worden ( alleen als er een beebje in mijn buik zit!)

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis,

Ik weet hoe je je voelt. Ik was sinds we begonnen met zwanger worden in de zomer van 2008 langzaam aan 9 kilo zwaarder aangekomen, omdat ik niet meer zo op mn gewicht lette. Toen het allemaal wel heel erg lang begon te duren ben ik in een half jaar tijd met veel pijn en moeite 10 kilo kwijtgeraakt. Mn vetjes herinnerde me alleen maar aan mn onvervulde kinderwens en ik werd er erg verdrietig van. Echter ik was lang niet zo happy met mn dunne(re - nog steeds niet ecth dun ;)) lijf dan ik van te voren had gedacht. Toen begon het grote spuit en slik festijn (puregon, pregnyl, utro en prednison), waardoor ik in 8 maanden tijd de volledige 10 kilo plus nog 2 kilo extra ben aangekomen. Bij mij kwam dit met name doordat ik veel meer eetlust kreeg en door dat ik door alle emoties vaak niet de discipline had om mezelf dingen te ontzeggen.

Hoe vervelend het ook is ik zou me er nu niet al te druk om proberen te maken en je toch vooral richten op je allerbelangrijkste doel! Snel en veel afvallen is nu gewoon geen goed idee, afgezien van het feit dat het met die hormonsters toch niet lukt. Misschien kun je nu het weer mooier wordt nog wat meer gaan bewegen? Lekker lopen of fietsen in het zonnetje ofzo. En als het zo door blijft gaan toch even contact opnemen met je arts. Wie weet werkt je schildklier door al het gedoe niet optimaal (bij mij ook het geval) of is er een andere medische reden.

Dikke knuf en ik hoop dat je heel snel met een goed doel mag aankomen!!!

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    oh wat een ramp he dat aankomen van de hormonen.

Hier nog één hoor pfff, ik gebruik al 2 jaar hormonen, eerst clomid en toen al die injecties en ben ondertussen 20 kilo zwaarder :(

EN niet zwanger raken EN een vreselijk zwaar lijf krijgen, ik kan alleen maar huilen

19. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik herken het.....moest afvallen om te starten met spuiten....was namelijk veel bijgekomen door 18 mnd clomid....
    ben met SB 37 kilo afgevallen in 6-7 maanden, en mocht beginnen met spuiten....joepie....
    gelukkig ook meteen zwanger, MAAR in de zwangerschap weer 28 kilo bijgekomen, en ze zitten er nu nog steeds aan!

ik ben super blij met mijn 2 MMM-mannekes, maar nu moet ik echt aan mijn lijf gaan werken, ik weet nu dat ik er leuk uit kan zien na dat afvallen, alleen heb ik nog niet de schop onder mijn kont gehad van mezelf om weer te beginnen....

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hey luuske, je bent bevallen zie ik gefeliciteerd!!!

ohh ik wordt er zo moedeloos van en t stomme is... de eitjes groeien niet..

rechts zaten er toch echt een paar (4) van 10mm wat ik zo inschat... link waren het er 2 van dezelfde grote... en ze meette mijn baarmoederslijm op die was 6 zei ze.. maar ze kon het niet goed zien.... vorige keer was het 7.... zucht..

Wat een k*t ziekenhuis...

Deel Deze Pagina