Ik vroeg me af waarom en wanneer je rijstebloem aan de fles toevoegd. Onze dochter is 3,5 maand oud en krijgt nu 5 flesjes waarvan de eerste van 200 ml meestal op gaat en de rest ongeveer 170/180 ml drinkt. Ook slaapt ze de nacht goed door. Wat is dan de reden om rijstebloem te gaan geven?? Groetjes,
niet, athans ik zou het dan niet doen, wij zijn er mee begonnen toen ons zoontje bijna 4 maanden was, hij dron 5 flessen van 200 bijna altijd leeg, maar kwam soms ook nog voor fles 6, dron gemiddeld 1100 cc op een dag, dat was te veel dus toen met reistebloem begonnen, en nu zit ie tussen de 4 en 5 flessen in,
Er is geen reden voor jou om het doen. Ik heb het wel gedaan maar mijn zoontje dronk toen al de forte voeding. en de max 1 liter voeding dus ben toen gestart met rijstbloem bij de avondfles anders kwam hij ook snachts nog voor een voeding.
Eens, mijn dochtertje dronk tot 5 maanden 5 flessen per dag en daarna 4 met wat bijvoeding. Daar had ze voldoende aan dus heb ik haar nooit rijstebloem gegeven. Mijn zoontje nu zit al een aantal weken op 4 flessen en werd vorige week opeens steevast om 5.00 uur wakker. We zijn nu dus een aantal dagen gestart met 2,5e schep rijstebloem door zijn laatste fles om 19.30 uur en nu slaapt hij weer door. Het ene kindje heeft er dus wel behoefte aan en de ander niet.