5 flessen en opvolgmelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suusjeuh, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoi meiden,

Ons meisje is inmiddels alweer ruim 6 maanden en we zijn begonnen met bijvoeding. Nu drinkt ze nogsteeds 5 flessen van 180+6. Ze heeft een periode 4 flessen gedronken maar werd toen na een paar dagen toch weer 's nachts wakker voor een voeding. Ik ben haar toen toch weer om 22.30 een fles gaan geven en die gaat compleet op. Eerst sliep ze dan altijd maar steeds vaker is ze 's avonds nog wakker en flink druk. Daarna meld ze zich vaak tegen 6-7 uur weer, drinkt die fles leeg en slaapt soms nog verder. Ik kan dus wel stellen dat ze nog wel behoefte heeft aan 5 flessen.

Bijvoeding is nog bijvoeding, ze eet 's avonds 1 a 2 eetlepels als het goed gaat, anders een paar hapjes. En 's ochtends 1 a 2 lepels fruit. Meer nog niet, we zijn pas 2 of 3 weken bezig ( En ik vind het al flink goed gaan! )

We gebruiken nu nog friso pep 1, ivm koemelkeiwitallergie. Inmiddels mag ze natuurlijk naar pep 2 maar daar drinkt ze nog een fles teveel voor. Wat is nu wijsheid? Ze neemt misschien wel genoegen met 5 flessen van 150+5, dan zit ze op de 25 schepjes. Maar een nacht van 19.00-07.00 zit er nog niet in bij haar omdat ze een enorm slechte slaper is en vaak pas echt bij de avondfles in slaap valt. Ze is dus vaak heel de avond wakker tot 22.00 ongeveer. Die fles heb ik dus nog echt nodig!

Extra info; Ze is gok ik ruim 9 kilo, 70 cm.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Wat is je schema?
    Misschien kan ze overdag iets langer tussen de flessen laten waardoor je met de laatste fles (van 4) wat later uit komt?
    Mart komt om 0830 en als ik dan om de 4 uur aan zou houden kom ik om 20.30 uit met de 4de fles. Hij krijgt er 5 dus ik geef overdag om de 3.5 uur ongeveer..

En nr2 vult ook meer he als het goed is dus misschien laat ze dan wat langer tussen de flessen. Bijvoeding wordt natuurlijk ook langzaam meer..

Misschien kan je naar zo'n schema ongeveer?

0700 (180/6)
    ergens tussendoor fruit
    11.30 (180/6)
    15.30 (180/6)
    17.30 groenten
    20.00 (180/6)

noem maar wat hoor maar dan kom je dus wat later uit met de laatste fles en misschien red ze dat wel? Ik weet niet of dit werkt hoor maar zo zou ik het proberen..

En misschien als ze 's avonds laat wil een erg verdunde fles geven? Dat je ergens overdag een kleiner flesje geeft en dan 's avonds bijv 1 of 2 schepjes met meer water?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik heb geen schema ;) ze word wakker tussen 6 en 8.30 en drinkt dus tussen 10 en 13.30 de 2e fles. Volledig op verzoek dus ;) de 4e fles komt meestal tussen 18.00 - 20.00 uit. Er zijn inderdaad weleens dagen dat ze er maar 4 drinkt, maar meestal toch echt 5.

Het zou wel fijn zijn de 4e fles rond 20.30 te geven maar zoals het er nu naar uit ziet gaat ze dan nog lang niet slapen en vaak slaapt ze pas echt in bij de laatste fles, dus lastig lastig...

4. adi

adi Niet meer actief

Kun je dan de 4de fles niet rustig afbouwen?
    Geef je die nu vlak na haar avondeten of zo?

Dat je zeg maar tussen het avondeten en de laatste fles van 22uur geen fles meer geeft? Maar binnenkort een klein beetje yoghurt, een broodkorstje om te sabbelen, dat soort dingen?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dus ondanks dat op deze leeftijd bijvoeding geen melkfles hoort te vervangen, toch een fles vervangen?

Ze drinkt nu vaak rond 15.00 en dan weer rond 18.00 of wat later inderdaad, maar ze eet nog maar zo weinig dat ze het volgens mij echt nog niet op bijvoeding gaat trekken van 15.00 - 21.00-22.00 uur? Yoghurt kan helaas niet ivm KMA anders had je daar lekker een buikje mee kunnen vullen. Ik ga toch maar proberen langzaam aan de flessen aan te passen naar 4 flessen, en dan toch ook opvolgmelk bestellen bij de apotheek.

6. adi

adi Niet meer actief

Het gaat niet om de bijvoeding, maar om opvolgmelk.
    Opvolgmelk heeft nou eenmaal een ander max per dag.

Je kunt er ook voor kiezen om langer door te gaan met nr 1 voeding en dan gewoon 5 flessen blijven geven.
    Langzamerhand overdag een beetje sturen dat ze de bijvoeding gaat opbouwen zodat je op natuurlijke manier die 5de fles eraf krijgt. En daarna pas overstappen op nr2 voeding.

Of je verdeelt de 800cc over de 5 flessen, waarbij je overdag wat minder geeft, zodat ze wat meer honger krijgt voor de bijvoeding, en 's avonds wel een flesje van 200cc.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    het is alsof ik mijn eigen verhaal lees..
    ik ben ook weer op 5 flessen (na 3 gebroken nachten). Nu nog wordt ze om 500/600 wakker om te eten.
    ik ga nu idd proberen om als eerste de 4e fles te laten vervallen en dan pas over te gaan op nr 2 voeding.
    Ze zit met nr 1 al over de "max"

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    20.30 meisje in slaap, wat een uitzondering! 22.40 meisje wakker: mama, je vergeet mn fles toch niet? Haha, toch maar 150+5 gaan geven denk ik!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven nog een poosje om 18.00 warme hap met yoghurt. Dan ging hij naar bed mo 19.00 en om 22.00 kreeg hij nog een laatste fles. Zo kwamen wij naar de 4 flessen..

Maar hij at zijn bijvoeding wel erg goed. Weet niet of jou kleintje daarin zou trappen bij het slapengaan..

Deel Deze Pagina