Ervaringen rondom 2e kindje

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door MevrouwtjeC, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwtjeC

    30 apr 2014
    16
    1
    3
    huismama
    Overijssel
    Afgelopen oktober is ons zoontje geboren. Nu zouden we graag een tweede erbij willen (niet per direct), maar de wens is er wel.

    Als jullie een tweede hebben of willen, hebben jullie toen gekozen voor weinig tijd er tussen of juist niet? Ben erg benieuwd, ook vooral de ervaringen ermee. ;)
     
  2. leutjj

    leutjj Niet meer actief

    Wij willen weer beginnen als onze dochter ongeveer 18 maand is, zodat al de tweede er komt ze zelfstandig ook wat kan doen.
    We willen liefst niet meer dan drie jaar er tussen hebben.
    Nu nog lekker alle aandacht aan de kleine meid!
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Niet helemaal bewust gekozen, maar onze kindjes zullen straks 10/11 maanden schelen. Wilden sowieso wel weinig tijd er tussen. Maar dachten zelf meer te beginnen als N. bijna een jaar oud was.
     
  4. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    In eerste instantie was het plan te wachten tot onze dochter een jaar of 3 zou zijn.
    Maar toen ze 10 maanden oud was zei mijn man opeens : en wanneer gaan wij voor een tweede?

    Toen vond ik het nog te vroeg, maar toen ze 13 maanden was zijn we er weer voor gegaan.
    En ik ben blij dat we al begonnen zijn want het kan zomaar een tijd duren..
     
  5. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Toen de oudste 8 maand was ik weer gepland zwangermaar kreeg bij 7 weken een miskraam, na de miskraam meteen weer zwanger, onze zoon was toen 10 maanden, er zit nu precies 18 maanden tussen ( dochter maandje t vroeg geboren )

    Ik zou het zo weer gedaan hebben, maar dat ligt misschien aan hoe ze met elkaar omgingen/gaan.ze zijn echt vriendjes,

    Een derde wouden we niet, pas toen de jongste 2,5 was hadden we zoiets van...hmm misschien.... En in december zoiets van JA in februari had ik mijn positieve test en in oktober is ze geboren, ook dit verschil qua leeftijd tussen de kinderen vind ik wat hebben,het is heel leuk om te zien hoe mama eigenlijk maar weinig hoeft, de andere twee hangen steeds boven haar om haar te vermaken en als ze een kik geeft zijn die twee er sneller bij als mama om haar weer te Laten lachen
     
  6. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij zijn na de eerste verjaardag voor een 2e gegaan toen het raak was was onze dochter 15 maanden. Uitgerekend op 2e verjaardag van mijn oudste. Jongste kwam alleen 10 weken te vroeg.... dus oudste was nog net geen 22 maanden toen ze kwam. Onze periode is niet te vergelijken maar ik vind het leeftijdsverschil leuk zo. Voor zover je het kan bepalen of mag zeggen wilden wij er ook niet meer dan 3 jaar tussen.
     

Deel Deze Pagina