Een paar dagen geleden dacht ik dat de bevalling begonnen was en kreeg ik een soort paniekaanval Geen idee hoe het komt maar ik ben opeens doodsbang voor mijn 3e bevalling. Heb 2 relatief makkelijke, snelle, probleemloze bevallingen gehad dus daar ligt het ook niet aan. Ik ben gewoon bang dat het deze keer tegen gaat vallen, dat het opeens lang gaat duren ofzo... (Vorige keren 4 en ruim 2 uur totaal). Of dat ik de pijn niet goed kan handelen. En dan alleen de weeën, tegen de uitdrijving zie ik dan weer niet op. Herkent iemand dit? En hoe vaak komt het voor dat een 3e bevalling echt moeizamer gaat?
ik herken het , maar ik heb wel 1x een spoed keizersnede gehad en over mn 2e ruim 15uur gedaan met rugweeen zonder verdoving. nu ben ik vooral bang dat ik de baby er niet uitkrijg. ivm groot formaat. daarom krijg ik als ik niet spontaan beval met 39 weken een keizersnede
Ik heb ook 2 geweldige bevallingen gehad. 1 totaal 7 uur. 2e was er in 2 uur. Ik debk nu ook, beter kan het niet worden dus zal wel een tegenvaller worden. Begin hem ook een beetje te knijpen. Ik zie juist heel erg op tegen de uitdrijving. Bang om heel erg uit te scheuren. Hoewel ik de vorige x alleen een schaafwond had. Over paar weken weet ik het.....:-s
Ben 'blij' dat ik niet de enige ben... Bijoux wordt het kindje zo groot geschat? Wel fijn dat ze je serieus nemen en je evt een ks krijgt! Janneke, hetzelfde als bij mij dus eigenlijk. Heb het vandaag aan mijn vk voorgelegd en die zegt dat het haast nooit gebeurd dat een 3e moeilijker gaat. Dus misschien moeten we ons maar aan dat idee vasthouden... Of doe jij de ontsluitingsweeen 2x doe ik de uitdrijving 2x haha.
Hier ook wel een beetje angst. De eerste is niet helemaal goed gegaan. Veel bloed verloren en die angst heb ik nu weer. Bij de tweede was het heel weinig, dus het kan ook anders. Het uitscheuren zie ik ook wel tegenop. Een keer een knip en een keer een scheur. Wat erna komt met die kraambloeding en die eerste ontlasting zie ik ook als een berg tegen op. We doen het voor iets moois en kunnen het de derde keer ook echt wel.
Ik 2x de weeen. Prima! Die vind ik geen pijn doen, lekker ontspannen. Ook de persweeen zijn prima te doen, alleen ben bang dat io t hard pers en t fout gaat. Goed naar de vk luisteren, vorige x ging t ook goed. Mijn vk zei juist als de 2e heel makkelijk gaat, valt de 3e vaak tegen. Ben ook benieuwd hoeveel ontsluiting ik al heb, alles voelt al zo week en laag. Ik ben ook heel erg bang dat ik te laat ga zijn met bellen omdat ik weeen geen pijn vind doen. Toen ik ze bij nr 2 begon te voelen was hij er binnen een half uur.
Ik zie er ook tegenop. Ik had een relatief makkelijke tweede bevalling. Dus het kan nu alleen maar tegenvallen idd. Mijn vk zei ook dat de tweede bevalling meer zegt over hoe volgende bevallingen gaan, maar ik moet het eerst zien hihi! Ik zie ook het meest op tegen de weeën. Als ik mag persen ben ik er gelukkig bijna
ja hij woog met 32 weken al 3kg.. (normaal is dan 2kg) ze gaan uit van 200gram aankomen per week nog... en ik blijk zwangerschapssuiker te hebben... dubbelop dus!
Soms ben ik blij dat dit voor mij de eerste keer is, want ik stap er natuurlijk lekker onwetend in Maar om je toch even een hart onder de riem te steken... Voor mijn moeder waren de derde en vierde bevalling het "makkelijkst".
Dank jullie Ze zal er toch uit moeten... Ik ben vooral 's nachts in bed bang dat het gaat beginnen. Overdag denk ik: laat maar komen! Haha stom he! Bij de eerste en tweede ben ik geen seconde bang geweest.
Flutterby, dat herken ik heel goed. Overdag mag het komen, maar als je midden in de nacht moet plassen en een kramp voelt denk je nee nog niet nu. We hebben er al twee dus die derde komt er ook echt wel.
hier bij de derde bevalling heel makkelijk gegaan wel weeenstorm gehad maar van het begin tot het einde er 3.5 uurtjes overgedaan dus vond het wel te doen succes dames jullie kunnen het
Ik ben bang voor mijn tweede bevalling, maar om dezelfde reden als dat jij bang bent voor je derde... Mijn eerste bevalling ging gewoon héél makkelijk, heel snel, zonder complicaties. Dus bij de tweede denk ik: - óf het gaat nóg sneller, en ik weet niet of ik dat wel kan aankan, - óf het gaat helemaal niet snel, en dan komt het vast omdat de baby verkeerd ligt, een te groot hoofd heeft, ... bedenk het maar. Niet rationeel, maar die angst is er wel. Ik wens jou een hele mooie, makkelijke bevalling toe!
Ik zie dat jij ook 2 boys hebt en nu een meid krijgt, leuk leuk leuk. Ik moest daar wel even aan wennen. Vond t maar niks een meid. Nu vind ik het helemaal leuk hoor!
Ja leuk inderdaad als we straks nog allemaal even ons verhaal komen doen! Zal inderdaad wel wennen zijn, een meid na twee jongens. Hier een 3e meisje, dus we weten wat ons te wachten staat, kleine kattekopjes haha :-D
Mijn derde bevalling was echt een fluitje van een cent. Ik ben bij alledrie ingeleid: Nr 1, bevallen 5 uur na het zetten van wee-opwekkers. Nr 2, bevallen in 4,5 uur na het breken van de vliezen en het zetten van wee-opwekkers. Wel een uur persweeën weg moeten zuchten, maar toen ik mocht persen was ze er ook in 5 minuutjes. Nr 3, bevallen in 1 uurtje na het breken van de vliezen en zonder wee-opwekkers. Ik heb serieus misschien maar 15 tot 20 weeën gehad voor hij er was. Succes, ik hoop dat je net zo'n makkelijke 3e bevalling hebt als ik had.
Hier ging het steeds sneller en makkelijker. Eerste zo'n 10 uur vanaf eerste wee. 4 uur vanaf echt pijnlijke weeën. Persen duurde 45 minuten. Tweede zo'n 7 uur vanaf eerste wee. 2 uur vanaf echt pijnlijke weeën. Persen duurde 15 minuten geloof ik. Derde zo'n 3 uur vanaf eerste wee. Halfuurtje vanaf echt pijnlijke weeën. Persen waren drie persweeën. Die laatste ging echt zo snel dat de vk er niet eens bij was hihi. Vooraf me trouwens ook enorm druk gemaakt na twee vlekkeloze en soepel verlopende bevallingen, maar ging dus nog weer makkelijker. Succes dames!