bij sophie had ik een kraamzorg die me niet goed beviel en heb 2 vrouwen gehad. het was ook een niet zo bekende (overigens wel goed aangeschreven). verder heb je hier in de buurt nog een hele grote, dus heel bekend. en nog een grote maar iets minder beken. de vk heeft mij die laatste aangeraden, omdat dat volgens haar degene is waarbij je zeker weet wie je bij de bevalling krijgt en niet meerdere vrouwen meemaakt. bij de grote andere kraamzorg weet je dat niet zeker. nou vind ik het wel prettig dat ik iedere dag dezelfde krijg, dus heb ik gekozen voor de minder bekende, maar wel de goede kraamzorg. dit zal ws onze laatste zwschap zijn. en nu ga ik dus twijfelen... wie herkend dit?
Hoi, Ik denk dat je bij alle kraamzorgbureau's goede en minder goede kraamhulpen hebt. Dus tja wel moeilijk hoor. Wij hadden trouwens samenzorg, dit omdat mijn buurvrouw daar werkt, zij kwam ook bij ons kramen.
Je verloskundige heeft meestal wel een goed beeld wat er aan goede kraamzorg te halen is in de buurt. Dit horen ze vaak terug bij nacontroles. Dus ik denk dat je hier best op kunt vertrouwen. Ik zou het prettiger vinden om gewoon 1 iemand te hebben al die dagen. Je kunt altijd de pech hebben dat het niet klikt of niet bevalt. Neem dan gewoon contact op met je kraamzorgbureau, dan kunnen ze kijken hoe het op te lossen is!
Ik zou je zorgen en ervaringen meenemen in je intakegesprek. Hiermee kan dan rekening mee worden gehouden, tenminste als het een beetje goed bureau is houden ze daar rekening mee. Succes
Je mag ALTIJD aangeven dat de klik er niet is!! Dat is niet erg, en zowel voor jou, je man, je kindje en de kraamhulp toch wel het meest fijne om te doen. De kraamweek is er om van te genieten dus doe dat ook maar. Je bent in die week niet de meest stabiele vrouw van de wereld dus zulke dingen kunnen behoorlijk dwars zitten. En de bureau's zijn er op berekend, die vinden het juist fijn als je eerlijk bent en jullie tot een oplossing kunnen komen, want dat is dan ook wat jij weer tegen de buurvrouw vertelt waardoor zij ook naar hetzelfde bureau gaat. Je weet nooit wie je treft en het kan alle kanten op. Ik heb vorige keer ook 2 vrouwen gehad, totaal verschillende mensen en aan alletwee leuke herinneringen maar ga nu ook voor een wat kleiner bureau waar ik goede berichten over hoor. En ik stel me in op een week lekker lui in mn bedje hangen met de kleine in een wiegje ernaast, terwijl de kraamhulp zich uit de naad gaat werken haha.
heey zonnetje ik woon ook in het noorden en was nieuwschierig over welke kraamzorg instellingen je het hebt.
ik heb al bij een kraamzorg aan gemeld! maar ik ga verhuizen! en weet begod niet waar ik nu moet zoeken, dus vraag het nog aan de vk
Bij ons werd er standaard in de kraamtijd, na ongeveer 2 a 3 dagen gebeld of het allemaal goed verliep en of je tevreden was over de hulp. Zo kon men nog wisselen van kraamhulp zonder dat je zelf actie moest ondernemen.
Hier heb ik 2 kraamhulpen gehad ivm vakantieperiode en ik heb er eigenlijk geen moeite mee gehad. De eerste was aardig en ook kundig maar had niet echt een superklik, niet dat het niet werkte want dat was ook weer niet zo. De 2e was toch wel wat spontaner ed, klikte ook beter. Wist al op de eerste dag dat de eerste er 3 dagen zou zijn en de 2e ook 3 dagen (2 dagen ziekenhuis).
bij sophie heb ik 1 vrouw gehad, die 1 keer wegging zonder het te zeggen want ik lag zo lekker te slapen... ik werd dus wakker en was alleen thuis met mn dochter van een paar dagen, die direct de fles moest hebben want het was voedtijd. en er waren meer dingen waar ik mn vraagtekens bij zet en als ik dat tegen anderen zeg, gaan de wenkbrauwen omhoog.