rust en toch harde buiken?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamaprinses, Jul 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Hallo dames,

Ik ben in de zwangerschap van mijn dochter met 21 wkn de ziektewet in moeten gaan ivm harden buiken, had ze zeker wel 10 a 15 keer per dag!

Nu ben ik ruim 16 wkn en heb al weer een paar dagen last van die harde buiken....?
    Momenteel doe ik vakantie werk 5,5 uur per dag (contract opgezegt) en merk dat ik steeds weer harde buiken krijg, zelfs als ik gewoon rustig in bed lig of zit op de stoel of lekker op de bank hang!
    Vanochtend werd ik wakker omdat ik last had van mijn buik dus ik voelde en weer zo'n harde buik!
    Ik kon gewoon voelen waar mijn baby lag!
    Dus ook op momenten dat ik rust heb krijg ik ze??!

Heb het echt super leuk nu waar ik vakantie werk doe en kan er hoogst waarschijnlijk een baan aan overhouden, dus heb niet zo heel veel zin om minder werk te gaan doen ( nu nog 4 wkn werk daar)
    of iets in die richting, want zo maak je natuurlijk niet echt een goede indruk!
    Natuurlijk wil ik wel het beste voor onze uk!!!!!

Iemand een idee hoe dit kan?

Liefs

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    Ik zit al vanaf 13 weken thuis, en heb (bed)rust, maar zelf ik krijg af en toe eens een harde buik. Geen 15 per dag ofzo, maar goed ik ben ook al iets verder dan jou.
    Ik weet niet of het 'normaal' is om met 16 weken al zoveel harde buiken te hebben, volgends mij niet..Ik zou het eens met je vk overleggen, en ander toch écht meer rusten hoor!!!

3. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,125
    2
    0
    Nee in de zwangerschap van mijn dochter zat ik meestal tussen de 10 en de 15, nu rond 5 per dag!
    Maar ik vind het zo vroeg al!!!!

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier hetzelfde verhaal (al ben ik ondertussen een stuk verder in de zwangerschap)

wrsch. heb je gewoon een gevoelige baarmoeder. Ook hier moest ik rust houden, maar omdat het toch niks minder werd, mocht ik (na een beetje zeuren) alsnog een paar halve dagen werken,

Het is idd vroeg hoor, en na die paar weken zou ik zeker rust nemen (dan moet je waarschijnlijk wel) maar ik zou wel proberen door te werken.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ben ik even benieuwd..:) Tot hoeveel weken voor de uitgerekende bevallingsdatum heb jij gewerkt dan?

Heb ook onwijs last van harde buiken.. op werk maar ook thuis als ik echt niks doe.. Dus wil eigenlijk ook niet stoppen met werken;)

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vorige zwangerschap heb ik tot 18 weken gewerkt (Volgens mij). toen werkte ik overigens fulltime. Toen heb ik met 33 weken wel in het ziekenhuis gelegen ivm voortijdige weeen. Overigens kwam beeb gewoon pas met 40 weken.

Deze keer tot 30 weken volledig (parttime/2 dgn pw) en toen mocht het echt niet meer van de verloskundige. 2 weken rust gehad en nu dus nog een paar (bijna halve) dagen. Woensdag mijn laatste dag en dan officieel verlof.

Hier maakte rust ook geen verschil, dus mocht daarom uiteindelijk weer aan de gang. Maar wel omdat ik zelf zo graag wilde en met een paar waarschuwingen. Wordt het erger of komt er regelmaat in de harde buiken, dan meteen stoppen. En gewoon luisteren naar mijn lichaam.

Share This Page