Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik iets online bestelde (en betaalde!) en dat ik later bericht kreeg dat het product niet meer voorradig was. Een tijd geleden met slofsokjes (waar ik al heel lang naar gezocht had) en vandaag met een badpak (we gaan volgende week op vakantie, was zo blij dat ik mijn favoriet eindelijk gevonden had). Hier baal ik echt van. Komt dit nu vaker voor? Ik bestel juist online omdat het mij shoptijd bespaart en omdat het soms heeeel goed uitkomt als je bijna op vakantie gaat. Dit schiet dus niet op. Heb ik gewoon pech of is dit iets wat veel vaker voorkomt?
Het komt wel vaker voor, maar het ligt ook aan de webshop. Ik vind het ook slecht hoor, dat een webshop niet altijd up to date is. Als ze echt goed lopen (de grote bekende), dan zit er meestal wel een goed systeem achter. Maar ja, ook daar kunnen fouten in sluipen.
ja ik heb een webwinkel en dan gebeurt dat ook weleens Ik geef dan bijvoorbeeld een thuis party of ik verkoop een partij dan moet ik alles aanpassen en dan kan dat veel tijd in beslag nemen
Ik heb het laatst nog gehad, cadeautje voor de verjaardag van mijn moeder. Echt zoiets wat je in de winkels niet zo gauw kan vinden. De site was niet van een groot bedrijf, maar een webwinkel van een kadoshop. Er stond bij na betaling het binnen 3-5 dagen verstuurd zou worden. Ruim op tijd besteld natuurlijk, kon het dan nog ruilen als ik het niks toch vond. na een week maar eens gebeld; het was nog niet eens bij haar aangekomen, leverancier had het nog niet geleverd. Kon nog wel een paar dagen duren. Na die paar dagen weer teruggebeld, maar nog steeds niet. De verjaardag kwam al in zicht! Gevraagd of ze mij kon terugbellen als het er was. (was al lichtelijk geïrriteerd). Heb nog een hele discussie gehad waarom ze dan een levertijd op haar site had gezet en waarom er niet stond dat het niet voorradig was, want dan had ik iets anders gekozen of ergens anders besteld. Maar ze was bot en kortaf, dat was haar probleem niet. Dat het cadeautje dan een week na mijn moeders verjaardag kwam, moest ik maar voor lief nemen en er niet zo moeilijk over doen. Uiteindelijk na 2 weken wachten maar gezegd dat ze dat cadeautje mocht houden en dat ik per direct mijn geld terug wilde. Dat deed ze die dag nog.. Heb het ook eens gehad met een aktetas voor mijn man. Kreeg veel te laat dat ding thuisbezorgd, maar het was de verkeerde kleur. Ik bellen, maar de tas in de gekozen kleur was niet voorradig, dus stuurde ze deze maar op. Op de site stond trouwens wel voorradig, maar goed. Of ik kon de tas terugsturen en ruilen op eigen kosten of ik moest genoegen nemen met deze kleur. Balen, maar mijn man had echt een nieuwe nodig voor zn werk, dus er was haast bij.
Ik had t pas ook,tenminste,mijn dochter.Ze had online Birkenstocks besteld en die bleken niet voorradig.Ze had wel binnen 2 dagen haar geld terug.
Iki heb het nu met een ring van Bouddha to bouddha. staat gewoon vooraadig op de site. Dus moest vandaag bezorgt worden. Krijg ik rond 4 uur een mail dat er iets in het systeem niet klopt en dat er daarom niks opgestuurd was. geen bericht gekregen wanneer ik de ring wel kan verwachten. Was nog niet eens mijn naam die boven aan de email stond. Marjon. Ik heet Melissa. Is dat het beide met een M begint maar verder. Ben benieuwd wanneer ik het binnen krijg.............
Slechte webshop... Maar je kunt de koop ongedaan maken. Wet kopen op afstand. De vraag is echter, wanneer je je geld terug kreeg. Bij Mediamarkt online zou ik het binnen 5 werkdagen terugkrijgen.... duurde uiteindelijk 3 weken. Was ruim 600,- voor een wasmachine.
Heb ik laatst ook gehad.. Had zelfs nog gebeld 10 min van tevoren of het bewuste product echt nog wel op voorraad was aangezien ik het op dat moment zeker wilde weten. Het ging namelijk om een bepaalde kleur die ergens bij moest matchen en wilde het eerst zeker weten voordat ik ging betalen. Dus dat mens zegt heel enthousiast ´Ja hoor, en we zullen het direct versturen etc´ Krijg ik de volgende dag aan het eind van de middag een mailtje dat het niet meer op voorraad was.. kon ze wel wat :x
Maar bedoel je dan dat je in één keer best veel spullen tegelijk kwijt bent en daarom de voorraad niet op orde hebt? Want daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar eerlijk gezegd kreeg ik vanmiddag het gevoel dat ze er spullen op laten staan om toch meer klanten te trekken... Om vervolgens even 'op hun gemakkie' te kijken of het wel voorradig is. Mijn geld was natuurlijk binnen 1 sec afgeschreven, ik mag hopen dat het ook zo snel teruggestort wordt...
ja, ik lees het al, echt veel slechte verhalen.... En Melissa, in jouw geval zou ik echt beledigd zijn en ze een reply sturen dat ze op zn minst je naam correct mogen spellen.
Ik heb het gehad met servies bij een webshop in Stadskanaal. Keurig besteld en betaald. Kreeg een week later een telefoontje dat het besteld moest worden bij hun leverancier. Ik gezegd dat het goed was, als ik het maar vòòr een bepaalde datum had ( zou etentje geven namelijk ) Vlak voor die datum nog gemaild dat ik niks ontvangen had, geen reactie. Dus op de dag zelf gebeld. Het was nog niet besteld.. Dus weer een ultimatum afgesproken. Uiteindelijk was het er na bijna 2 maanden nog niet.. Ik heb toen geeist dat ze mijn geld terug stortte. Ik vind het zo nep als mensen alles van hun leverancier op hun webshop zetten en vervolgens pas als een bestelling geplaatst wordt door een klant, gaan bestellen bij hun leverancier. Zo kan ik het ook! Ik snap dat je in deze tijd zo min mogelijk risico wilt lopen als winkelier, maar vermeld het op je webshop dat het een tijdje kan duren eer de klant het product binnen heeft. of lieg er in elkgeval niet over!
Tja, was eigenlijk nog aan het hopen dat de ring gewoon geleverd zou worden. En dat de mail fout verzonden was Maar ik geef ze tot maandag. En dan ga ik bellen. Hoop maar dat ik hem morgen heb! *fingers crossed*
Of morgenavond ff mailen.. Wat zal wel weer zo zijn dat de ring niet geleverd gaat worden! Pffffffffffff
het gaat natuurlijk niet om 10 producten het gaat dan vaak om een afname van 50 producten of meer vleden keer moest ik alle maten bijwerken en als je dan een afname heb van 500 producten