Hoe lang wachten op 1e ivf behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maagd, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi dames,

Ik stel deze vraag namens een collega die niet op dit forum zit.
    Ze moet de medische molen in om een kindje te kunnen krijgen. Nu hebben zij en haar man allerlei onderzoeken al gehad en conclusie is dat ze voor icsi moeten gaan. Hoe lang is de wachttijd dat er begonnen kan worden? Het ziekenhuis kon daar niets concreets over zeggen.

Dus de onderzoeken zijn nu gereed, besluit is genomen dat ze voor icsi gaan wanneer kan ze dan voor een 1e poging gaan? Hoe lang duurt dat nog vanaf nu?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat verschilt enorm per ziekenhuis.

Wij gingen in januari voor het eerst heen en hoorden eigenlijk in februari al dat we icsi moesten doen. Toch moesten we 3 maand later opnieuw onderzoek doen. Dus dat is mei. Daaruit kwam weer icsi. Uiteindelijk ben ik 3 augustus begonnen met de eerste poging. Ze hadden toen een wachttijd van 8 weken ongeveer.

De keer daarna kon ik een rust maand wachten dus 4 weken en toen weer beginnen.

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik kreeg in september de uitslag dat ik voor icsi in aanmerking kwam, ik kon meteen beginnen als ik wou. Toch nog even uitgesteld en in December een nieuwe afspraak, ben nu bezig met het traject.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het verschilt per ziekenhuis. Wij kwamen na alle benodigde onderzoeken op de wachtlijst, die ongeveer zes maanden was. Ook tussen de behandelingen door moesten we maanden wachten. Maar anderen kunnen vrij snel beginnen. Dus ze moet echt in haar eigen ziekenhuis vragen hoe het zit. Succes voor je collega!

5. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Zie handtekening

6. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Sunshine: Jij hebt ook een lange weg bewandeld, hopelijk is het snel raak ! Succes :)

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het kan allemaal binnen 1 maand geregeld zijn maar kan ook nog 4 maanden duren, verschilt heel erg per ziekenhuis!

8. Annoniem2015

Annoniem2015 Actief lid

26 dec 2015
    112
    4
    18
    Ik sluit me aan bij bovenstaande! Het scheelt inderdaad per ziekenhuis. Hier mochten we gelijk starten nadat alles was onderzocht. Kan ook komen doordat we al een dochtertje uit een eerdere ivf poging hadden. Dus dan is de weg denk ik sowieso korter. Succes voor je vriendin!! Hopelijk brengt de mmm haar wat ze zo graag wil!!

Deel Deze Pagina