Hotel Spanje met puber: ervaringen gevraagd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miss T, 20 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn man en ik overwegen om deze zomer met onze puberdochter naar Spanje te gaan. Nu heb ik een relatief betaalbaar hotel gezien (halfpension), maar bij een hotel ontbreekt natuurlijk een sportveld e.d. waar de pubers samen gaan hangen. Mijn vraag is: heeft iemand ervaring - zowel positief als negatief - met een vakantie in een drukke badplaats, met een tiener, in een hotel? Het is wel gewoon in het hoogseizoen en we zullen naast dagen op het strand/bij het (kleine) zwembad ook dagjes uit gaan.
    We slapen dan wel 10 dagen in 1 kamer.

Go or no go?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Mijn eerste reactie: als er maar goeie wifi is :roflmao:.
    Maar met zn allen op één kamer? Geen eigen slaapkamers bedoel je? Persoonlijk zou ik het niks vinden, 10 dagen lang. Ook wel afhankelijk van leeftijd dochter trouwens.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou eerder problemen hebben met die ene kamer.
    Bij mij is dochter nogal gesteld op haar privacy en ze slaapt lang uit.

Hotel heb ik alleen ervaring met een lang weekend midden in steden, zodat ze er eigenlijk slaapt of even een uurtje uitrust overdag. Met een echte vakantie of in combi met een puber heb ik geen ervaring.
    Ik weet niet of pubers in een hotel elkaar opzoeken? Anders zou ik denken bij het zwembad dat ze elkaar tegen komen.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Ik zou ook vallen over die 1 kamer.

Vroeger als puber met mijn ouders naar een half pension appart/ hotel geweest.
    Wij waren blij met het zwembad maar hadden niet de behoefte om andere op te zoeken.

Wij hadden het ontbijt er bij zitten en avond eten.

Er waren wel dingen toe doen op het complex maar daar zijn we 1 keer geweest.

Hoe oud is je dochter?

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    M'n dochter is 13 jaar. Ze is enig kind. Het hotel dat ik gezien heb, is op meerdere fronten gunstiger dan de campings. Op loopafstand van zee en aan een boulevard; centraal gelegen voor uitstapjes.

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Hoe is ze? Op jullie gericht of zoekt ze graag contact met leeftijdsgenootjes? Zou ze 10 dagen met jullie prima vinden of mist ze dan leeftijdsgenootjes? En heeft ze veel behoefte aan privacy of niet?

Als ik kijk hoe verschillend mijn kinderen zijn: de ene vindt privacy belangrijk en de ander zou 10 dagen met zijn ouders zonder vrienden niet trekken. Kortom dochter zou het nog wel leuk vinden, zoon niet. Wij zouden meer last hebben van haar sloddervos/ritme/ boze buien maar zoon zou echt chagrijnig worden.

Miss T vindt dit leuk.
  7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Uiteindelijk hebben we toch geboekt. Zelf vond ze het niet erg. We hebben een ruime kamer geboekt; bijna net zo ruim als een stacaravan. We verwachten toch maar weinig tijd daar door te brengen.

Deel Deze Pagina