hoi, pas geleden heb ik de taart voor mijn zoontje gemaakt (mijn eerste grote), ik heb hem vervolgens in plastic zak gedaan (zoveel mogelijk lucht er uit gezogen) en dichtgeknoopt in de vriezer gedaan. Maar nu effe een paar vraagjes: Ik wou er eigenlijk nog wat versieringen opmaken (had toen de goeie uitstekers nog niet), kan ik dat ook nog doen als hij bevroren is? (dus versieringen maken, taart uit vriezer erop plakken en dan weer terug, of kan dit niet?) nu heb ik van de week toch ook maar een taartdoos van curver gekocht. kan ik de taart nu ook uit de zak halen en in de doos doen en dan in de vriezer? of is dat niet verstandig. en als ik hem dadelijk laat ontdooien, dus een dag voor de verjaardag, hoe moet ik dat dan doen? dus of in de zak laten in de koelkast , of uit de zak in de koelkast, of uit de zak in de doos in de koelkast?? sorry voor mijn vele vragen, maar ben er redelijk nieuw in bedankt alvast
Deco: ja hoor.maar kan ook als je hem ontdooit. Gewoon in zak laten zitten. Ontdooien in kartonnen doos of 'bloot', iig in de koelkast. (sorry,kort,zit op de telefoon)
oke, fijn! aangezien ik de dag van te voren moet werken....komt het me beter uit om dit van de week te doen thnx voor de tips.
ik zou hem wel zo min mogelijk tussendoor uit de vriezer halen, taart gaat erg snel zweten bij ontdooien, marsepein is dan heel zacht en nat. Extra decoratie zou ik pas op het laatste moment doen. En een plastic taartdoos werkt volgens mij nooit goed met marsepeinen taarten. Het gaat met deksel erop namelijk erg snel zweten waardoor de marsepein zal gaan smelten.