Wij wonen samen en hebben een samenlevingscontract, maar willen nu toch eens een testament gaan regelen ivm de kids en erfenis. Wat hebben jullie hierin geregeld eigenlijk?
Bij wie onze dochter terecht komt wanneer wij komen te overlijden.Ook hebben we hierin laten opnemen dat mocht ze ooit trouwen en wij komen te overlijden haar man geen aanspraak kan maken op de erfenis.
Dat laatste vind ik ook een goeie! Volgens mij hebben mijn ouders ook zoiets gedaan. Tja, bij wie ze terechtkomen, ik weet het gewoon niet, vind het nogal wat om zoiets zwaars aan iemand te vragen eigenlijk.
Wij hebben erin laten zetten wie de voogd wordt over onze dochter, maar ook vooral wie we niet willen. Dus dat bepaalde mensen niet voogd kunnen worden. Ook geregeld dat de voogd geld mag gebruiken voor onze dochter, bv voor opleiding enz. Staat ook een gedeelte vast voor als dochter 18 wordt en daar wordt niks mee gedaan, is echt voor haar. Geregeld als een van ons overlijd dat de ander nog maar met de helft van de hypotheek over blijft en dus in het huis kan blijvenen wonen met dochter.