Onze zoon wordt de laatste 2 maanden steeds wakker 's nachts. Het begon met een paar keer per nacht wakker worden en als we dan zijn speen gaven sliep hij meteen weer verder. De laatste 3 weken word hij 1 keer per nacht huilend wakker en word hij boos als we zijn speen willen geven. Hij wil niets, troosten helpt ook niet. Het enige wat helpt is een fles geven. Na een paar nachten uren wakker geweest te zijn hebben we maar meteen een fles gegeven en toen sliep hij meteen weer. Maar toch weet ik bijna zeker dat hij geen honger heeft, hij word soms aan het begin van de nacht al wakker en vanacht gaven we een keer 60ml met 2 scheppen en daar sliep hij weer op. Het lijkt mij dat als hij echt honger heeft hij hier niet genoeg aan heeft. Nu de laatste Nachten werd hij 2 keer wakker en wilde hij dus twee keer een fles. Ik heb het idee dat hij nu weer gewend is aan de voeding snachts en niet meer zelf in slaap kan vallen. Op het buro zeiden ze niet voeden snachts en desnoods laten huilen. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Onze zoon heeft ook van die periodes gehad waarbij hij in de nacht wakker werd en niet verder wilde slapen tenzij wij een flesje gaven. Nou prima hoor we hebben er gewoon een toegegeven. Het waren korte periodes en vervolgens sliep hij gewoon klokje rond zonder nachtvoeding. Blijkbaar hebben ze dan even behoefte aan warme van de ouder ofzo?? Of medische ongemakken?. Of misschien toch iets van honger of zuigbehoefte. Eerlijk gezegd vind ik het onzin om te denken dat ze eraan wennen en het daarom niet willen geven. EN tja cb komt altijd heel makkelijk met het advies laat maar huilen. Ik geloof niet dat een baby voor de lol in de nacht wakker wordt om zijn ouder te pesten. Ze hebben dan blijkbaar behoefte aan iets. Maar goed je moet echt doen waar je zelf achter staat en volg je gevoel. Sterkte!
Hoe weet je zo zeker dat hij toch niet een beetje trek heeft? Dat weten we toch niet, dus vind ik het advies van het cb echt onzin. Of misschien heeft hij wel mega dorst omdat hij bijv met zijn mond open heeft geslapen oid. Tja ik zou gewoon die fles geven. Ik zie echt niet wat het probleem is.
Dorst heeft hij niet want ander drinken wil hij niet. En ik denk zelf dat het ook geen honger is omdat hij soms maar 60cc drinkt, dus bij honger lijkt mij dat niet genoeg. Hij krijgt al vanaf 7 weken geen nachtvoeding omdat hij door sliep en hij gaat overdag steeds meer eten. Kunnen ze dan toch weer honger krijgen? Ik zeg ook niet dat ik het een probleem vind om hem een fles te geven maar het is meer dat ik het idee heb dat hij nu een fles nodig heeft om weer verder te slapen en dit niet meer zelf lukt. Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen omdat ik deze ervaring zelf niet heb. Vind het ook sneu voor hem dat hij huilend en overstuur wakker word steeds
Ik bedoel ook niet dat jij er een probleem van maakt, maar het cb. Ze worden steeds actiever, dus ik vind een nachtvoeding dan niet zo vreemd. Al kun je 60cc niet echt een voeding noemen. Maar aan mij heb je hierin niet echt een goede. Ik vind nachtvoedingen totdat het kind aan geeft deze niet meer nodig te hebben, heel normaal ( hier heeft dat 22 md geduurd)
Herkenbaar! Ons zoontje sliep bij 3 maanden door. Werd toen verkouden, buikgriep en nu komt hij weer wisselend. Soms slaapt hij door soms komt hij één keer per nacht. Wij geven dan 90+2. Eigenlijk ben ik ook steeds bang dat hij er aan went dus ben ik eerst twee uur in de weer waarop hij vervolgens toch die fles krijgt en direct slaapt. Wij werken allebei ook weer volop dus dat hakt er dan in. Het cb zegt inderdaad dat die fles eraf moet maar eigenlijk is het a. makkelijker voor ons om te geven. b. hij zal het wel nodig hebben want waarom is dat anders het enige waarna hij wil slapen? c. hij is nog echt klein en heeft altijd te weinig gedronken dus denk dat hij het nu nodig heeft. Maar ik snap je wel Enerzijds denk ik. Hmm zometeen went hij eraan. Anderzijds wil ik ZEKER NIET laten huilen (man ik vraag me altijd af heeft het cb dat zelf gedaan? Ik kan dat niet hoor) jengelen oke en heb ik zoiets van zo kunnen we het snelst allemaal doorslapen. Oplossing heb ik niet maar eigenlijk zegt altijd iedereen in mijn omgeving tegen me: aan toe geven dat geeft het minst frustratie voor iedereen!
Hier een dochter van 10 maanden, die na maanden doorslapen nu af en toe onrustig slaapt. Wij geven haar ook wel eens een fles, 90+3 en een schepje rijstebloem om het wat te verdikken. Gaat allemaal prima, ik vind dat het CB grotendeels belachelijke adviezen geeft, als je kindje het even nodig heeft en niet tot z'n 20e nog snachts voor de fles komt zal het wel los lopen Ik heb bij m'n dochter het idee dat ze soms nog net een beetje trek heeft en dan voldoende heeft aan 60-100 cc, ik zou er niet moeilijk over doen.
Hier wil hij heel af en toe ook nog wel eens een flesje hebben 's nachts, ook al slaapt hij eigenlijk al maanden door. Hier blijft hij dan ook hard huilen en een speen helpt niet. Ik geef dan 100cc met 2 schepjes en eigenlijk altijd heeft hij daar genoeg aan en gaat weer lekker verder slapen. Ik was ook wel bang dat mijn zoontje eraan ging/ gaat wennen, maar het gebeurt hier eigenlijk nooit meerdere nachten achter elkaar. Denk dat ik het me dan wel af zou gaan vragen of ik er slim aan doe... Maar af en toe een flesje 's nachts vind ik eigenlijk geen probleem. En tja, waarom.... troost, warmte, geborgenheid, groeisprongetje...