wij willen in de zomer vakantie graag gaan camperen in Oostenrijk. Man wil graag naar het karintie meer ( weet niet of ik het goed schrijf). Weet iemand er een leuke camping in de buurt dat ook leuk is voor kinderen die dan 4 en 5 zijn. Alle tips zijn welkom
Camping Mentl. Wij hebben er vorig jaar 3 weken met de tent gestaan. Super leuke speeltuinen, geweldige omgeving en veel te zien (vooral met de karinthië kaart heel veel te zien en te doen).
Kindercamping peterbaurnhof. Kleine camping op een boerderij met ezels en alpaca's. Zo'n 30 plekken en in een supermooie omgeving, vlakbij Karinthië, aan de rand zeg maar. De site is ernstig verouderd, maar lees de revieuws op Zoover eens..
Ik lees even mee. Wij denken er ook over om volgend jaar naar Karinthie te gaan maar hebben zelf geen tent of caravan dus zullen iets moeten huren. Camping Am Waldbad staat al op ons lijstje.
Hét meer van Karinthië bestaat niet, voor zover ik weet, maar het gebied Karinthië heeft wel veel verschillende meren Hier wat campings in die mooie omgeving: - Wellness Seecamping Parth aan het (grote) Ossiachermeer, nette camping, erg mooi gelegen met uitzicht op de bergen, en veel te doen. - Seecamping Berghof, ook aan het (grote) Ossiachermeer, veel wateractiviteiten en sportmogelijkheden en mooie speelplekken. Voor kinderen wordt er veel georganiseerd. - Terrassen Camping Ossiacher See, ook aan het bovengenoemde meer, met veel speeltuinen, een jeugdhonk en een kinderboerderij. - Camping Rosental Rož aan de Ferlacher Stausee (geen meer maar een rivier) heeft veel plezier voor kinderen, waaronder een kinderboerderij en grote speeltuin. - Veel waterplezier op Schwimmbadcamping Mössler aan de Millstätter See (een mooi groot meer). - Naturpark Schluga Seecamping aan het Pressegermeer met ook veel waterpret en activiteiten.
Ik zal ze allemaal eens gaan bekijken. Hoe is het weer daar begin juli? Is het dan al redelijk zwemweer?
Dat weet je helaas nooit in Oostenrijk beetje vergelijkbaar met Nederland, maar dan met wat meer regen! (Afgelopen zomer wk 3 juli) voornamelijk 's avonds en 's nachts)
Hmm dan moet ik mijn man maar eens goed aankijken want ik wil echt naar de zon. We zijn dit jaar al weg geregend in Nederland
Wij waren dit jaar 2 weken in Karinthië op de camping Ossiacher See, we waren in augustus en hebben 2 weken prachtig weer gehad, 2 keer een harde bui en verder echt strandweer. De camping zelf vond ik wel oké, voor mij was hij te groot en massaal en wij hadden een stacaravan van Vacancesoleil. Daar mankeerde niets aan maar je staat wel dicht op elkaar en je hebt geen veranda. Bovendien is 80% Nederlands en dat vind ik niet zo leuk. Karinthië is prachtig, wij gaan volgend jaar weer maar we zoeken dan wel een kleinere camping of vakantiepark.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Afgelopen zomer ruim 2 weken geweest en was helemaal top. Wij waren er laatste wk juli en 1e wk aug. Begin 1e week redelijk wat regen gehad en een paar flink koude nachten. Daarna werd het beter en zelfs paar dagen heet met af en toe een bui (en flink onweren kan het ook).
Even off topic... hebben jullie de ezeltrek ook gedaan? Dat vond ik zooo leuk! Wandelen met een Alpaca in je hand. Briljant gewoon
Ja, hebben we gedaan. Helemaal leuk! Die alpaca's zijn echt geweldig grappige dieren. En leuk dat de kinderen ombeurten op de ezels mochten, was toch best een flinke tocht voor ze. De kinderen wilden nog wel vaker mee met de tocht De meiden waren helemaal niet bij de dieren weg te slaan.