Ons meisje is nu bijna 5.5 maand oud. Ze slaapt op dr buikje, vanwege heftige verborgen reflux toen ze kleiner was. Nu komt ze gewoon niet in slaap als ze op dr rug ligt. Ze was altijd nog 2x wakker s nachts maar sinds een week slaapt ze door. Vannacht werd ik om 1.00 wakker met een naar gevoel. Voelde of ze reageerde op m'n aanraking en het bleef stil. Hoorde en zag dr ook niet ademen. Toen ik in paniek dr oppakte bewoog ze gelukkig wel, maar ze kwam van heel ver. Ik ben me rot geschrokken. Daarnaast blijft het maar door m'n hoofd spoken dat ik misschien niet voor niets wakker ben geworden. Vind het dood eng, heb de rest van de nacht amper geslapen. Is het normaal dat ze zo diep slapen? Kan het me niet herinneren dat ik dit eerder gezien heb bij haar.
Onze zoon (nu bijna 9 maanden) doet dit ook al vanaf de 2 a 3 maanden. Ik schrok me de eerste keer ook rot, hij was helemaal slap en zijn handjes ook nog eens heel koud (door de kou vd winter). Maar de ademhaling is te voelen helemaal onderin zijn buik. Misschien bij jullie dochter ook? Ik denk dat zo'n diepe slaap niet veel kwaad kan en dat het waarschijnlijl nog veel vaker gaat voorkomen.
Ja hoor, mijn neefje kun je zelfs slapend optillen, in de auto zetten en thuis weer slapend in zijn bed leggen. Soms kunnen baby's in diepe slaap ook echt een beetje naar kleurtje hebben en inderdaad koude handjes (wat mijn voorganger hier ook zegt).
Mijn dochter kon ook heel diep slapen, nu ze groter is wordt het minder. Ze was dan ook wel eens helemaal wit in haar gezicht. Echt lijkbleek, ik schrok er toen enorm van. Maar het schijnt normaal te zijn.
Dank jullie wel. Is dus wel normaal als ik het zo lees. Ik ben zo bang gemaakt voor wiegendood omdat we dr op de buik laten slapen... Ze sliep de laatste tijd minder diep vergeleken met toen ze kleiner was. Maar nu was ze ineens toch weer heel ver weg. Op zich fijn voor haar, minder voor de gemoedsrust van ons...