Dochter pijn in oren als ze nat worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vica86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Sinds een paar weken klaagt mijn dochter over pijn in de oren als er water in komt. Met haren wassen ofzo.

In eerste instantie lijkt ze grapjes te maken omdat ze er anders nooit last van heeft alleen tijdens het haren wassen enzo (waar ze al een hekel aan heeft, dus kan ook een smoesje zijn geweest).

Maar dit is nu al zeker 3 weken. Lijkt mij niet meer dat het een grapje is. Ze zegt het ALTIJD als haar oren goed nat worden, maar trekt geen pijnlijk gezicht of gaat niet huilen ofzo. Na 2 seconde is ze het ook weer vergeten (zodra het water uit de oren is).

Komt dit iemand bekend voor?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zou er wel even naar laten kijken. Oorklachten hoeft niet altijd met helse pijnen te gaan. Misschien een geirriteerde trommelvlies? Vocht achter de trommelvliesjes waardoor er druk op komt te staan?

Heb zelf een verleden met mijn oren en als mijn dochter klaagt over haar oortjes ga ik zeker even langs de HA.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb vroeger ook buisjes gehad maar weet niet precies waarom. Ik ga van de week er wel even mee naar de huisarts. Ze lijkt idd geen erge pijn te hebben. Het is puut auw zeggen en dan is het over. (voor zover je dat kan zeggen bij een kleintje).

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja dat kan, ik heb het zelf en mijn middelste zoon ook.ik heb een blijvende perforatie, mijn zoon heeft in totaal 12 keer buisjes gehad. doet onwijs veel zeer en je hoort slechter als er water in zit, dat kan dagen duren. je kan oordopjes laten aanmeten of het oortje dubbel klappen als je haartjes moet spoelen.voor zwemmen is het aan te raden die oortjes aan te laten meten als ze langer last blijft houden.

5. Dana

Dana Niet meer actief

mijn dochtertje had dat ook, bij de kno gekomen bleek ze vocht in beide oren te hebben, nu is het met buisjes een stuk beter maar ze vindt water in haar oren nog steeds geen pretje.

soms zeggen kindjes ook auw als iets ongemakkelijk voelt, hoeft niet eens echt pijn te zijn in alle gevallen maar ik zou het zeker even laten nakijken ;)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ben ik heel panisch als het om oren gaat hoor! Heb er zelf als jong meisje zo verschrikkelijk veel last van gehad, dat ik echt een angst had voor de KNO arts. Een fobie voor alles wat er in mijn oren moest.

Dit alles omdat ze op mijn 8ste mijn trommelvlies hebben doorgeprikt en ik daar zo vreselijk veel pijn aan heb gehad.

Dus nu hoeven mijn kinderen alleen al naar hun oren te wijzen en ik hang bij wijze van al aan de telefoon bij de HA.
    Gelukkig heb ik een vrij nuchtere man in huis ;)

Maar toen Juul laatst klaagde met "mijn oortjes doen zo auw" zat ik er wel. Ook al wist ik dat het kwam omdat ze verkouden was! Ik wil dan zeker weten dat alles in orde is.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ben vandaag met haar bij de (vervangend) huisarts geweest.

Wat hij letterlijk vertelde is dat ze last heeft van aanstellerietes, puberen en ze is ongesteld... ;). Fijne manier om duidelijk te maken dat hij niks kan vinden in de oortjes zeg.... Belachelijk eigenlijk maar goed.

Ik ga proberen donderdag te zwemmen met haar. Als ze er dan ook echt last van heeft dan stelt ze zich niet aan en zit er wellicht een probleem die de huisarts niet kan zien. Zwemmen vind ze namelijk geweldig en haren wassen niet. Dat ze dus bij haren wassen pijn gaat verzinnen om er vanaf te zijn is te begrijpen, maar tijdens het zwemmen zou ze daar zeker weten niet aan denken. Dat is te leuk daarvoor.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Inderdaad een aparte omschrijving :(

Deel Deze Pagina