Hallo even jullie advies gevraagd. Mijn dochter is bijna jarig en we weten niet goed wat haar te kopen voor haar derde verjaardag. Ze heeft al een loopfietsje, heeft t dan zin om een fietsje 12 inch erbij te kopen? Bedankt!
Een loopfiets en een fiets zijn toch twee verschillende dingen? Grote kans wel dat ze er nu nog niet los op kan fietsen, al zijn er ook genoeg kinderen die het met drie wel al kunnen. Maar nog even met zijwieltjes of anders nog even de schuur in kan natuurlijk ook altijd. Als ze handig is met de loopfiets, heb je een grote kans dat ze voor haar vierde verjaardag los kan fietsen. En anders is het met zijwieltjes ook leuk natuurlijk.
Haha ja dat klopt. Maar dan heeft ze twee fietsen staan en ik zou het jammer vinden dat er dan 1 niet gebruikt wordt
Die kans heb je natuurlijk altijd. Hier is de loopfiets heel lang veel gebruikt, omdat ze daar helemaal zelf mee over weg kan. Ze fietste met 3 jaar en 9 maanden oid los, maar is daar nog niet heel stabiel mee...starten en stoppen ed zijn nog lastig en ze gaat hard, dus dan moet ik mee rennen ed. We gebruiken de gewone fiets dus wel een stuk minder. Toch zou ik niet willen dat ze geen gewone fiets had, ook omdat ze op een gegeven moment toch over 'moeten'.
Wij hebben ook beide. Ze kan ze dan wel niet tegelijk gebruiken maar worden regelmatig gepakt. Bij dochter is de fiets met zijwieltjes wel favoriet. Op de loopfiets is ze wat voorzichtig en dus stuk langzamer als op de fiets.
Mn zoon is 3,5 en gebruikt zowel zn loopfiets als zn trap fiets met zijwielen. Liefst wel de loopfiets want die gaat sneller (nu nog.) maar het is zeker goed om beiden te hebben; hoe gaan ze anders leren fietsen he? ( Overigens staan er hier een loopfiets, driewieler, 12", 16" en 16" bakfiets in de schuur, en een trap tractor. Dochter heeft de 16" fietsen maar durft niet te fietsen )
Mijn dochter heeft ook beiden en gebruikt ze ook allebei. Ze fietste voor haar derde verjaardag al los, met dank aan veel loopfietsgebruik ervoor. Ze fietst liever gewoon echt en dat mag vaak maar soms wil ik met twee kinderen naar drukkere plekken en dan manoeuvreert een loopfiets wat makkelijker. Mijn zoons gebruikt nu nog alleen de loopfiets maar ik kijk alvast naar een 12 inch voor hem, ik denk dat hij over een korte tijd ook wel los kan fietsen.
Ik vind beiden ook geen probleem. Dochter wisselt ze af omdat ze allebei leuk vindt. Zoveel ruimte nemen die kleine fietsjes ook nog niet in, en een 12 inch fiets ga je tzt waarschijnlijk toch nodig hebben. Hoe lang is je dochter? Mijn dochter is 98 cm, maar die fietst momenteel op een 10 inch fietsje. Die zijn veel hanteerbaarder om op te leren fietsen zonder zijwielen, ze wegen niks, gaan niet zo hard, en ze kan heel goed bij de grond (zadel staat nu nog op laagst). Dochter fietste met ruim 2,5 jaar los (evenwicht had ze al door loopfiets). Een 12 inch is nu nog te groot voor haar om los op te fietsen. Met 3 jaar kan ze denk ik wel op een 12 inch overstappen, maar als je dochter kleiner dan gemiddeld is zou ik een 10 inch overwegen. En nog een andere verjaardagstip als je toch iets anders wilt geven, Hubelino! Kunnen ze een knikkerbaan mee maken op duplostenen, dat krijgt dochter voor haar 3e verjaardag. De fietsjes krijgt dochter hier tweedehands tussendoor, vind het zonde om ze nieuw te kopen voor die korte periodes.
Mijn dochter kreeg voor haar tweede verjaardag een puky loopfiets. Daar heeft ze ruim een jaar op geoefend en fietste ontzettend hard. Toen hebben we een paar maanden na haar 3de verjaardag een 12inch fiets gekocht en de trappers eraf gehaald. Na een maandje kon ze daar op balanceren en toen hebben we de trappers er weer opgezet en ze fietste zonder teveel moeite alleen.
hier woont hij op zn loopfiets, maar heeft er sindskort een 12 inch bij omdat ik daar ook op wil oefenen met hem
Bedankt voor jullie reacties. @kiwi, bedankt voor je tip mbt Hubelono. Ga t opzoeken! @karen, hier ook idd een loopfietsje maar ze doet er nu echt pas wat mee. Slim van die trappers! Ga ik onthouden!
Hier ook voor haar 3 verjaardag een fietsje gekocht, maar dan 14inch, op de 12inch was al bijna te groot. De loopfiets wordt hier dagelijks gebruikt nog.