Ervaringen solliciteren tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Saffron88, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele zwangerschap gesolliciteerd, en nergens aangenomen. ik wilde wel heel graag.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zie het ook somber in.
    Proberen kan altijd, maar ik denk dat je pas succes hebt na je zwangerschap.

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Hmmmm :(

Was al bang voor de negatieve verhalen, al was het ook wel enigsinds te verwachten. Ik denk dat ik mezelf de teleurstelling maar ga besparen. Wel enorm jammer, want ik zit nu thuis en dat is ook niet alles. Hopelijk komen er wat meer vrijwillige vacatures die wel bij me passen.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou gewoon een brief schrijven.

Niet geschoten is altijd mis!!

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Dus daarom maar niet solliciteren?

Nee, ik denk dat je met op de bank blijven zitten minder ver komt Dan met je gezicht laten zien en gewoon solliciteren.
    Buiten de vele negatieve ervaringen zijn er ook positieve ervaringen en zolang je niets doet zal je ook niet onder de positieve ervaringen vallen.

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier ook gesolliciteerd in de zwangerschap. Een wou me inlaten schrijven bij uitzendbureau's. Ze vroegen allemaal: Wat kom jij hier doen? Jou nemen ze echt niet meer aan met die buik! Je krijgt echt niet zomaar werk wanneer je zwanger bent.

7. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik heb pas te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden ivm bezuinigingen..

Ben toch al druk aan het solliciteren geslagen. Heb goede hoop, dat probeer ik ook vast te houden. Ik werk in de zorg, waar genoeg vacatures zijn. Waar een wil is, is een weg, en met een eerlijk verhaal kun je in mijn ogen heel ver komen. Wel bel ik eerst met de instelling als er een telefoonnummer van het contactpersoon bij staat, om te vragen of het nut heeft dat ik nu solliciteer.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik ben drie keer uitgenodigd voor een gesprek tijdens mijn zwangerschap maar uiteindelijk al twee keer bij voorbaat afgewezen ivm zwangerschap. De derde was ik afgewezen ivm de afstand, ze hadden iemand gevonden die dichterbij woonde, dat was voordeliger voor de reiskosten....

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Waarom zou je NIET solliciteren? Je hebt er toch niets mee te verliezen? Als ze je afwijzen, nou ok, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Wie weet nemen ze je ook wel aan, of kan je er tijdelijk werken...!

10. Ingietje

Ingietje Actief lid

7 jul 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook volop in de sollicitaties, er zijn al heel wat vreemde afwijzingen voorbij gevlogen, maar ik ben wel van mening: elk gesprek is er 1. Gewoon doorgaan en dan hopen dat je eerlijkheid en inzet gewaardeerd wordt. Wellicht is er iets mogelijk voor na je verlof....zo sta ik er wel in..ik heb er best begrip voor als een werkgever me nu even niet aanneemt, maar hoop wel dat ik een positieve indruk kan achterlaten...

zet m op....

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Precies Ingietje, zo denk ik er ook over. Wellicht laat je wel een heel goede indruk achter en wordt je onthouden of krijg je inderdaad een aanbod voor na je verlof. Altijd proberen.

12. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben destijds in 2010 wel aangenomen tijdens mijn zwangerschap 16 weken, was wel een tijdelijke functie, tot aan m'n verlof en daarna begon m'n andere baan waar ik ook voor was aangenomen in dezelfde functie. Ook aangenomen tijdens zwangerschap.

Dus wees positief

13. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben met 28 weken nog aangenomen voor een tijdelijke functie. Hier heb ik tot aan mijn verlof (4 weken van tevoren) gewerkt, en het beste was nog dat ze op mijn laatste dag vroegen of ik na mijn verlof niet terug wou komen op contract! :D

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb tijdens deze zwangerschap op een hogere functie gesolliciteerd en gekregen!
    Maar dit was wel intern voor het bedrijf waar ik al 4jaar werkte. Vanwege mijn zwangerschap heb ik 100km verder moeten verhuizen (woonden niet samen en zijn huis was perfect voor gezin)
    Per toeval ging er daar een nieuwe vestiging open! Ik wilde heel graag daar werken natuurlijk, maar wel als een vd leidinggevende functies.
    En ben direct aangenomen! Ze hebben expliciet gezegd dat ze de zwangerschap echt niet erg vonden.
    Ik moest na ruim een maand al met verlof (28wkn) maar iedereen is zo lief voor me. Bellen, bezoeken, heel melevend.
    Werk dan ook wel in een erg sociaal (vrouwen) bedrijf. Dill e en Kamill e

15. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ook ik ben druk aan het solliciteren en ga hier voorlopig echt nog wel mee door (is uiteraard ook een verplichting van het UWV). Bij mij zie je nog geen echte zwangerschap buik, maar ga het uiteraard wel vertellen bij een 2e gesprek of als ze me willen hebben.

Hoop het echt want van het thuiszitten word ik zo moe...muren komen echt op me af pfff :(!!

Zet hem op...je kan het ;)

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde verhaal! Nu 11 weken zwanger en ik heb nog redelijk goede hoop als ik binnen 2 maanden iets geschikts zou vinden. Mijn plan tot nu toe is: niets zeggen in het eerste gesprek, stel dat je wordt gekozen kun je altijd tijdens een vervolggesprek aangeven dat je zwanger bent. Officieel kunnen ze je niet afwijzen vanwege een zwangerschap, dus de kans is dan redelijk groot dat je gewoon kunt tekenen en je hebt toch vermeld dat je zwanger bent voordat je wordt aangenomen.

Vanaf een week of 15-16 wordt het natuurlijk moeilijk om het te verzwijgen. Ik denk dat de kansen dan minimaal zijn. Eerlijk gezegd zou ik zelf ook 1 van de andere 99 kandidaten kiezen die dus niet gelijk 4 maanden uit de running is, ook al mag het officieel niet.

Ik zou wel blijven solliciteren. Al is het maar voor jezelf. Van een gesprek word je nooit dommer en wie weet doe je er goede contacten op voor na je verlof.

Heel veel succes!

Deel Deze Pagina