Lekker cliché gaan wij een goede start proberen te maken dit jaar met een goed volgbaar dieet. Om zo een beter eetritme te ontwikkelen naast het voor de hand liggende meer bewegen. We weten wat we moeten doen, maar hebben graag iets waar we ons vast aan kunnen houden. Nu zag ik dat Sonja Bakker een boek heeft uitgebracht waarvan alles ook bij 1 winkel is te halen, in dit geval de lidl. Nu is mijn vraag of iemand dit al heeft gevolgd en of het daadwerkelijk zo handig is als het lijkt?
Ik ben ook nieuwsgierig. Heb het boek vorige week gekocht,en morgen ga ik er mee aan de slag. Iig alleen de avond maaltijden. Vindt persoonlijk namelijk haar dag menu's heel erg weinig ogen. En vooral haar ontbijt. Denk niet dat ik dat vol kan houden,aangezien ik ook nog 2a3 dagen p/w hardloop en een vrij intensieve (lichaamlijk) baan heb. Vind de avond menu's er trouwens wel lekker uit zien.
Heb niet dat uitgeprobeerd maar wel meerdere andere boeken van Sonja. Effect: veel kilo's verloren in korte tijd, maar als je weer normaal gaat eten (en dat is echt niet veel of ongezond) dan zit het er hartstikke snel weer aan.
Ik heb goeie ervaring met het Lidl boek! Hoeveelheden wen je gauw aan, ik vond het wel meevallen hoe weinig het was. Avondeten nam ik gewoon een normale portie en woog niks af, maar gewoon geen mega bord vol nemen. De kilo's vlogen eraf en bij mij zijn ze eraf gebleven! (Al ben ik nu na de zwangerschap wel weer terug bij af, haha) Het helpt wel om, nadat je stopt met bakkeren, wel de variatie erin te houden. Dus niet standaard elke ochtend 2 boterhammen. Succes! Over een poosje ga ik er ook weer aan geloven
Via de Sonja bakker site kan je je haar nieuwe boek bestellen en krijg je er nog iets bij... Kost totaal 15 euro en er staan recepten in voor het hele gezin! Ik gebruik het paarse boek het ideale gewicht? En gebruik alleen de avond menu's en dan niet de hoeveelheden. Mijn probleem is dus altijd dat ik gewoon zo goedkoop mogelijk een maaltijd probeer te maken. En dus niet 2x per week vis of pasta en rijst, maar gewoon het goedkoopste op dat moment. Nu we al ruim een jaar afwisselend eten ben ik nog steeds mij afgevallen 15 kilo kwijt Nu bij dat nieuwe boek via haar site krijg je het leesboek van Sonja bakker erbij "verliefd op Ibiza " en heel veel leuke recepten ook voor de kinderen en de gezonde hoeveelheid voor een kind, lekker makkelijk dus
Kun je met het Lidl boek echt alleen je boodschappen bij de Lidl doen of ben je ook nog verplicht bij andere winkels dingen te halen? Heeft iemand wat voorbeelden van recepten? Of van zo'n dagmenu?
Ik lees even mee; ik zoek namelijk ook tips voor afslankrecepten voor het avondeten dat ik allemaal bij de Lidl kan halen.
Moeilijk is dat niet hoor. Gewoon groentes eten zonder saus. Mager vlees eten dus varkens laten staan en niet te veel aardappels meer rijst.
Het lidl boek is in principe gewoon zelfde idee als de andere boeken. Het verschil is dat er bijv. niet staat "becel light", maar de lidl variant boter. Dus met beetje fantasie kan je zelf bedenken wat het zou zijn bij een andere supermarkt
Ja dat zal best, mijn ervaring is echter dat Sonja smakelijkere recepten kan verzinnen dan het standaard-gebeuren wat ik klaar maak. No offence, ik kan goed koken (vinden wij hier dan) maar er is altijd ruimte voor meer variatie en vernieuwing Vaak moet ik voor andere recepten naar 2 verschillende supermarkten; wanneer ik alles in de Lidl kan vinden is dat toch alleen maar mooi meegenomen?
Ik heb vrijdag boodschappen voor een week gehaald,en dan ook alles wat ik nodig heb voor haar avond recepten. En alles kon ik bij de lidl halen.
Als je ECHT een goede start wilt maken dan ga je niet crashen want SB dieet is een crashdieet, laat je BMR berekenen en ga dit eten, het is juist dat je genoeg (gezond!) voedsel moet eten maar daar past prima wat stouts bij zo nu en dan hoor (zo houd je het ook vol) daarnaast werkt Sonja met heel veel light producten die helemaal niet zo goed zijn, je kan veel beter een beetje van iets vols eten dan meer van iets magers.. (het is een beetje een balans) Dus als je echt serieus bent over je kilo's en je gezondheid dan laat je sonja ver weg liggen.. Ik ben 30+ kilo kwijtgeraakt door juist meer te gaan eten (in het begin wel 3 keer zoveel als ik bv met Sonja mocht) en je valt nog mooier af ook, wel aan te raden om erbij te gaan bewegen, al is het maar 3 keer per week..
Ik heb het boek vd lidl, ben zelf meer fan van haar eerste boek. Ben daar blijvend 15 kilo mee afgevallen. Nu weer ermee begonnen voor nogmaals 10kilo.
Ik heb het boek ook en er staan echt lekkere recepten in. Gebruik het niet puur om mee af te vallen maar juist om gezonder te eten en vind het gewoon lekker Buiten dat vind ik het fijn dat ze alles maakt met producten uit de lidl, wij halen altijd onze boodschappen bij de lidl dus dat is gewoon handig. In de zomer gebruik ik altijd de recepten uit het bek '' Verleg je grenzen '' wauw, die gerechten zijn pas lekker. En mensen die zeggen dat het een crash dieet is weten echt niet waar ze het over hebben, maar goed. Lekker laten lullen en kijken wat er beste past bij jou. Succes!
Ik weet HEEL GOED Waar ik het over heb, een crashdieet is een dieet waar je (veel) te weinig kcal nuttigt dan je lichaam nodig heeft, en dat is SB, die zit vaak tussen de 1000 (als je het soms als haalt) en maximaal 1200/1300 een vrouw met overgewicht heeft aanzienlijk meer nodig dan dat, ik heb op gewicht al ongeveer 2300/2400 kcal nodig om af te kunnen vallen, nu ben ik wel lang dat scheelt maar elk dieet hoort op je lengte, leeftijd e.d. aangepast te worden dus elk dieet wat "standaard" is is zoiezo al geen goed idee. Als je dan te weinig gaat eten gaat je vetverbranding juist stil staan en ga je zelfs pieren verbranden (die juist je metabolisme verhogen dus nodig hebt!!) Vandaar dat je zo snel aankomt als je stopt je kan beter iets zoeken wat je de rest van je leven kan doen. Je kan het gebruiken voor leidraad voor savonds (recepten) maar meer nut heeft zo'n boek echt niet.
De dagmenuutjes van onze geweldige sb bevatten ongeveer 900 kcal= crashdieet. Verder krijg je te weinig vet en te veel suiker binnen. misschien moet je je wat meer verdiepen in het geen wat je gebruikt. Dan had je ook niet zo dom zitten blaten
Ik blaat niet dom ik spreek uit ervaring. Maar bij de ene werkt een SB dieet goed en bij de ander werkt een ander dieet goed. Jullie weten toch wel dat ieder persoon anders is? Of zit ik nu weer dom te blaten
Bedankt in ieder geval voor jullie mening, dat helpt! Vanmorgen in ieder geval een dagschema zelf gemaakt met 3 maaltijden en 2 tusendoor plus veel water drinken.
Even serieus vinden jullie de recepten van Sonja lekker? Ik heb haar eerste boek ook en ik hield het noet vol omdat er geen smaak aan zit. Ik vond waight watchers hele lekkere recepten hebben. Werken met veel kruiden en goed vol te houden waardoor je ook een levens verandering breng. Het enige wat ik Sonja goed vond doen is dat ze je leert 5 x per dag te eten.