ervaringen sonja bakker boek lidl?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zijzei, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dan nog blijft het een crashdieet ;). Vervelend dat jij ervaring mee hebt. Je weet niet hoe half slecht je bezig bent je meto naar de k.lote te helpen.

En nee gezond eten werkt voor iedereen (dat wat jij zegt is gewoon een excuus waar mensen zich achter wil verschuilen). En als je daarbij gaat sporten moet jij eens opletten wat er gebeurt.

dus sorry je bent weer dom aan het .....

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat mag jij vinden hoor, geen probleem.

Ik ga gewoon door met dat gene waarbij IK mij lekker voel :)

3. Metire

Metire Niet meer actief

ik ben het (alweer) met je eens.. :) maargoed, ene oor in andere oor uit he!

ik kan alleen maar zeggen dat ik in een half jaar 20 kilo afgevallen ben door gezond te eten EN veel te sporten. en dat sporten doe ik ook nog eens thuis, hoe makkelijk! dat is toch ook hardstikke snel? en ik kan nu gewoon eten wat ik wil zonder weer aan te komen omdat ik de buffer heb van het sporten!

oh en door dat sporten begin ik nu een supermooi *toned* lichaam te krijgen (zeg ik dat over mezelf, jaaa want ik ben trots!)

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Prima dat ze het zichzelf wil aan doen. Maar ga niet doen alsof het goed is. Het is gewoon een feit dat sb een cd is klaar.
    Jammer dat ze totaal niet op de hoogte is van wat ze in haar mond stopt.

En idd lady trots zijn!!! ;)

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het boek liggen omdat ik het gekregen heb.
    Ik sluit me aan bij Imensa, het is een crashdieet.
    Er staan heel veel lightproducten in de schema's (edit: die ik zelf niet altijd gezonder vind).
    Dat het effectief kan zijn om af te vallen daar twijfel ik niet aan maar je stofwisseling kan ook op spaarstand gaan staan door de lage inname van calorieën. Ik zou dat zelf niet echt wenselijk vinden.

De producten die erin staan zijn bij elke supermarkt te verkrijgen maar in plaats van dat er o ptimel staat, staat er nu L inessa en ipv b ecel staat er V ita d'or.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik geloof niet in Sonja Bakker en diverse andere dieeten.
    Uiteindelijk valt het grote gros na de behaalde resultaten weer terug in het oude ritme met als gevolg weer aan te komen.
    Heb zelf weight watchers gedaan en ik viel echt af....nu zit er weer flink wat aan helaas.

Ga sporten,stop met alcohol(heel af en toe mag wel;)),en verander je eet patroon en je leef stijl.
    Ik heb de laatste tijd teveel gesnoept,niet gesport al heb ik wel lichaamelijk een zware baan,een wijntje gedronken en teveel boterhammen gegeten met fout beleg.

Ik ben nu weer begonnen met sporten in een ritme wat voor mij haalbaar is.
    Ik eet in de ochtend 3 crackers met mager beleg en een stuk fruit,2keer koffie en een glas water met chia zaad.

In de middag joghurt met fruit en een boterham met beleg en een kop bouillon en brandnetel thee.

In de avond een normale maaltijd maar wel alles zonder saus.

Tussendoor veel groente en fruit en ik drink water of koffie of thee zonder iets erin.

Hier voel ik me goed bij,list dit allemaal graag en het is vol te houden.
    Ben benieuwd naar het resultaat over een tijdje.

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    nee, maar de producten die zijn aanprijst zijn toch, vruchtensappen,liga en dat soort dingen. neem aan dat de lidle die ook gewoon verkoopt?

en ik gebruik alleen het avond eten voor de afwisseling... aangezien ik nooit liga's fris en vruchtensappen nuttig

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ga het boek ook halen denk ik :) goed idee :) ! Wij passen altijd al wel aan - maar de basis (veel afwisseling) is goed vind ik. In het verleden zijn er wat mensen in de familie er flink mee afgevallen (redelijk blijvend - doordat ze hun eetgewoonten aangepast hebben) .
    Maar ik merk nu dat ik toch weer 'slechter' kook.. Minder afwissel dus. Ik ben benieuwd naar het boek!

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik ben het eens met Imensa. Ik heb zelf ook SB gedaan. Ohhh, wat heb ik daar een spijt van! Ik moet nu dubbel zo hard moeite doen om af te vallen lijkt het wel...

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja maar wil dan juist het lidl boek omdat ik dan wat zodat ik een paar maaltijden heb die ik gewoon in 1 winkel kan halen ;). Maar als heel veel light is valt het boek al af, want we eten hier geen light producten.

Verder doe ik niet aan Sonja bakker.

11. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Succes! Ik denk ook dat dat de beste manier is. Ik wist niet dat sonja b. een crashdieet blijkt te zijn, weer wat geleerd.
    En aangezien ik niet op zoek ben naar zo'n dieet valt deze dus af.

En naar IMENSA wil ik wel luisteren als ik haar foto's zie haha :D

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het frappant dat er altijd weer een soort van discussies bestaan van mensen die weer dit of dat gaan tegenspreken alsof iedereen hier vanuit het werkveld praat. De dietist zegt weer iets anders dan de sportinstructrice en de lichaamsconsulent zegt daarop weer iets anders en iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben.

Ik weet hoe ik afval. Hoe jullie dat doen moet jullie dat weten; ik weet wat voor mij werkt. En daar heeft een ander lekker niks over te zeggen. Ik ben er 35 kilo mee afgevallen en dat ga ik binnenkort weer op dezelfde manier doen. Ongetwijfeld zal op die manier ook wel 100x commentaar komen over het slecht het allemaal wel niet is, maar overgewicht IS heel erg slecht in de eerste plaats.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Damn right mag je ook zijn, je hebt het helemaal zelf gedaan!

14. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Maar door dit soort antwoorden veroorzaak je zelf de discussie.... je lijkt je aangevallen te voelen omdat een ander er anders over denkt. So what? Ieder zijn ding toch? Als je er veel mee afvalt en je je daarna ook nog goed voelt prima! Succes zelfs!
    Op lange termijn is er alleen meer schade en dat is wetenschappelijk bewezen. Vandaar dat de mensen die er wat meer mee bezig zijn dan andere dat ook weten en je eigenlijk willen behoeden. Het is dus eigenlijk lief wat ze zeggen ;)

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Precies, ik heb ook jaren mijn hoofd gestoten, iedereen zei maar dat ik minder moest gaan eten (dietisten e.d. dus ook) op den duur kwam ik al aan als ik naar iets keek.. en at echt amper wat maarja dan brak ik natuurlijk een keer (van de honger en dan vrat ik alles wat los en vast zat haha)

Die behoefte heb ik juist helemaal niet als je gewoon genoeg en gezond eet, dan blijft je bloedsuikerspiegel netjes in balans (ook zo gezond!) en je verhoogt juist je metabolisme waardoor je in principe meer kan eten (of afvallen, wat je wilt) ik kan gewoon een paar dropjes pakken, of een stuk chocolade of een keer met de meiden sushi eten en nog steeds afvallen (voor de duidelijkheid nu even in zwangere stand niet ;) )

Ook is het belangrijk om juist je spiermassa te verhogen want hiermee verbrand je juist meer kcal in rust al.

Je lichaam heeft hier de goede voedingsstoffen voor nodig (eiwitten en ja koolhydraten ook, de goede!)

Ik heb ook een keer shake dieten gedaan, werkte als een tierelier maar mijn haar viel uit, zag grauw, was steeds ziek, spiermassa was afgenomen, en heb zelfs mijn galblaas hierna moeten laten verwijderen.

Ik heb nu geleerd juist van andere mensen en doordat ik zie wat werkt, als je goed gezond eet, val je op de goede plekken af , je word niet grauw, heb nooit honger of flauw voelen, je kan gewoon nog leuk leven en hierdoor dus langer volhouden.

Bij mij heeft WW geholpen mijn ogen te openen, samen met mensen die sporten en heel wat over voeding af weten, ik zeg niet dat WW HET is want in principe komt dat neer op goed, gezond en genoeg eten maar ook daarmee als je het verkeerd doet kan je crashen of ongezond eten het gaat om bewustwording van wat je in je lichaam stopt en wat het ermee doet.

Ik denk dat je het ook moet ervaren om te snappen.. dan denk je achteraf "jemig wat ben ik toch dom geweest al die jaren, het is zo makkelijk"

16. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    los van de discussie of sb nou wel of niet goed is, en geen idee of de tip al gegeven is, maar er staan een aantal van de recepten uit het boek op pinterest.
    als je zoekt op sonja lidl kom je ze tegen.
    (zijn puur de avondmaal recepten, niet de gehele dag dieet voorschriften)

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    waar kan je zo`n BMR berekenen, zit nu bij de dieetiste maar dat schiet niet op, ik eet ook te weinig, maar weet niet goed wat wel en niet te eten, ben dus op zoek naar wat anders, iets waar ik wel baat bij heb, mijn vet zit echt op buik en borsten, armen en benen zijn absoluut niet dik niet eens stevig.

ik beweeg 3 keer per week naar kunnen dat ben ik nog aan het opbouwen ivm Fybro en HMS

SB ga ik zo wie zo niet aan beginnen.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Joyce,

Allereerst wil ik duidelijk maken dat het niet gericht is op de persoon zelf of jou.
    Wat discussies betreft... het is en blijft wel een forum he ;) waarbij het de bedoeling is dat wanneer er topics geplaatst worden dat men daarover praat en discussieert.

Dan werkveld, nee ik praat niet uit het werkveld, of alsthans niet zoals jij het bedoeld.
    Wel praat ik met het oog op gezondheid, en blijvend afvallen.
    Gezond en blijvend gewicht verliezen doe je immer niet door je lichaam simpelweg niets meer te geven!
    Je gooit je lichaam dan in een soort van spaarstand (jaja strikt gezien is dat onder de 800kcal, maar gezien jouw lichaam heb je ook een hoger onderhoud, waardoor je min wat opschuift.) Hierdoor zul je in notime idd afvallen, maar ook van alles,.. ook je spieren eet je simpelweg op waardoor je minder kracht krijgt terwijl je dat al amper hebt gezien je lichaam geen of onvoldoende brandstof binnen krijgt!
    Nadeel hiervaan is die spaarstand... je lichaam is slimmer dan je denkt en ziet dit dieet als "schaarste" met als gevolg dat wanneer je "klaar" bent je lichaam IEDERE Kcal op zal gaan slaan met het welbekende jojo effect als gevolg.

Even een oprechte vraag, hoelang heb je over die 35 gedaan? En hoeveel ben je aangekomen in het jaar na het dieet?
    Gezond afvallen en uitkomennop een streefgewicht wat ook werkelijk vast te houden is doe je ongeveer met 0.5kg per week. Maw, 26kg per jaar.

Ik heb nl zoooo vaak gehoord dat mensen helemaal blij zijn met 25 afgevallen kilo's door bvb SB... en vervolgens een half jaar later helemaal de weg kwijt zijn omdat ze maar niet begrijpen waarom ze nu zwaarder wegen dan voor hun crashdieet.
    En vervolgens stappen ze als makke lammetjes wéér het zelfde bootje in.... om wederom hetzelfde liedje af te spelen.
    Goed voor de commercie!! Dat zeker, want dieetboeken verkopen ondertussen gewoon als bestsellers!!
    Wat raar is... want 9/10 mensen met overgewicht zeggen op internet vaak juist tevreden te zijn... maar ondertussen....

Helaas is het gewoon zo dat vele de weg van de minste weerstand volgen... en weg die helaas ook meestal doodlopend is en waarbij je dus terug gaat (moet).
    Buiten natuurlijk nog de gevaren waaraan je je lichaam onnodig blootstelt.

Na het terugvallen qua gewicht heb je.

- een hoger vetpercentage op hetzelfde gewicht door de spierafbraak die je jezelf hebt aangedaan

-een heel lage verbranding doordat je je lichaam daartoe gedwongen hebt in de spaarstand... en dat is niet 1.2.3 op te lossen... met als gevolg.... aankomen van zelfs kleine beetjes.

-en natuurlijk minder kracht. .. ook door de spierafname.

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
  20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wat je eigenlijk nodig hebt om je onderhoud uit te rekenen is:
    totale lichaamsgewicht
    VP (vetpercentage)